(לחצו להגדלה)

(לחצו להגדלה)

על מידת הערנות של עורכי "עכבר העיר", מדריך הפנאי של רשת המקומונים מבית שוקן, כמו על זו של קוראיו, מעיד פרסום שהופיע בו לאחרונה. הגיליון שיצא לאור בשבוע שעבר נפתח, כמדי שבוע, במדריך קולנוע ובו תקצירים של הסרטים המוצגים באותו שבוע בבתי-הקולנוע, לשירות הקוראים חובבי האמנות השביעית. אלה מביניהם שהיו מעוניינים לקרוא על הסרט החדש בסדרת ג'יימס בונד, "קוונטום של נחמה", למדו שלגרסת "עכבר העיר", המרגל הנחוש פוגש במהלך הסרט, בין היתר, "בסרסור והגמד שלו, שהיה שוליה של הקוסם מארץ עוץ (מתיה אמלריק ואסי עזר)".

מאז פרסום הגיליון חלפו עשרה ימים, אולם הזיוף לא עורר כל תהודה. יתר על כן, בגיליון השבוע, שפורסם לפני חמישה ימים, תוקן התקציר לסרטו של בונד וחזר לגולל בפני הקוראים את עלילת הסרט האמיתית, אך נראה כי מתקן השגגה לא שם לב שבעוד תקציר הסרט על בונד חזר למוטב, החלו להתפרע חלק משכניו למדור. השבוע תיארו כמה וכמה תקצירי סרטים שהופיעו במדריך עלילות שכל קשר בינן ובין הסרטים מקרי לחלוטין.

כך, למשל, בתקציר הסרט "אהוב אותי" נכתב כי הוא עוסק בפנצ'ו, "שף ארגנטינאי חייכן המקיים זוגיות יציבה עם דב קואלה". לפי התקציר, "החיוך נמחק מפרצופו כשילדה ספרדייה מופיעה על מפתן דלתו וטוענת שהיא נכדתו של דב הקואלה מנישואים אחרים".

הסרט "גאווה ותהילה", לפי מדריך "עכבר העיר", הוא "דרמת פעולה על משפחת סנדלרים", ולא משפחת שוטרים, ובה שלושת בני המשפחה נאלצים לבדוק "אם השרוך אכן מחזיק בנעל", ולא "אם דם אכן סמיך ממים", כפי שנכתב בתקציר הסרט בשבוע שעבר. ואילו בסרט "הנשים" מג ראיין מגלמת את מרי, ש"מתקשה להשתין בעמידה על זבנית פרחה", ולא "מתקשה להגן על בעלה מפני ציפורניה של זבנית פרחה".

קריאה בתקציר הסרט "בעל מזדמן" מלמדת כי "אמה (אומה תורמן) היא מנחת תוכנית ייעוץ מלאת ביטחון עצמי, שלא אחת מפרידה בין זוגות אוהבים בעצותיה. אחד הקורבנות שלה, חתול סיאמי בשם ג'ון ג'ון (רוב שניידר), מחליט בנקמה לחבל בנישואיה הקרבים לשיח' סעודי בשם אכבר פינס (ג'ורג' בוש)", ובתקציר הסרט "ההחלפה", המשטרה המושחתת מתוארת כמי ש"מבקשת סליחה עם כרטיס כניסה חינם ליורו-דיסני, כולל פופקורן וסוכרייה בצורה של דונלד דאק, ולאחר מכן דורשת מכריסטין להביא את הקבלה לתחנה על מנת שתוכל להחזיר לה את כספה כפי שקבעו מראש".

ערן לאור, עורך המשנה של "עכבר העיר", סירב למסור תגובה, והפנה את הבקשה לעורך המוסף. אסף שלונסקי, עורך "עכבר העיר – תל אביב", לא מסר תגובה.

לחצו להגדלה

לחצו להגדלה