גיא רולניק, מייסד "דה-מרקר", פותח בלוג, ולא באתר "דה-מרקר". רולניק, שהקים את "דה-מרקר" יחד עם "הארץ" כאתר אינטרנט לפני שהפך לעיתון מודפס, היה העורך הראשי של "דה-מרקר" עד לשנה שעברה. נסיבות הפסקת עבודתו של רולניק כעורך הראשי מעולם לא התפרסמו, אך הוא ממשיך לכתוב את טורו השבועי בפתח גליון סוף-השבוע של העיתון. כמו כן הוא נושא עדיין בתואר "סגן המו"ל" של קבוצת "הארץ".

בבלוג, שנפתח על פלטפורמת וורדפרס בכתובת guyrolnik.com (ותחת השם "גיא רולניק"), מופיעים כעת שני פוסטים בלבד, העוסקים בנושא שמעסיק את רולניק רבות: השוואה בין הנעשה בכלכלה ובחברה הישראליות לנעשה בארצות סקנדינביה.

מתוך הבלוג "גיא רולניק", 9.3.14 (צילום מסך)

מתוך הבלוג "גיא רולניק", 9.3.14 (צילום מסך)

בדף "מלה על הבלוג" כתב רולניק כי לא פתח עד כה בלוג בשל חוסר בזמן ומשום ש"יש לי כבר 20 שנה 'בלוג' מאז שהתחלתי לכתוב בשנת 94' את הטור היומי שלי, 'שווי שוק', במדור הכלכלי של 'הארץ'". ואולם, נראה שהעיתון חדל למלא תפקיד זה.

"אז למה כן", כותב רולניק, "הטריגר לזה היה ההודעה שקיבלתי הלילה מענת ג'ורג'י, העורכת של 'מרקרוויק', שאמרה לי שחצי מפרויקט שבדיה יישאר מחוץ לגיליון הקרוב. פשוט משום שכתבתי משהו כמו עשרים או שלושים אלף מלה. את החומר שנשאר בחוץ נפרסם במהלך השבוע, ואם יישארו עוד חומרים בחוץ, אני אעלה אותם כאן".

רולניק כותב עוד כי סיבה נוספת לפתיחת הבלוג היא כי "בחמש השנים האחרונות אני מנהל דיונים ושיחות עם מספר עצום של קוראים במייל. לא רק אנשים שרוצים להכניס ידיעה לעיתון או שיש להם אינטרס אישי לקדם – אלא בעיקר אנשים שרוצים לקדם את החברה והכלכלה בישראל. אולי בלוג הוא דרך טובה יותר לתקשר עם הקבוצה הזאת. זה נראה בהמשך. בינתיים נגדיר זאת כניסוי".