רני רהב הוא יחצן עסוק. הוא מספק שירותי יחסי-ציבור ל-150 חברות גדולות וקטנות (ואייל גולן אחד), ובין לבין הוא מסביר מדוע חתונות ראוותניות הכרחיות לקיומם של הסטודנטים. לא קל להיות רני רהב. אין פלא שלפעמים דברים פורחים מזכרונו, כמו נניח, עובדות.

בתוכנית מס' 6 של "המושכים בחוטים" עם ניב רסקין, ששודרה אתמול בשידור חוזר, התארח באולפן רני רהב. כ-15 דקות וחצי לתוך הראיון, שאל אותו רסקין על אודות הכתבה שפורסמה באתר זה באמצע דצמבר 2008. רסקין שאל את רהב אם הוא מנסה "לקנות" עיתונאים, וניסה להבין מדוע היה דחוף לרהב להזמין לאילת עיתונאים כשהם מלווים בילדיהם. וכך רהב ענה:

"מה שיובל דרור כתב, לדעתי הוא לא הבין על מה הוא כותב, הוא גם לא הבין על מה הוא כתב, והוא לא הבין אחר-כך מה יצא לו מכל הסלט שהוא עשה. פתחנו את עיר המלכים באילת".

רגע, רגע. מה?

רהב: "פתחנו את עיר המלכים באילת, או.קיי? מטבע הדברים שנזמין לשם עיתונאים שיבואו עם הילדים שלהם".

רסקין: "אז למה להביא את הילדים?".

רהב: "למה? אולי תסביר לי אתה איך תכתוב על עיר המלכים בלי לכתוב מה היה שם. אתה בתור אבא יודע בכלל להיכנס לתוך ה...".

רסקין, למרבה הצער, לא חשב לעצור לרגע את שטף הדברים של רהב כדי להזכיר לו שתי עובדות פשוטות:

הראשונה היא שעיר המלכים נפתחה ביוני 2005. הכתבה ב"העין השביעית" על מעלליו של רני רהב פורסמה יותר משלוש שנים וחצי לאחר פתיחת המקום. כדי שרני רהב יזמין עיתונאים לפתיחת עיר המלכים עליו להזמין את העיתונאים וילדיהם לא רק לעיר המלכים, אלא גם למנהרת זמן משוכללת, שתהפוך את כולנו לצעירים ויפים יותר. טוב נו, לא את כולנו.

אז מדוע בכל זאת הוזמנו העיתונאים וילדיהם? הנה העובדה השנייה, כפי שהיא מופיעה בהודעה לעיתונות שנשלחה ממשרדו של רהב אל העיתונאים (ההדגשה במקור):

"בנק הפועלים מזמין אותך ואת יקיריך הצעירים לסיקור מיוחד במינו, במסגרתו ניתן יהיה לבלות יום שלם באילת עם הכוכבים האהובים של פרויקט 'תקרא תצליח' הראל סקעת, מייקל לואיס וציפי שביט באילת. ההזמנה כוללת טיסה, ביקור בעיר המלכים, ארוחת צהריים וביקור בריף הדולפינים".

מסתבר שהעיתונאים ו"יקיריהם הצעירים" הוזמנו לאירוע הסיום של הפרויקט "תקרא תצליח" של בנק הפועלים, שייחצן רהב. במסגרת אירוע הסיום של הפרויקט תוכנן יום כיף שלם באילת, שכלל, כך כתוב בהודעה של רהב עצמו, ארוחת צהריים, פגישה עם סלבריטאים, ביקור בריף הדולפינים וגם ביקור ב"עיר המלכים". זה היה האירוע, זו היתה הסיבה לאירוע.

בניסיון אמיץ ומלהיב לשכתב את ההיסטוריה, טוען רהב שהוא "פתח את עיר המלכים". באותה המידה יכול היה לטעון שהוא "פתח את ריף הדולפינים" או "השיק את ציפי שביט".

אני לא חושב שרני רהב משקר במצח נחושה בראיון טלוויזיוני. לא, זה בלתי סביר. רני רהב הוא איש רציני, יחצן מנוסה ואחד האנשים האמינים בתעשייה. לכן סביר יותר להניח שרהב התבלבל מכל האירועים שהוא אחראי עליהם ומכל ההזמנות שהוא חותם עליהן. יש לו הרבה על הראש. תסלחו לו.

עיין ערך רהב / יובל דרור

איך עובדת יחצנות? יד אחת מלטפת, השנייה מכפכפת. אחת מציעה הטבות כספיות ו"פינוקים" צמוד לסיקור העיתונאי, השנייה מאיימת בסיכול מקצועי על מי שיעז לסטות מהמסלול. רני רהב הדגים בפני יובל דרור את השיטה