מועצת העיתונות גנזה תלונות נגד סיקור "הארץ", שהוגשו בטענות שונות. פעיל הימין שמאי גליק התלונן על סיקור ההצגה "הזמן המקביל" ב"הארץ" בלי ציון העובדה שווליד דקה, המחבל שקורותיו בכלא סיפקו השראה להצגה, כתב בעבר מאמרים לעיתון. אמיר לוי התלונן על השימוש במלה "פעיל" לתיאורו של דקה. גליק התלונן גם נגד מאמר פובליציסטי של עיתונאי "הארץ" אורי משגב.

דקה, שהורשע במעורבות בחטיפה ורצח של החייל משה תמם בשנת 1984, כתב בעבר מאמרים שפורסמו בעיתונות הערבית וכן ב"הארץ". גליק שיגר למועצת העיתונות תלונה שלפיה אי גילוי נאות של קשרי העבר בין העיתון למחבל הוא בין היתר עבירה על סעיף 15 בתקנון האתיקה של מועצת העיתונות, הקובע כי "היה לעיתון אינטרס מהותי – כלכלי או אחר, בתחום התקשורת או מחוצה לו – בנושא של פרסום מסוים, יפרסם צמוד לאותו פרסום גילוי נאות של האינטרס שלו".

"כבר חודשיים 'הארץ' מגן עליה [על ההצגה] ועל המחבל הרוצח וקורא לו פעיל ולא מחבל", כתב גליק למועצה לפני כשבועיים, "למרות שירה בחייל כפות, וככזה זה פשע מלחמה לפי כל המשפטנים". יצוין כי בית-המשפט מצא כי דקה היה אחראי לחוליה שחטפה ורצחה את תמם, אולם מי שביצעו את המעשה בפועל היו חברים אחרים בחוליה. "אותו ואליד דעקא", הוסיף גליק בתלונתו, "הינו כתב בעיתון 'הארץ', וככזה ישנו אי גילוי נאות חמור מאוד בפרשה. [...] יש לציין שמעולם לא כתב עיתון 'הארץ' גילוי נאות על כך".

בעקבות הפנייה בדק המשנה ליועצת המשפטית של מועצת העיתונות בישראל, עו"ד אילן שדי, את תלונת גליק ותגובת "הארץ". אתמול מסר מזכ"ל מועצת העיתונות, אריק בכר, למתלונן גליק כי תלונתו תיגנז: "המשנה מצא כי אין בעובדה שוואליד דקה פירסם מאמרים בעיתון 'הארץ' לפני 14 שנים כדי להצדיק דרישה לגילוי נאות מטעם העיתון", כתב בכר לגליק. "לפיכך, הריני להודיעך על גניזת התלונה".

התלונה של לוי עסקה בעניין דומה. לוי התלונן על כך שבכתבה שעסקה בהצגה "הזמן המקביל" ובדקה "החליט עיתון 'הארץ' בכותרתו לכנות מחבל רוצח בכינוי 'פעיל'", וכי הפרסום הוא "הפרה של סעיפים 4 ו-6ד בתקנון האתיקה העיתונאית. כותרת הכתבה אינה נאמנה לאמת ואף מסלפת ומטעה. מדובר במחבל רוצח שהורשע כדין, ולכן כינויו בשם 'פעיל' מהווה אי-נאמנות לאמת ופרסום דבר הטעיה וסילוף".

גם בנוגע לתלונה זו מסר היום בכר בשם המשנה ליועצת המשפטית של המועצה כי "אין בתיאור של ואליד דקה בידיעה משום הטעיה, מאחר שזו כוללת את כלל הפרטים על הרשעתו ומאסרו, ולקורא הסביר אין בעיה להבין במי ובמה מדובר. לפיכך הריני להודיעך על גניזת התלונה".

עוד התלונן גליק למועצת העיתונות כי עיתונאי "הארץ" אורי משגב הפר את חובת "נאמנות לאמת ואובייקטיביות" שבתקנון האתיקה של מועצת העיתונות כשכתב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר על חוקי תעמולת הבחירות ביום הבחירות, "דבר שאינו נכון כלל וכלל". על כך השיב לו בכר כי עו"ד שדי "מזכיר כי למועצת העיתונות אין הסמכות או הכלים לבחון טענות עובדתיות [...] לכן, התלונה עוברת למישור חופש הבעת הדעה, המהווה נדבך מרכזי בעבודת העיתונאי בישראל, שעל שמירתו אמונה המועצה", ומשכך, התלונה נגנזת.