העיתון "מעריב" הפסיק את הפצתו בחנויות מחוץ לאזור גוש דן. בדיקה שנערכה מטעם "העין השביעית" בחנויות ספרים, קיוסקים ומרכולים מחוץ לאזור גוש דן העלתה כי בכל האתרים שנבדקו הופסקה הפצת "מעריב" היום או בימים האחרונים, במקביל להוצאת מלאכת ההפצה מידיה של חברת ההפצה הוותיקה של העיתון והעברתה למיקור חוץ. העיתון, שבחודשים שחלפו מאז רכישתו על-ידי מו"ל "מקור ראשון" שלמה בן-צבי איבד רבים ממנוייו, סובל ממצוקה פיננסית קשה, שחייבה את קברניטיו לקצץ בבשר החי – ובכלל זה גם במערך ההפצה והמנויים.

עובד של חברת ההפצה המתחסלת של "מעריב", גל-מעתון, סיפר ל"העין השביעית" כי במסגרת העברת האחריות להפצת העיתונים לידי חברת בר-הפצה הוחלט שהמפיצה החדשה לא תפיץ את העיתון מחוץ לתחום שהוגדר כ"אזור המרכז". עובד ברשת חנויות ארצית המחזיקה מחלקת עיתונים ומגזינים ענפה סיפר ל"העין השביעית" כי בשבוע שעבר קיבלו עובדי הרשת הודעה מההנהלה, ולפיה בשל "שינויים במערך ההפצה של 'מעריב'", יופץ העיתון רק ב"אזור המרכז".

בקיוסק בנצי, מוסד מקומי בתחום מכירות העיתונים בבאר-שבע, סיפר המוכר כי במקרה הצליח לקבל היום ממכר עותק אחד של "מעריב", לצורכי עיון

מהו "אזור המרכז" על-פי "מעריב"? על פניו, נראה שאזור זה אינו כולל את ירושלים הבירה, הגדולה והמאוכלסת שבערי ישראל. בקיוסק ברחוב יפו שבמרכז העיר, ליד שוק מחנה-יהודה, טען הבוקר המוכר כי הפסיק לגמרי למכור את "מעריב", ואדם שהזדהה כמפיץ עיתונים ושהה באותה העת במקום העריך כי העיתון אינו מופץ כלל בעיר ("אולי יהיה שוב בחודש הבא", העיר).

בשני הסופרמרקטים הפועלים 24 שעות ביממה בדרך חברון, ומחזיקים דרך קבע מגוון רחב של עיתונים יומיים למכירה, העידו המוכרים כי זה כמה ימים שאין מגיעים אליהם עותקים של "מעריב". בחנות בשכונת בית-הכרם האמידה אמר המוכר כי אין ברשותו עותקים של העיתון זה כשבועיים; לדבריו, התקשר למפיצים כדי לברר מדוע חדלו להביא לו "מעריב", ונענה כי כרגע העיתון אינו מופץ לחנויות בעיר (להבדיל מההפצה לבתי המנויים, שנמשכת).

גם בחנויות בבאר-שבע, בירת הנגב, היה בימים האחרונים קשה להשיג גליונות של "מעריב". המוכר במינימרקט פליקס בוזנח בדרך מצדה בעיר העיד כי לפני שבוע הפסיקו להגיע אליו גליונות של "מעריב", לטענתו משום שהדבר אינו משתלם עוד לעיתון. בקיוסק בנצי, מוסד מקומי בתחום מכירות העיתונים, סיפר המוכר כי במקרה הצליח לקבל היום ממכר עותק אחד של "מעריב", לצורכי עיון, וכי למיטב ידיעתו העיתון אינו מופץ בימים אלה בבאר-שבע.

בקיוסק בשכונת נווה-שאנן בחיפה אמר הבעלים כי אין ברשותו עותקים של "מעריב" מאז ה-14 במאי, יממה לאחר סיום ההתקשרות בין "מעריב" וגל-מעתון. לדבריו, הוא מעריך שלא ימכור יותר את העיתון בחנותו. בדיקה שנערכה היום בחנות מכולת במרכז העיר כפר-סבא העלתה גם היא שבמקום לא נמכרים גליונות של "מעריב", אם כי העובדים סיפרו שבימים האחרונים דווקא החזיקו כמה עותקים. לדבריהם, ניסו לברר מה פשר הדבר עם סוכן ההפצה, אך הניסיון עלה בתוהו.

גם במזכרת-בתיה לא ניתן היה להשיג את העיתון הבוקר, ועובדי מכולת שנשאלו לפשר הדבר אמרו כי זהו חידוש של הימים האחרונים. במכולת במושב רמות-מאיר, הסמוך לרחובות, הפסיקו גם כן למכור את "מעריב". "'מעריב'? די, נגמר, פשטו את הרגל", אמרו שם.

בדיקה במכולת במושב כרם-מהר"ל, הסמוך לזכרון-יעקב, העלתה כי גם שם לא מוכרים "מעריב" זה כמה ימים. גם בפרדס-חנה לא ניתן היה להשיג בימים האחרונים גיליון של "מעריב". "'מעריב' קצת בפשיטת ידיים, אז הם הפסיקו להביא", אמרה מוכרת בחנות דידו-סנטר בעיר, שמרחקה מתל-אביב מסתכם בכ-50 ק"מ.

גורם ב"מעריב": מדובר בחבלי לידה

מ"מעריב" לא נמסרה תגובה רשמית לדברים, אך גורם מטעם קבוצת התקשורת אמר כי הטענה שלפיה העיתון אינו מופץ מחוץ לגוש דן אינה נכונה. "'מעריב' מופץ בכל הארץ", אמר הגורם. "כרגע, בגלל שהעיתון נמצא בתהליך החלפה של חברת ההפצה, מגל-מעתון לבר-הפצה, יש עדיין מקומות שבהם המערך עוד לא עבר באופן מלא. אנחנו מעריכים שבימים הקרובים מערכת ההפצה תעבוד כסדרה בכל הארץ".