כוכבי קולנוע, בזה אין כל חדש, הם החלום הרטוב של עורכי עיתונים. כשנופל לידיו של עורך תצלום של כוכב שנתפס "בחיים האמיתיים", לא כזה שעובד וטופל ונופק על-ידי מערך משומן של יחסי-ציבור, זהו יום חג. וכשמדובר באנג'לינה ג'ולי, מהנשים היפות בעולם, אם לא היפה שבהן, ממש אי-אפשר להתאפק. זה מה שקרה לעורכים ב"ידיעות אחרונות" ביום ראשון (29.9.13). ה"דיילי מייל" האנגלי פירסם יומיים קודם (27.9.13) תמונות של ג'ולי עם ילדיה בביקור באוסטרליה. צילומי פפרצי נדיבים. ב"ידיעות" קפצו על המציאה. בצדק.

אך כדי לפרסם את התצלומים הכל-כך מושכים חייבים להצמיד להם כיתוב. כמה מלים שיכסו על פרץ התאווה לפרסם סתם כך ביום חול, בעמודי החדשות, תצלום של אשה מאוד יפה. אז זה מה שפורסם בשער האחורי של "ידיעות" ביום שני (30.9.13) תחת הכותרת "המראה החדש של אנג'לינה": "שמחה, מחייכת ומרוצה צולמה בימים האחרונים השחקנית אנג'לינה ג'ולי במסע קניות בסידני שבאוסטרליה, שאליו יצאה עם ילדיה. במאי האחרון חשפה ג'ולי במאמר בעיתון ה'ניו-יורק טיימס' כי כרתה בפברואר את שדיה משום שהיא נושאת גן המגביר מאוד את סיכוייה לחלות בסרטן השד. מסדרת הצילומים בסידני ניתן לראות שג'ולי לא רק שהתאוששה לגמרי מהניתוח, אלא שהיא גם כנראה גאה במראה החדש שלה ושבעת רצון ממנו".

"ידיעות אחרונות", שער אחורי, 30.9.13

"ידיעות אחרונות", שער אחורי, 30.9.13

בליל של מעט עובדות (ביקור בסידני עם הילדים, צולמה, ניתוח, גן המגביר הסיכוי לסרטן) והרבה בלבולי מוח. מה חדש במראה של ג'ולי? השדיים, שאינם שדיה הטבעיים? העורך אינו יודע אם ג'ולי שמחה ומרוצה (סביר להניח, למשל, שאינה מרוצה מרדיפת הפפרצי אחריה). הוא גם אינו יודע אם התאוששה לגמרי מהניתוח, וודאי שאינו יודע אם היא גאה במראה החדש שלה (והתכסה במלה "כנראה").

מעבר לחוסר המקצועיות ולחוסר האחריות שיש בפרסום קביעות לא בדוקות כאלה, עולה השאלה אם היה ניתן לייצר כיתוב אחר שילווה את התצלום. התשובה היא כמובן: כן. אם העורך היה טורח לבדוק הוא היה לומד, בשתי הקשות על המקלדת, שג'ולי לא יצאה למסע קניות בסידני, אלא לאיתור אתרי צילום לסרט הבא שהיא מביימת.

מה לעשות, אנג'לינה ג'ולי היא לא רק כוכבת קולנוע ואשה יפה מאוד, שעברה השנה ניתוח קשה ולא התביישה לספר עליו לעולם בעוז רוח נדיר. ג'ולי היא גם במאית ואם לשישה ילדים, שהצטרפו לנסיעת העבודה שלה. אבל למה להתאמץ ולברר עובדות?

כך תתלבשי כמו אנג'לינה ג'ולי, ה"דיילי מייל"

כך תתלבשי כמו אנג'לינה ג'ולי, ה"דיילי מייל"

עורך קצת יותר חרוץ היה יכול לגלות, בעוד שתי הקשות על המקלדת, מה יהיה סרטה הבא של ג'ולי. אלא שאז הוא היה מגלה שג'ולי היא לא רק "שדיים", אלא אדם עם תוכן ואג'נדה, והיא החליטה להקדיש את סרטה הבא, "Unbroken", לסיפורו של לואיס זמפריני, אצן אולימפי למרחקים ארוכים, שהשתתף באולימפיאדת ברלין ב-1936 ואחר-כך היה לטייס בחיל האוויר האמריקאי. מטוסו התרסק במלחמת העולם השנייה, הוא שרד קרוב לחודשיים במי האוקיאנוס עד שנפל בשבי היפני, שם עונה קשות, אך נותר בחיים כדי לספר ואף לסלוח לשוביו ומעניו.

"ידיעות אחרונות" לא שוחה לבד במי האפסיים. ה"דיילי מייל", מגוחך עוד יותר, הצמיד לתמונות הפפרצי של ג'ולי אפשרויות רכישה של בגדים דומים לבגדים שהיא לובשת. ה"טלגרף" האוסטרלי פירסם תמונות של האחוזה ששכרה לתקופת מגוריה עם הילדים בסידני. רשת ABC האוסטרלית פירסמה ידיעה על תרומתה הכלכלית של ג'ולי לאזור ניו סאות וולס, ביצירת 300 מקומות עבודה במהלך צילומי הסרט. אפשר היה להאריך את הרשימה הזו, אבל העיקרון ברור: התקשורת הפכה למין פרזיט שיודע לעשות פעולה אחת: למצוץ כוכבים ולהקיא זבל, להפוך תרבות לצרכנות.