"היה רק מלכוד אחד והוא מלכוד 22, שהדגיש כי דאגה לביטחון האישי נוכח סכנה אמיתית ומיידית איננה אלא תהליך שכלי נבון. אור היה מטורף ויכול היה להיות מקורקע. היה עליו רק לבקש; ובו ברגע שהיה עושה זאת, כבר לא היה מטורף והיה עליו לטוס למשימות נוספות. אור היה מטורף בטוסו למשימות נוספות ושפוי אם לא טס, אבל אם היה שפוי, היה עליו לטוס שוב. אם טס היה מטורף ולא היה חייב לעשות זאת; אבל אם לא רצה לטוס היה שפוי וחייב היה לעשות זאת".
(ג'וזף הלר, "מלכוד 22")
"כשרציתי למכור בפיצוציה, הבעלים אמר: היא תעבוד פה? פרינססה כזאת, היא תעזוב אחרי יומיים'. זה היה מלכוד 22".
(עמנואל הורי, "7 ימים")

גבירותי ורבותי, האם קיבלתם את החוזר? המלה "מלכוד" בוטלה. כל מלכוד באשר הוא מלכוד הוא מעתה "מלכוד 22". בא לכם לשחק בטלנובלה, אבל אתם חוששים שהתדמית שלכם תינזק? מלכוד 22. עשיתם קוק וחייתם על הקצה, אבל באיזשהו שלב נגמר לכם הכסף? מלכוד 22. בא לכם שוב זוגיות, אבל חשוב לכם נורא גם הספייס? מלכוד 22. למעשה, כל מצב לא נוח, בפרט אם יש לו צד אחד אבל גם צד שני, הוא מעתה מלכוד – ולא סתם מלכוד פושטי: מלכוד 22.

האחרונה שלקתה בקדחת המלכוד היא השחקנית עמנואל הורי, שבראיון ליסמין לוי מ"7 ימים" בסוף השבוע שעבר סיפרה על המצוקה הכלכלית שאליה נקלעה. בין היתר סיפרה הורי בהרחבה איך התאמצה בכל כוחה להסתיר את מצבה מקולגות בתעשיית הבידור וכיצד היתה מתקינה את בגדיה הקרועים כך שיתאימו להופעה בפרמיירות. כשביקשה להתקבל לעבודה בפיצוצייה, הניח בעל הפיצוצייה שתתייאש ותעזוב במהרה.

במלים אחרות, הורי היתה זקוקה לכסף, אולם לא היתה יכולה להתקבל לעבודה בגלל תדמיתה. לזה ייקרא בעברית "בעיה"; ואגב, יש לה פתרון: למשל, להפסיק להתחזות לבחורה עשירה ומצליחה שיש לה כסף, ובכך להעלות את הסיכוי שמעסיקים פוטנציאליים יאמינו לה שהיא זקוקה לג'וב. זה ודאי לא מלכוד 22, המתייחס לדילמה לוגית שלא ניתן לפתור: על-פי המלכוד המקורי, לטייס קרב אין למעשה כל דרך להפסיק לטוס – אם יגיש בקשה לעשות כן, הרי שהוא שפוי; ואם הוא שפוי, אין כל סיבה שיפסיק לטוס.

לא כל בעסה, בקיצור, היא מלכוד, ולא כל מלכוד הוא מלכוד 22; ומכאן שלא כל בעסה היא מלכוד 22. וזה אולי מבאס, אבל זה לא מלכוד, ובטח לא מלכוד 22.