יש אולימפיאדה באוויר, היא מצטלמת נהדר, יש ערוץ מיוחד שמשדר כל הזמן, אבל אי-אפשר לדווח שההמונים רותקו למסך. כשמשחקי אולימפיאדת החורף בסוצ'י יסתיימו בעוד כשבוע וחצי, לא בטוח שהוט ויס יתגאו בנתוני הצפייה בערוץ 20, שבו משודרות התחרויות. ספק אם מישהו מקומץ חובבי הספורט האולימפי בישראל שינה את הלו"ז בגלל גמר החלקה אמנותית על קרח.

בערוץ הספורט השקיעו במשך כשלושה חודשים בפרומואים לקידום המשחקים, אבל לא שכחו את תפקידם בעולם. תמונת הנושא בדף הפייסבוק שלהם מציגה את הכוכבים שילהטטו החודש על המסכים. בתצלום מימין בולט מסי, משמאל רונאלדו ובאמצע כמה סטטיסטים, כולל "שוקו" מ"בובה של לילה". שום רמז לגולש סקי נורדי. הפרסומת הכי בולטת באתר מבטיחה שגדי יטיס אתכם לליגת האלופות, בתנאי שימצא אתכם טוחנים דוריטוס מול הטלוויזיה. צופי משחקי החורף הכי קיציים שהיו כאן לא יפרנסו מפעלים לייצור חטיפים. גם בשאר כלי התקשורת הפגינו קרירות. החגיגה הקטנה הכי גדולה ממשחקי סוצ'י נרשמה בספורט "הארץ".

"פברואר 2014 בערוצי הספורט", מתוך דף הפייסבוק של ערוץ הספורט

"פברואר 2014 בערוצי הספורט", מתוך דף הפייסבוק של ערוץ הספורט

ערוץ 20, השמור בדרך כלל לאירועים מסוג "האח הגדול", הפך לערוץ של מירי נבו. הטאלנטית עולה לשידור מדי יום עם שקיעת החמה כדי לשדר את התחרויות החשובות. בערוץ הספורט קיבעו אותה כפרזנטורית של האירוע. לפני עשרה חודשים היא נסעה לסוצ'י כדי למשש את הדופק ולשנן את החוקים. קולה מקשט קליפים המסבירים לעם הנבער בציון את הענפים המוזרים.

עבור הדיוטות של סנובורד וקפיצות סקי, נבו נשמעת כמי שצולחת היטב את האירוע. ניכר שהשילה כמויות עודפות של פטריוטיות אמהית בשידור תחרויות הישראלים. מדי פעם היא דוחפת איזו אג'נדה פמיניסטית ("...הוא ספורטאי שאיכזב, וטוב שהנשים הגיעו כדי להעלות את הרף"). אולם ההתעמלות במשחקי לונדון 2012 והמשחקים הנוכחיים ברוסיה העלו את נבו לדרגת שדרית אולימפית בכירה. השיא הבא (ריו 2016) כבר מעבר לפינה.

את טקס הפתיחה בערב שישי (7.2.14) עטפו באתר ערוץ הספורט בכותרת המתקתקה "מסוצ'י באהבה". כותרת המשנה התרברבה כי נותר כעת רק לצפות בתמונות מהאירוע "ולהתמוגג מקנאה". קנאה על שום מה? עם תקציב משחקים של כ-50 מיליארד דולר, גם עובדי במה פשוטים היו מתקשים לפספס.

אם רבע פרומיל מהכסף הזה היה מוצא את דרכו לרח' המדע 3 בהרצליה, נבו וצוות הפרשנים היו נשלחים אחר כבוד לרוסיה, ולא משדרים מהאולפן בארץ. היד הקפוצה של גופי התקשורת בארץ הביאה בעשור האחרון להשרשת הנורמה האנטי-עיתונאית הזו. כשמדובר באירוע כמו אולימפיאדה, זה מביך כפליים.

על אף שבערוץ הספורט ניסו בחודשים האחרונים לעניין את הצופים בסחורה הקרירה, הם עצמם לא טרחו להיות שם כשזה קורה, וזה עוד כשלישראל יש בסוצ'י משלחת. במקום שנבו תעמוד פנים אל פנים מול זוג המחליקים האמנותיים דוידוביץ' וקרסנופולסקי, שודר מסוצ'י ראיון דרך הסקייפ. עם כל הכבוד למאמצי הערוץ לשדר ספורט מסוג אחר, הבליח האייטם הקצר הזה, עם התמונה המטושטשת והסאונד המקרטע, והאיר ניסיון מגושם להנחיל כאן איזו תרבות ספורט.

טייס אוטומטי

עו"ד שמעון מזרחי, כך פורסם ב"גלובס", מייצג את ערוץ הספורט במשפט שבו רכב ששייך לערוץ נתפס כשנהגו נוסע במהירות גבוהה. מזרחי הוא יו"ר מכבי תל-אביב בכדורסל. גם בלי מזרחי, ערוץ הספורט מזוהה עם מכבי תל-אביב: משפחת רקנאטי, מבעלי הערוץ, שותפה גם במועדון הכדורסל הגדול במדינה.

כאילו לא די בניגודי העניינים והאינטרסים השונים שמוטחים בערוץ הספורט ואנשיו, החליטו מנהליו כי מכל פרקליטי התעבורה בארץ צריך לשכור דווקא את שירותיו של מזרחי. כיוון שלערוץ הספורט אין בעיה או בושה לשתף פעולה ברמה העסקית עם מושא סיקור, הנה עוד אפשרויות: חיים רמון, הבעלים של הפועל תל-אביב, יוכל לעזור כלוביסט לקבלת ערוץ נוסף בתשלום. את אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, לשעבר בכיר בדיסקונט, יוכלו לרתום לקבלת הלוואה מהבנק. מיעקב שחר, הבעלים של מכבי חיפה ויבואן מכוניות, יוכלו לרכוש ולשכור רכבים.

בקטנה

פרסומות בערוץ הספורט

פרסומות בערוץ הספורט

ואם כבר ערוץ הספורט וכיפוף האתיקה, נמצאו השבוע באתר שלהם האייטמים הבאים במדור "כדורגל עולמי": האחד הגדיר את עצמו כ"פרסומת" וביקש מהקוראים לענות על חידון "מסי או רונאלדו", והשני, הנראה כאייטם מערכתי לחלוטין, שאל מי נוגח טוב יותר – מסי או רונאלדו. שניהם הפנו למעשה אל אותה מודעה ("פסק זמן קלאסיקו"). חטיף אחד שהפך למחטף קוראים.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il