כתב אישום שהוגש נגד פעיל זכויות בעלי החיים גארי יורופסקי, בגין תקיפת העיתונאי אראל סג"ל, נמחק השבוע לבקשת פרקליטות המדינה.

לפני כשנה צולם דיון במסעדה טבעונית בתל-אביב בהשתתפות סג"ל בנושא הטבעונות וזכויות בעלי החיים עבור "המערכת", תוכנית של רשת, זכיינית ערוץ 2. במהלך הצילומים הגיע למקום יורופסקי והצטרף לדיון. לפי כתב האישום, סג"ל לא ידע כי יורופסקי יצטרף לדיון, ומשהגיע סירב לשוחח איתו בשל התבטאויות עבר שלו נגד נשים הלובשות פרווה. בשלב זה, כך לפי כתב האישום, "התקרב אליו הנאשם [יורופסקי], נגע באצבעו במעיל העור שלבש המתלונן [סג"ל] ואמר לו: 'צריך לאנוס אותך, ואת ילדיך, כי אתה לובש מעיל עור', ומיד בהמשך קירב הנאשם את פניו אל פני המתלונן, ובעודו במרחק סנטימטרים בודדים אמר למתלונן: 'תן את המכה הראשונה'".

אראל סג"ל (צילום: "העין השביעית")

אראל סג"ל (צילום: "העין השביעית")

"כעת, הפרצוף של גרי יורופסקי במרחק סנטימטרים משלי", כתב סג"ל על המקרה באתר nrg. "אני יכול לראות את השערות באף שלו. הוא מתגרה בי לתת את המכה הראשונה אחרי שאיחל שיאנסו אותי ואת ילדי משום שאני לובש מעיל עור. האיש פסיכופת. הוא מחפש דם. אני שוקל מה לעשות. בריחה לא באה בחשבון, אבל אני פסיבי. מכה ראשונה תהפוך אותי לתוקפן. מה עושים? מתכוננים לנגיחה. להזיז את הראש בזמן".

בכתב האישום נטען כי סג"ל שמר על איפוק, אולם אז "תקף אותו הנאשם בכך שדחף את המתלונן מהכיסא עליו ישב, והמתלונן נפל על הארץ". בעקבות המקרה הגיש סג"ל תלונה במשטרה נגד יורופסקי, וזו החליטה להעמידו לדין בגין תקיפה. יורופסקי עצמו לא הכחיש כי דחף את סג"ל, אולם טען בפורום פומבי כי עשה זאת "מתוך הגנה עצמית".

מאז התקיימו כמה דיונים בתיק, אולם יורופסקי לא נכח בהם. הוא עזב את המדינה זמן קצר לאחר העימות עם סג"ל ושב לארה"ב. בדיון שהתקיים השבוע ביקשה פרקליטות המדינה למחוק את האישום ולחלט את הערבות של יורופסקי, בסך 2,000 שקל. שופטת בית-משפט השלום בתל-אביב–יפו, מעין בן-ארי, קיבלה את הבקשה, חילטה את הערבות ומחקה את כתב האישום.

39336-03-14