אתר "וואלה" ישלם 3,000 שקל לצלם אוריה גנור בגין הפרת זכויותיו, כך קבע בתחילת החודש השופט גדעון גינת מבית-המשפט המחוזי בתל-אביב–יפו.

לפני כארבע שנים צילם גנור את הדוגמן שון בלאיש, וזה העביר את התצלומים לפרסום באתר "וואלה". המדור "בוקסר/חצאית" של הערוץ "סלבס" ב"וואלה" פירסם שניים מהתצלומים בלא מתן קרדיט לצלם. גנור הגיש תביעה נגד האתר באמצעות עו"ד אריאל דובינסקי ואיאד ג'ובראן, בדרישה לפיצוי בסך 100 אלף שקל.

השופט גינת קבע כי זכויות התצלומים אכן היו של גנור בעת הפרסום באתר, ועל כן "עצם פרסומם ללא הרשאתו מהווה פגיעה בזכות היוצרים שלו". לצד זאת מצא השופט גינת כי גם הדוגמן הפר את זכויות הצלם, כשלא ביקש את רשותו להעביר את התצלומים לפרסום.

חברת וואלה! תקשורת בע"מ טענה באמצעות עו"ד גלעד נאמן ומאור רוט כי לכל היותר היתה הפרה תמימה של זכויות היוצרים. השופט גינת דחה זאת וקבע כי "פרסום התמונות על-ידי הנתבעת בלי לנסות לברר של מי הזכויות לגביהן אינו טעות סבירה. הנתבעת אינה בגדר מפרה תמימה".

יחד עם זאת מצא השופט גינת כי לתובע אשם תורם לגבי התוצאה הסופית, כיוון שלא סימן את התצלומים באופן המורה כי הוא בעל זכויות היוצרים. לאור זאת, ושיקולים אחרים, קבע השופט כי על "וואלה" לשלם לתובע 3,000 שקל, על הדוגמן לשלם עוד 2,000 שקל, וכי יחד ישלמו לו הוצאות משפט וכן שכר טרחת עורך-דין בסך 3,000 שקל.

22999-02-11‏