יגאל רביד אסר מלחמה על משה נסטלבאום לאחר שזה האחרון הבהיר לו כי אל לו להתנכל ולהתעמר לעובדות הכפופות לו, כך טוען נסטלבאום בכתב הגנה שהגיש בשבוע שעבר לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו.

נסטלבאום מצטט בכתב ההגנה שהגיש, באמצעות עורכי-הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס, ממכתב שכתבה לו לדבריו לפני כשלוש שנים דינה רייס, עורכת מחטיבת החדשות בערוץ 1. רייס התלוננה על "התנפלות שלוחת רסן" של רביד עליה, וטענה כך:

זה קרה וקורה בכל התוכניות, ההתנפלות עלי, הצעקות על האייטמים תוך השמעת מלים בוטות ומעליבות, 'הקול שלך עושה לי ויברציות...', 'אני יודע איפה זה כפר-יונה, מאין באת' [...] יגאל ניסה לכפות עלי לשדר קטע זימה שבו נראה מדוודב נוגע בחזה של דוגמנית עירום על רקע הקרמלין [...] יגאל צרח שהוא רוצה לשדר את זה בפינת הבידור שלו וטעמיו עימו. אני התנגדתי, גייסתי מתרגמת לרוסית. היא אמרה שהדברים גסים מאוד ולא ראויים. יגאל המשיך לצרוח [...] אני מבקשת ממך, אל תשבץ אותי לעבודה איתו".

בנוסף מצטט נסטלבאום מעדותה של השדרנית מיכל רבינוביץ' כפי שניתנה לחוקרי נציבות שירות המדינה:

לאורך כל המהדורות שהגשנו ביחד היה ליגאל קשה, הוא כל השידור התנגח בי והתקיל אותי וגרם לי נזק מקצועי. [...] גוללתי במכתב את רצף האירועים [...] עוד לפני המכתב נסטלבאום זימן אותי ואת רביד [...] למשרדו בתל-אביב והודיע ליגאל שאם הוא לא ישפר את מידותיו בשידור ויתנהג כראוי ובצורה קולגיאלית, מי שיגיש את המהדורה 'תהיה מיכל ולא אתה'. יגאל לקח את זה מאוד קשה [...] החל מחול טירוף מצדו של רביד שהתבטא בהפעלת לחץ עלי שאחזור בי מהמכתב, שאמשוך את המכתב חזרה, הוא שלח שליחים בעניין לרבות יורם כהן, פרסם בפייסבוק תמונות שלי והשמצות לגבי, שקרים ועיוותים קיצוניים".

לטענת נסטלבאום, במסגרת המתקפה של רביד נגדו הגיש האחרון תלונה בטענה ל"הטרדה מינית". נסטלבאום טוען כי  זו היתה תלונת שווא. בכתב ההגנה נכלל ציטוט מדברי רביד בחקירת נציבות שירות המדינה, שם אישר כי בתקופה שבה היה מיודד עם נסטלבאום "התלוצץ" עמו על נטייתו המינית. "בדרכו המניפולטיבית והצינית בחר אפוא התובע [רביד] להציג בפני ארגונים השומרים על זכויותיהן של נשים, ועל זכויות ההומואים והלסביות, את הנתבע [נסטלבאום] כמטריד בעוד שאת עצמו הציג כקורבן, כשהוא ולא אחר הוא זה שהטריד, התעלל נפשית, השפיל ורמס את כבודן של נשים נוספות בטלוויזיה, ולא רק בחטיבת החדשות".

"מלוא כל הארץ הטרדות מיניות, בין אם הוטרד אדם, ובין אם בחר לערוך בנשק זה שימוש טקטי בזוי אף אם לא הוטרד, אף אם השתתף במסכת יחסים חברית המתאפיינת בהומור דלוח אך מקובל בין אותם בני השיח"

"בעידן הליברלי", טוען נסטלבאום להגנתו, "עולה שמרנות-רחומה-משהו הניכרת לעתים בהקלת ראש נוכח שימוש-לרעה נצלני ובלתי ראוי בנשק יום הדין – 'ההטרדה המינית': מלוא כל הארץ הטרדות מיניות, בין אם הוטרד אדם, ובין אם בחר לערוך בנשק זה שימוש טקטי בזוי אף אם לא הוטרד, אף אם השתתף במסכת יחסים חברית המתאפיינת בהומור דלוח אך מקובל בין אותם בני השיח, ואף אם בחר בעיתוי לא מפתיע לשלוף מן הארסנל את נשק היום הדין, ובלבד שתצלח מלחמתו חסרת הפשרות בהחלטות מנהלו אשר את מרותו ואת מרות יתר מנהליו סירב לקבל, כל אימת שאלה פגעו בציפור נפשו – 'זמן המסך'".

כתב ההגנה של נסטלבאום הוגש בעקבות תביעה של רביד נגדו ונגד רשות השידור. רביד דורש פיצוי בסך חצי מיליון שקל, בין היתר בגין הטרדה מינית ולשון הרע. "הנתבע [נסטלבאום] פגע והשמיץ את התובע [רביד] במקום עבודתו ובמקומות אחרים, תוך הטרדות מיניות מילוליות גסות ובוטות", נטען בכתב התביעה, שהוגש על-ידי עו"ד דור חזקיה.

משה נסטלבאום (צילום: דוברות רשות השידור)

משה נסטלבאום (צילום: דוברות רשות השידור)

"התובע הפך להיות קורבן מרכזי של הנתבע עת תפקד האחרון כמנהלו הישיר. הנתבע לא כיבד את מעמדו שלו עצמו, ולא את מעמד העובדים הכפופים למרותו, ופגע בהם ללא רחם. הרקע המשותף לפגיעות הקשורות לתובע ושכמותו היה נטייתם המינית לבני אותו המין [...] הנתבע המנהל חרג מנורמות התנהגות בסיסיות, והנחית מהלומות חוזרות ונשנות בדמות אלימות מילולית קשה ומבזה, שהיתה מנת חלקם של התובע ועובדים נוספים ברשות השידור, בהווה ובעבר. [...] הנתבע הדיר את התובע ממשדרי הטלוויזיה והלכה למעשה מנע מהתובע, באמצעות זמן האוויר המצוי בשליטת הנתבע, מלהיות על מסך הטלוויזיה. הנתבע שלל מהציבור הרחב את האפשרות לראות את התובע ולהיוודע לדמותו ועשייתו".

רביד טוען עוד כי לאחר שפנה לממונה על מעמד האשה וההטרדות ברשות השידור, וזו פנתה לאגף החקירות והמשמעת בנציבות שירות המדינה, החריף היחס של נסטלבאום כלפיו. בעקבות הגשת התלונה הורשע נסטלבאום, במסגרת הסדר טיעון, בסעיפי אישום הכוללים התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה. רביד טוען כי מעשי נסטלבאום נגדו פגעו בהכנסתו בסכום המוערך על-ידו בכ-250 אלף שקל, כיוון שסירב לאשר לו היתרי עבודה פרטית מחוץ לרשות השידור. בנוסף טוען רביד כי נסטלבאום השמיץ אותו והוציא דיבתו רעה.

בשבוע שעבר התקיים דיון מקדמי בתיק, בפני השופטת אסנת רובוביץ-ברכש, ובו הודיעו הצדדים כי הסכימו שהתיק של רביד נגד נסטלבאום יתנהל יחד עם תביעה שהגיש לאחרונה נסטלבאום נגד רביד (תביעת לשון הרע שבה דורש נסטלבאום מרביד פיצוי בסך מיליון שקל).

31118-07-14
46612-10-14