בית-המשפט המחוזי בתל-אביב העניק הכשר מלא להתנהלותם של העיתונאי ברוך קרא והעורך שמואל רוזנר בכל הנוגע לאופן שבו טיפלו במידע שקיבלו מעו"ד ליאורה גלט-ברקוביץ'. החל במפגש הראשוני בין קרא למקור ליד בית-החולים איכילוב בתל-אביב, דרך פרסום הידיעה על חקירת הדין נגד ראש הממשלה אריאל שרון בעיתון "הארץ", ועד לחקירה שעבר קרא במשטרה. בית-המשפט אף החמיא על האופן שבו מקפיד "הארץ" להדריך את עיתונאיו בכללי האתיקה ושמירה על חסיון מקורות.

משה נוסבאום, כתב המשטרה של ערוץ 2, במסדרונות בית-המשפט המחוזי במהלך אחד הדיונים במשפט גלט-ברקוביץ' נגד "הארץ" (צילום: "העין השביעית")

משה נוסבאום, כתב המשטרה של ערוץ 2, במסדרונות בית-המשפט המחוזי במהלך אחד הדיונים במשפט גלט-ברקוביץ' נגד "הארץ" (צילום: "העין השביעית")

ובכל זאת נמתחה בפסק הדין, שניתן בשבוע שעבר, ביקורת על עיתונאי. הוא לא אחד הנתבעים, אך בוודאי אחד מגיבורי הפרשה – כתב ערוץ 2 משה נוסבאום. לאחר הפרסום הבלעדי של קרא ב"הארץ", פנה אליו נוסבאום וביקש רשות לקבל את המסמך המודלף כדי לשדר ידיעת המשך. קרא נענה והעביר לו בפקס את המסמך שקיבל מגלט-ברקוביץ'. נוסבאום שידר ונתן קרדיט ל"הארץ" כראוי.

אך בכך לא הסתיים חלקו של נוסבאום. לאחר השידור, כך על-פי עדות של הכתב בבית-המשפט, פנה אליו ערן שנדר, ראש צוות החקירה המיוחד שהוקם כדי לחשוף את זהות המדליף של קרא, וביקש להיפגש אתו ולהראות לו את המסמך שהציג בטלוויזיה. נוסבאום הסכים. "ואכן נפגשתי איתו והראיתי לו את המסמך שהקרנתי, מאחר ולא מצאתי שום בעיה לעשות זאת, מאחר והקרנתי אותו כבר והראיתי אותו, לא ראיתי שום בעיה להראות לו את המסמך", העיד נוסבאום.

כשהמחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ) השוותה את המסמך שהוצג בטלוויזיה למסמך שהיה בידיה של גלט-ברקוביץ' היא הגיעה למסקנה כי "סביר מאוד" שמדובר באותו מסמך. כשמסקנה זו הוצגה לגלט-ברקוביץ' בחקירה משטרתית, היא נשברה והודתה שהיא המדליפה. עיתונאי "הארץ" הנתבעים טענו כי לא יכלו להעלות על הדעת שנוסבאום יפעל באופן שעשוי לתרום לחשיפת המקור שלהם. בית-המשפט קיבל לחלוטין טענה זו.

"האם יכלו הנתבעים לצפות שנוסבאום ייפגש עם שנדר ויציג בפניו את המסמך עצמו?", שואל השופט זמיר, ומגיע למסקנה כי התשובה שלילית. השופט מקפיד לציין כי לא הוכח שנוסבאום הוא אותו מקור משטרתי בשם "נשר", שהעביר לשנדר את המסמך, אך קובע כי "גם אם היה מוכח שנוסבאום מסר בידי שנדר את המסמך ששימש להכנת דו"ח המז"פ, אין לקבוע כי הנתבעים צפו או היו יכולים לצפות כי עיתונאי בכלל, ועיתונאי ותיק ובכיר כדוגמת נוסבאום בפרט, יעביר, כביכול, מסמך כזה לידי צוות החקירה המיוחד, בשעה שהוא יודע שמתנהלת חקירה לגילוי המדליף".

במלים אחרות, האחריות אינה רובצת על קרא ורוזנר כיוון שהמעשה של נוסבאום לא יעלה על הדעת. מה באשר לאחריות של נוסבאום? לאחר מתן העדות של נוסבאום בבית-המשפט סירבו נוסבאום ומנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, אבי וייס, להשיב לשאלות בנושא. גם כעת, לאחר מתן פסק הדין, בחרו וייס ונוסבאום שלא להגיב.