שר החינוך נפתלי בנט ומפלגתו, הבית-היהודי, מחקו את תביעת הדיבה שהגישו נגד העיתונאי דרור פויר. בנט והבית-היהודי תבעו את פויר בחודש פברואר האחרון, במהלך מערכת הבחירות, בגין ציוץ שפירסם בחשבון הטוויטר שלו.

פויר נכח באירוע בחירות שבו נאם בנט, וייחס לו אמירה גזענית בגנותם של ערביי ישראל. לטענת בנט, פויר עיוות את דבריו ופגע במסע הבחירות שלו; לטענת פויר, דבריו היו פרשנות סבירה של המסר שעמד בבסיס דבריו של בנט, שממנו "השתמע בבירור ובחדות שכל הערבים גנבי רכב".

בכתב התביעה, שהוגש לבית-משפט השלום בתל-אביב, דרשו בנט והבית-היהודי להטיל על פויר תשלום פיצויים בסך מיליון שקל בגין "דברי השקר" שפירסם. פויר, עוד לפני הגשת התביעה, מיהר להבהיר כי לא התכוון לצטט את בנט באופן ישיר, אך סירב להתנצל בפניו ולא מחק את התבטאויותיו.

כעבור יומיים הוגשה התביעה, שלוותה בהצהרה של בנט בעמוד הפייסבוק שלו ולפיה "כל אגורה שתתקבל מהתביעה תיתרם לשמירה על בטחונם של חקלאי ואזרחי ישראל".

הציוץ של פויר (צילום מסך), ומתחתיו הדברים שאמר בנט באירוע באוניברסיטת תל-אביב, כפי שנטען בכתב התביעה (לחצו להגדלה)

הציוץ של פויר (צילום מסך), ומתחתיו הדברים שאמר בנט באירוע באוניברסיטת תל-אביב, כפי שנטען בכתב התביעה (לחצו להגדלה)

בחודש שעבר, כחצי שנה לאחר הגשת התביעה, הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי בכוונתם לפנות לגישור לשם מציאת פתרון שיהיה מוסכם על שני הצדדים. היום (12.10.15) הודיעו עורכי-הדין של הצדדים לבית-המשפט על מחיקת התביעה בעקבות חתימתם על הסכם גישור.

פרטיו של הסכם הגישור, הובהר בפנייה שהוגשה לבית-המשפט, יישארו חסויים, ואיש מהצדדים אינו מורשה לחשוף את תוכנו. "לנוכח ההסכמה המתוארת", נכתב בהודעתם של עורכי-הדין, "התביעה נשוא ההליך שבכותרת תימחק בלא צו בדבר הוצאות".

21886-02-15

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 73KB)