"אנחנו רוצים סולידריות", אמר הערב שדרן גלי-צה"ל מיכה פרידמן בפנייה אל חברי נשיאות מועצת העיתונות. פרידמן הוזמן למועצה כדי להביע את עמדתו על הדחת מפקד גלי-צה"ל יצחק טוניק ומסע יחסי-ציבור הטוען להטיה פוליטית חריפה בשידורי התחנה.

לדברי פרידמן, לגיטימי בעיניו לקיים דיון ציבורי על התחנה, ואף להציע להפריט אותה, אך הוא יוצא נגד האמצעים שנוקטים המבקרים. "הדיון הציבורי על גלי-צה"ל חצה כל קו אדום", אמר ביחס לשימוש בסיסמה "גלי-צה"ל – סכין בגב החיילים". פרידמן השווה את הקמפיין הזה לתעמולה שהפיצו אריך לודנדורף ואדולף היטלר נגד היהודים לפני הפוטש הכושל ברפובליקת ויימאר. לדבריו, יוזמי הקמפיין ביצעו "דה-לגיטימציה ברוטלית" באנשי גלי-צה"ל. "מי שמם לעשות הבחנה בין פטריוט ללא פטריוט, מי ציוני ומי פוסט-ציוני?", שאל.

מיכה פרידמן (מימין) ומושיק טימור, הערב בישיבת נשיאות מועצת העיתונות (צילום: "העין השביעית")

מיכה פרידמן (מימין) ומושיק טימור, הערב בישיבת נשיאות מועצת העיתונות (צילום: "העין השביעית")

מעבר לסולידריות ביקש פרידמן מחברי מועצת העיתונות גיבוי והחלטה הצהרתית שתקבע כי הקמפיין נגד גלי-צה"ל נועד לפגוע בחופש העיתונות. "יש פה מערכה נגד השידור הציבורי", אמר, והוסיף כי להחלטה הצהרתית של המועצה תהיה משמעות במקרה שיוגש בג"ץ בעניין גלי-צה"ל.

"בעיני יש פה קמפיין של סתימת פיות גדול מאוד של גלי-צה"ל", אמר מנגד עיתונאי "מעריב" קלמן ליבסקינד, וקרא למועצה לקבל החלטה שלפיה הביקורת על גלי-צה"ל חשובה ומהווה חלק מחופש הביטוי. "את הדיון הזה אי-אפשר לסתום ולא צריך לסתום", הדגיש.

אל מול השוואתו של פרידמן בין יוזמי הקמפיין נגד צה"ל ובין לודנדורף והיטלר הציג ליבסקינד שתי השוואות חריפות. בראשונה דימה את אנשי גלי-צה"ל לרב ליאור, וטען שתגובתם לביקורת דומה לתגובתו: "יש טענות נגדכם ואתם לא אומרים 'אנחנו צודקים', אתם אומרים 'לא יתקיים דיון על זה בכלל, כי עלינו לא דנים'". ההשוואה השנייה שהציע ליבסקינד הציבה מצד אחד את התלונה שהגיש מפקד גלי-צה"ל המודח למשטרה בעקבות הקמפיין נגד התחנה, ומן העבר האחר את הנוהג במשטרו של בשאר אסד בסוריה לפנות לשלטונות כדי לפתוח בחקירה נגד בעלי דעה ביקורתית.

ליבסקינד המשיך ומחה נגד מה שהוא מזהה כאחידות דעות בגלי-צה"ל. לדבריו, רוב האזרחים בישראל אינם מקבלים ייצוג בקרב אוחזי המיקרופון בתחנה. "אני מתנגד לפוליטיזציה בשידור הציבורי, אני אומר שאתם הפוליטיזציה בשידור הציבורי", אמר.

פרשן "ישראל היום" דרור אידר הצטרף לליבסקינד וטען כי אנשי התחנה מבטאים כולם כאחד קו פוליטי מסוים. "יש בגלי-צה"ל איקס שדרנים שהם המתווכים בין המציאות לציבור", אמר אידר. "רוב מוחלט של השדרנים הללו מתאר ומצייר ומשקיף על המציאות מזווית תרבותית ופוליטית ברורה מאוד. מצד ההגינות צריך לתת גם לרוב הציבור מקום ליד המיקרופונים הללו. לא ייתכן שיתייחסו לגלי-צה"ל כאל נחלה פרטית".

נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר, סיכמה את הדיון בקביעה כי המועצה לא תקבל החלטה עד שלא תשמע את דעתם של הגורמים המפקחים על התחנה, רשות השידור וצה"ל.