כחודש חלף מאז פירסם אתר ynet מה שנראה כמודעה במסווה של ידיעה חדשותית, המעודדת את הציבור לקנות את משקה האנרגיה קרנרג'י. הידיעה בחנה כביכול מאכלים ומשקאות שונים שנועדו לסייע לסטודנטים לשמור על רמת ריכוז גבוהה בתקופת הבחינות, והציגה מסקנות: בעוד שהוצע לקוראים להתרחק משוקולד, גרנולה ולימונים, הומלץ להם ללגום ממשקה האנרגיה קרנרג'י.

בשבוע שעבר עלה באתר ynet אייטם נוסף המוקדש למי מאיתנו הזקוק בימים אלה לממריצים המותרים בחוק. הפעם, במקום להשוות בין משקה הקרנרג'י לבין מאכלים מסוגים שונים, הושווה המשקה עם המתחרים הישירים – משקאות האנרגיה הפופולריים בשוק הישראלי. גם במקרה זה בלט לטובה המשקה.

תחת הכותרת "מה מכילים משקאות אנרגיה? הדיאטנית בדקה", במדור הבריאות של האתר, פורסמה רשימה מאת הדיאטנית לימור בן-חיים, שהשוותה בין הקרנרג'י למשקאות XL חמוציות, בלו, XL שארק ורדבול. בן-חיים הסבירה מדוע משקה המכיל קפאין ולא חומרים ממריצים אחרים, עם כמות סוכר מספקת אך לא מוגזמת, ומיעוט בחומרים משמרים וצבעי מאכל – עדיף מבחינה בריאותית. טבלת ההשוואה בין המשקאות שצורפה לכתבה לא הותירה מקום לספק: קרנרג'י מוביל על מתחריו כמעט מכל בחינה.

הכותבת עובדת עבור חברת קוקה-קולה. החץ לא במקור

הכותבת עובדת עבור חברת קוקה-קולה. החץ לא במקור

בסיום הכתבה נכתב כי "לימור בן-חיים היא דיאטנית קלינית ויועצת לחברת מב"י", אך לא הובהר כי מב"י הם ראשי התיבות של חברת מבשלות בירה ישראל, חברה-בת של החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, משווקת המשקה קרנרג'י.

ל-ynet נשלחו השאלות הבאות: מדוע לא הובהר לקוראים כי הכותבת מועסקת על-ידי החברה המשווקת את המשקה? האם ההחלטה לפרסם את הכתבה נבעה משיקולי עריכה מקצועיים בלבד, או שהפרסום הוא חלק מעסקה עם החברה המרכזית למשקאות וחברת-הבת שלה מבשלות בירה ישראל?

ב-ynet בחרו שלא להגיב.