הפובליציסט מיכאל בריזון, הידוע בשם העט ב. מיכאל, פוטר מהעיתון "ידיעות אחרונות". טורו הקרוב, שיתפרסם מחרתיים ב"מוסף לשבת", יהיה האחרון שלו. יש להניח שיתייחס בו גם לפיטוריו.

לדברי גורם המעורה בפרטים, לפני כשמונה חודשים, כשמלאו 15 שנה להעסקתו בעיתון, התבקש בריזון על-ידי העורך שילה דה-בר להסכים לקיצוץ דרמטי של מחצית ממשכורתו. בריזון, המועסק בחוזה אישי, סירב, ומאז התנהל משא-ומתן בינו ובין "ידיעות אחרונות", שלא הניב הסכמה.

מיכאל בריזון (ב. מיכאל), 17.1.2010 (צילום: יוסי זמיר)

מיכאל בריזון (ב. מיכאל), 17.1.2010 (צילום: יוסי זמיר)

אף שהסיבה הרשמית לפיטוריו היא כלכלית, אותו גורם לא השתכנע בכך וייחס את הפיטורים לדעותיו השמאליות של בריזון. "כשבאים לבן-אדם אחד", הוסיף אותו גורם, "ואומרים לו שרוצים שיישאר בעיתון, אבל רוצים להוריד לו 50% מהמשכורת, הוא מתקשה לקבל את הנימוק הכלכלי". לטענתו, העילה לפיטורים שונה. "אני מעריך שמיכאל לא התאים למישהו שם או שהוא הציק למישהו", אמר. "היו עמיתים שאמרו לו שהוא משחק באש, אבל הוא אמר שזה חלק מהמקצוע".

בעבר היו לבריזון ויכוחים עם העורכים בעיתון, אך לדברי הגורם המקורב לו, מעולם לא צונזר. "לא כל-כך קל לצנזר בעלי טורים", מסביר אותו גורם. "ברגע שאתה אומר 'אל תביע' לבן-אדם שתפקידו עלי אדמות זה להביע את דעתו, אז יש חשש שזה ייצא החוצה, שזה יהיה לא נעים".

בריזון כתב, כאמור, יותר מ-15 שנה ב"ידיעות אחרונות". לפני כן כתב בעיתון "הארץ".

מ"ידיעות אחרונות" טרם נתקבלה תגובה.