רותם דנון, עורך המגזין "ליברל", השווה את מובילי המאבק החברתי במונופול הגז לחברים בארגון טרור. דנון, שהשתתף לאחרונה בדיון שעסק בסיקור מתווה הגז במסגרת כנס אילת לעיתונות של אגודת העיתונאים בתל-אביב, התייחס בדבריו גם למובילי המאבק. אתמול העלתה אגודת העיתונאים לרשת את תיעוד הדיון המלא, ובו נשמעת הערתו של דנון.

"מאבק הגז, ואני מלווה אותם שנים, זו קבוצה שנגזרה, חלקה, מהמאבק החברתי, מהמחאה של 2011", אמר דנון במהלך הדיון. "זה המאבק היחיד שהתמקצע, שהתמקצע באמת. שמביא נתונים, שהלך, שלא חיפש רק את הכיכרות הגדולות עם שלמה ארצי ואייל גולן, אלא באמת הלך בית בית, רגולטור רגולטור, שר שר, והפגין שם בקבוצות של עשרה, עשרים איש, וזה מאבק מדהים. אבל כל מאבק צריך לדעת מתי המנעד שלו הופך למסוכן. יש ארגון כמו שלום-עכשיו, יש הפנתרים-השחורים, אבל באיזשהו שלב אתה הופך להיות כנופיית באדר-מיינהוף, ואתה לא מבין שהפכת להיות כזה. וזה מה שקרה פה".

כנופיית באדר-מיינהוף היתה ארגון טרור שמאלני שפעל בגרמניה בשנות ה-70. פעילי הארגון נקטו פעילות אלימה ורצחנית, ובין היתר הוציאו להורג בנקאים, דיפלומטים ופקידים בכירים. בין מנהיגי מאבק הגז ניתן למצוא מורה ליוגה, עיתונאית לשעבר בעלת עסק לסיוע לגרושים וגרושות ועיתונאי נוסף לשעבר, שהפך ליועץ תקשורת.

בשיחה עם "העין השביעית" טען דנון כי לא השווה את מובילי מאבק הגז לארגון הטרור הגרמני. אחרי שהושמע בפניו הציטוט שיצא מפיו בכנס אילת הסביר: "זה דיבור מופשט על מאבקים. הכוונה היא להקצנה של מאבקים, לאן הם יכולים להגיע. אני חושב שיש מאבקים שיכולים לגבול באנרכיה".

לדברי דנון, "מאבק הגז בשום צורה לא דומה לכנופיית באדר-מיינהוף, במקסימום לפנתרים-השחורים, וגם אז, רק חלקים מאוד מסוימים. רובו של מאבק הגז הוא שקול, מדוד, מושכל מאוד, חכם מאוד, אפקטיבי מאוד". עוד הדגיש דנון כי בדיון שנערך בכנס אילת דיבר גם בזכות מאבק הגז ואמר שתמך בו.