העיתון "גלובס" הציג השבוע את עמדת איש העסקים ושר התשתיות לשעבר יוסף פריצקי בכל הקשור למשק הגז בישראל, בלי לציין כי עיסוקו הנוכחי קשור ישירות לעסקי הגז והאנרגיה.

ביום ראשון האחרון התפרסמה ב"גלובס" כתבה מאת הדי כהן שבה רואיינו שלושה שרים לשעבר שבמסגרת עבודתם המיניסטריאלית הכירו מקרוב את תעשיית האנרגיה בישראל. ציטוט מפי אחד מהם, יוסף פריצקי, פתח את הכתבה: "האינטרס של הצרכן הישראלי הוא להעלות את מחיר הגז ולא להוריד אותו. מחיר גז נמוך מוביל לבזבוז אנרגיה, ואנרגיה היא דבר יקר ומזהם שאני לא רוצה שיבזבזו לי אותו".

פריצקי הוצג בכתבה כמי שכיהן כשר התשתיות הלאומיות בשנים 2003–2004. לא נכתב כי מאז הפך לבעל עניין, כאיש עסקים פרטי, בתחום האנרגיה בכלל והגז בפרט.

בדף שלו ברשת החברתית העסקית "לינקדאין" מתואר פריצקי כיועץ פרטי לענייני אנרגיה וכבעלים של חברה בשם אינטרנשיונל-פייפס. חברה אחרת, בשם לבנט-אנרג'י, מציגה אותו באתרה כשותף ונציגה בישראל. החברה מתארת את עצמה כבעלת משרדים בטקסס ובישראל, וכבעלת יכולת לסייע לנצל את הזדמנויות הגז באזור מזרח אגן הים התיכון. פריצקי, טוענת החברה, יכול לספק שירותים משפטיים וכן לסייע בזכות קשריו בממשלת ישראל וממשלות של מדינות אחרות באזור.

בנובמבר הקרוב אמור להתקיים בתל-אביב כנס בינלאומי בנושא נפט וגז בהשתתפות פריצקי. באתר הכנס מתואר השר לשעבר כמי שהקים את אינטרשיונל-פייפס בטקסס, ארה"ב. אתר לשכת המסחר טקסס-ישראל נוקבת בשמו של פריצקי כחבר בוועד המנהל של הלשכה, מטעם לבנט-אנרג'י.

בשיחה עם "העין השביעית" מסרה כהן כי לא ידעה על עיסוקיו הנוכחיים של פריצקי.

עדכון (1.7): ככל הידוע לנו וכפי שאישר גם יוסף פריצקי, אין לו כל קשר עסקי לחברות חיפוש והפקת הגז הפועלות כיום בישראל, והמעורבות בדיון שהתעורר סביב מתווה הגז הממשלתי המוצע.