דרור פויר לא ישלם פיצויים לשר נפתלי בנט ולמפלגת הבית-היהודי, ולא ימחק את ההתבטאות שבגינה נתבע לשלם מיליון שקל. השר ומפלגתו מחקו בחודש שעבר את התביעה שהגישו נגד פויר, עיתונאי ובעל טור ב"גלובס", בעקבות הליך גישור חסוי שקיימו הצדדים. חרף החיסיון, מבדיקת "העין השביעית" עולה כי בנט חזר בו מדרישותיו, ובראשן הדרישה להטיל על העיתונאי תשלום פיצויים.

בנט והבית-היהודי הגישו את תביעתם נגד פויר בחודש פברואר האחרון, בעיצומה של מערכת הבחירות לכנסת. לפי כתב התביעה, "דברי שקר" שכתב פויר בחשבון הטוויטר שלו פגעו בקמפיין הבחירות של הבית-היהודי. פויר נכח בכנס בחירות שבו השתתף שר הכלכלה דאז, וצייץ כי "בנט קרא לכל הערבים גנבי רכבים. ממש ככה". בנט, בתגובה, הודיע כי אם לא יפרסם פויר הודעת תיקון והתנצלות בתוך 24 שעות, ייאלץ להתגונן מפני "תביעת דיבה מהסרטים".

זמן קצר לאחר פרסום האזהרה הבהיר פויר כי לא מדובר בציטוט ישיר מתוך נאומו של בנט, כי אם פרשנות אישית מתבקשת לתוכנם. על אף ההבהרה, כעבור יומיים הגישו בנט והבית-היהודי תביעה שבה טענו כי פויר ביקש "להשפיל את השר בנט ולעשותו מטרה לשנאה, בוז וללעג ולהפוך אותו ל'גזען', כחלק ממערכה תקשורתית", ובכך לגרום ל"ירידה אלקטורלית" שתפגע בכוחם הפוליטי של השר ומפלגתו.

בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו טען בנט כי "כל אגורה שתתקבל מהתביעה תיתרם לשמירה על בטחונם של חקלאי ואזרחי ישראל", והוסיף: "נגמרו הימים שאתם תשקרו ותטנפו על כל מי שימני בעמדותיו. אנחנו לא מתנצלים יותר".

לא נמחק. הציוץ שבגינו תבעו נפתלי בנט והבית-היהודי את דרור פויר

לא נמחק. הציוץ שבגינו תבעו נפתלי בנט והבית-היהודי את דרור פויר

כחצי שנה לאחר מכן, עוד לפני שהתקיים דיון כלשהו בתביעה ואף לפני שהגישו פויר ועורכי-הדין של "גלובס" כתב הגנה, הודיעו הצדדים לבית-משפט השלום בתל-אביב כי בכוונתם לפתור את המחלוקת ביניהם באמצעות גישור. בחודש שעבר מסרו הצדדים כי חתמו על הסכם גישור ועל מחיקת התביעה ללא צו הוצאות. בהליך הגישור נקבע כי פרטי ההסכמות בין הצדדים יישארו חסויים, וכי אף צד לא יורשה לחשוף אותם בפומבי.

עם זאת, כאמור, בדיקת "העין השביעית" העלתה כי בנט והבית-היהודי ויתרו על דרישותיהם, ולפיכך לא יקבלו מפויר פיצויים כלשהם. על כן, גם לא יעבירו ולו אגורה מהם לטובת "שמירה על בטחונם של חקלאי ואזרחי ישראל", כפי שהובטח לקהל הבוחרים במהלך מערכת הבחירות. הציוץ המקורי של פויר, זה שבגינו זכה להוקעה פומבית מפי השר ולתביעה בסך מיליון שקל, מתנוסס בעמוד הטוויטר שלו עד עצם היום הזה.

תגובות

בלשכת השר בנט סירבו להתייחס להסכמות שהתקבלו בהליך הגישור עם פויר. ברית פרץ, הדוברת האישית של בנט, מסרה ל"העין השביעית" כי "עם מינויו לשר החינוך בחר השר בנט לסיים את העיסוק בנושא". דרור פויר מסר ל"העין השביעית" כי "ההסכם היה שלא דנים על ההסכם. הדברים מדברים בעד עצמם".