ערן מזרחי הונה בעשרות מיליוני שקלים לקוחות שהעבירו אליו כספים לשם ביצוע השקעות. במאי אשתקד נעצר, ביוני הוגש נגדו כתב אישום, ובחודש שעבר הורשע בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב בעשרות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועוד.

שני הכלכלונים, "דה-מרקר" ו"כלכליסט", הכתירו את דיווחיהם על ההרשעה באותן מלים בדיוק: "מנהל ההשקעות ערן מזרחי הורשע בגניבה, קבלת דבר במרמה ובזיוף". בכתבה מוקדמת יותר הכתיר "כלכליסט" את מזרחי בתואר "יועץ השקעות". "דה-מרקר" ו"כלכליסט" לא היו היחידים. מזרחי זכה לתארים מקצועיים גם ב-ynet, נענע10 ותקדין.

דה-מרקר וכלכליסט מדווחים על הרשעתו של ערן מזרחי

"רשיון ייעוץ השקעות או ניהול תיקים לציבור בישראל ניתן על-ידי רשות ניירות ערך", מסרה ל"העין השביעית" דוברת רשות ניירות ערך, שרונה מזליאן-לוי. יועץ השקעות הוא מי שקיבל רשיון יועץ השקעות מהרשות לניירות ערך אחרי שעמד בתנאים, ובהם עמידה בבחינות והתמחות של שישה חודשים. מנהל השקעות, ובשמו הרשמי "בעל רישיון לניהול תיקים", הוא מי שקיבל רשיון מנהל תיקים מהרשות לניירות ערך ועמד בתנאים, ובהם בחינות והתמחות של תשעה חודשים. מזרחי, בניגוד למה שנכתב בכלי התקשורת השונים, אינו יועץ השקעות ואינו מנהל השקעות, אלא מתחזה ונוכל. מזליאן-לוי מאשרת: "רשימת בעלי רשיון המורשים לעסוק בפעילות זו מופיעה באתר הרשות, ומר ערן מזרחי אינו נכלל ברשימה זו".

"מעניין מה היה קורה אם הייתי מתהדר בתואר 'שמאי מקרקעין', עורך שומות ומקבל כסף במרמה, ללא תעודה, ואחר-כך מורשע בבית-המשפט בהונאה וקבלת כספים במרמה", תוהה הקורא רועי שפריר, שהפנה את תשומת לבנו לדברים. "האם היו כותבים עלי 'שמאי המקרקעין רועי שפריר הורשע ב...'? אני מכיר את זה מהמקצוע שאני עוסק בו, עריכת-דין. יש בכותרות מטעות כאלו כדי לפגוע בשם המקצוע ובידע שנדרש על מנת לעסוק במקצועות אלה. כך יוצרים פניקה בציבור ומטמיעים תודעה כאילו ניהול השקעות הוא עניין של מה בכך".