הנהלת אתר הספורט one תעביר לארגון העיתונאים של ההסתדרות מידע מפורט בנוגע לעובדים בשתי החברות שמפעילות את אתר וערוץ one, כך הוסכם בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביביפו. one הוא בשליטת קבוצת "ידיעות אחרונות".

בחודש שעבר התלונן ארגון העיתונאים, באמצעות באי-כוחו עורכי-הדין אמיר בשה ומורן סבוראי, כי בהנהלת one מסרבים לספק להם את הנתונים הדרושים כדי לנהל עימם משא-ומתן, ותחת זאת מעבירה ההנהלה נתונים חלקיים וכלליים בלבד. כדי להדגים זאת צירף ארגון העיתונאים דוגמה לטבלה ובה נתונים בנוגע למספר העיתונאים באתר וערוץ one, לוותק שלהם ולשכרם. בהנהלת one טענו כי עמדו בהתחייבותם מדיון קודם להעביר נתונים על העובדים. נוסף לכך התרעמו בהנהלת one על שהארגון הגיש לבית-הדין את המסמך שקיבל מידם. בא-כוחו של one, עו"ד שי אליאס, טען כי מדובר במידע "חסוי וסודי" ש"הוגנב" לתיק תוך הפרת הסכם הסודיות.

בדיון שהתקיים השבוע בפני השופטת קרן כהן נחלקו הצדדים בנוגע לנסיבות הפרסום של המסמך המדובר ב"העין השביעית".

לפי פרוטוקול הדיון, באי-כוחו של ארגון העיתונאים הכחישו שהעבירו את המסמך ל"העין השביעית", וטענו כי הפרסום נבע רק מהתרעמות נציגי one והכותרת הבולטת שניתנה בתגובה שהגישו לבית-המשפט. "הסיבה שזה התגלגל לתקשורת לעמדתנו", טענו, "זה רק בעקבות הודעה של המשיבות [הנהלת one] לבית-הדין עם כותרת של 'הגנבת מסמכים', שכן חלף שבוע וחצי בין המועד שאנו הגשנו את הנספח לבין התגובה של המשיבות שבעקבותיה היה הפרסום באתר 'העין השביעית'".

בא-כוחו של one טען, לעומת זאת, כי האחריות היא של הארגון מעצם העובדה שהגיש לתיק בית-הדין את המסמך. באשר לפרסום באתר זה הוסיף עו"ד אליאס: "מדובר בצירוף נסיבות מדהים, שכן הכתב שפירסם את הכתבה הינו זה שהיה במספר דיונים שהתקיימו ויש לו קשר לעובדים שהינם חלק מהוועד, גם לאור השיחות שניהל איתם במהלך הדיון ולאחר מכן".

כך או אחרת, בעניין המחלוקת העקרונית בין הצדדים חלה התקדמות. הנהלת one הסכימה כי לישיבת המשא-ומתן הבאה, שתתקיים ב-26.4.15, יגיע מנכ"ל החברות עם נתונים נוספים, "שיימסרו בעל-פה".

בין היתר יקבל ארגון העיתונאים פירוט מספרי בנוגע לוותק של העובדים בחברות שמפעילות את האתר והערוץ, נתונים מפורטים באשר לעובדים המועסקים במתכונת המכונה "משמרות סטודנט", נתונים ביחס למספר הכתבים העובדים במשרה מלאה ושיעור הפרילנסרים שהועסקו בחצי השנה האחרונה לעומת שיעור העובדים השכירים.

הצדדים הסכימו כי מעתה והלאה, וכדי למנוע זליגת מידע רגיש לתקשורת, "כל מסמך שיוחלף במהלך המו"מ שנבקש להביא לידיעת בית-הדין יוגש במעטפה סגורה ולתיק בית-הדין תיסרק רק ההודעה או הבקשה ללא הנספחים".

50378-09-14