לארי דרפנר בראיון לטלוויזיה האוסטרלית (צילום מסך)

לארי דרפנר בראיון לטלוויזיה האוסטרלית (צילום מסך)

העיתונאי לארי דרפנר פוטר השבוע מ"ג'רוזלם פוסט" בעקבות רשימה שהעלה לבלוג פרטי ובה הביע הבנה לפעולות טרור פלסטיניות נגד ישראל. דרפנר עבד כשכיר בעיתון, היה בעל טור קבוע בשם "לזעזע את הכלוב", ובנוסף כתב לעיתון מאמרי פובליציסטיקה וכתבות מגזין.

"בשל חילוקי דעות מקצועיים עם לארי דרפנר, הקשורים לבלוג הפרטי שלו, הוא לא יעבוד עוד ב'ג'רוזלם פוסט'", הודיע העיתון לקוראיו, בלי לפרט.

דרפנר קומם עליו רבים לאחר שב-21.8.11 כתב רשימה תחת הכותרת "האמת האיומה, החיונית, על הטרור הפלסטיני" ("The awful, necessary truth about Palestinian terror"). את הרשימה פירסם דרפנר בבלוג פרטי בשם "מחשבה מחודשת על ישראל" ("Israel Reconsidered"), שבו הוא כותב לצד דימי ריידר.

ברשימה, שבינתיים נמחקה מהבלוג, כתב דרפנר בין היתר כי מתנגדים רבים לכיבוש מבינים כי לפלסטינים "שמורה הזכות להשתמש באלימות נגד ישראלים, אפילו להרוג ישראלים, במיוחד בתקופה שבה ישראל מגלה אפס נכונות לסיים את הכיבוש". בהמשך הדגיש דרפנר כי אף שהוא מכיר בזכות הפלסטינים לפעול באלימות נגד ישראלים, הוא אינו מעוניין בכך.

ביום שישי האחרון, לאחר שמחק את הרשימה המקורית, פירסם דרפנר בבלוג שלו התנצלות וניסיון להסביר את המניע לפרסום הרשימה הקודמת. "המרחק בין 'להצדיק' ל'לתמוך' קצר, קצר מדי", כתב דרפנר, והוסיף כי התכוון לזעזע את הקוראים הישראלים כדי שיכירו בסבל שהכיבוש גורם לפלסטינים.

ההתנצלות, כך נראה, לא שיכנעה את "ג'רוזלם פוסט". ביום שני השבוע הודיע דרפנר לקוראי הבלוג שלו כי פוטר מהעיתון. "אל העיתון הגיעו מאות הודעות על ביטולי מנוי בעקבות הפוסט שלי בבלוג", ציין דרפנר, וטען כי פיטוריו נבעו ישירות מתוכן הפוסט הקודם שפירסם בבלוג, חרף ההתנצלות שבאה בעקבותיה.

דרפנר סירב לשוחח עם "העין השביעית", אך ניאות להשיב באמצעות דואר אלקטרוני לשאלות שהופנו אליו מהבלוג "The Lede", שכותב רוברט מאקי עבור אתר "הניו-יורק טיימס". "ידעתי שמה שאני כותב מזעזע", טען דרפנר, "רציתי לזעזע – זו היתה כל מטרתי, חשבתי שעל-ידי זעזוע דעת הקהל הישראלית, לא באמצעות הבלוג הקטן שלי בלבד, אלא כאסטרטגיה של השמאל – ניתן יהיה אולי לנער את האנשים מתוך השיתוק שלהם. היתה זו אמונה פזיזה, עיוורת – כעת אני מבין שאחת הסכנות בבלוג פרטי, אם לא הסכנה, היא העדר עורך".