שר התקשורת שלמה קרעי הוא אכן "משתמט", כך טוען איש העסקים ופעיל המחאה אילן שילוח במענה לתביעה שהגיש נגדו השר מהליכוד. עוד טוען שילוח כי התעוזה של השר, הידוע בגידופיו, להגיש תביעה בגין ביטוי כזה, תוך שהוא נהנה מחסינות פרלמנטרית, היא חסרת תקדים.

בחודש נובמבר האחרון פרסם שילוח בחשבון הטוויטר שלו ציוץ, שבינתיים נמחק, ובו כתב "קרעי המשתמט שתוקף את הטייסות והטייסים. טייסינו הם ישראל. קרעי זה יהודה. ישראל תנצל. אנחנו הרוב. אנחנו ננצח". שילוח כיוון לאמירה של קרעי משנת 2023 שבה פנה לטייסים ה"סרבנים המחוצפים" והצהיר: "עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל".

בניגוד לעבר, קרעי לא הכחיש שתקף את הטייסות והטייסים, אלא תבע בגין חלק אחר בציוץ של שילוח. בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד אברהם משה סגל, מכחיש קרעי כי הוא "משתמט" ומדגיש כי הוא "שירת שירות צבאי מלא".

"מדובר בדברי דיבה מן החמורים ביותר שניתן להעלות על הדעת", טוען קרעי. בהמשך מוסיף השר, כי "חומרת הפרסום חמורה שבעתיים עת מצויים אנו בתקופת מלחמה ובניסיון לאומי לאחד את הקרע בין העם וכל תכלית הפרסום הינה לפלג ולהשמיץ".

זאת למרות שקרעי דווקא ידוע בלשונו המשתלחת ובחיבתו לשיח מפלג ומשמיץ, כלפי יריבים פוליטיים, מערכות אכיפת החוק והמשפט, עיתונאים וכלי תקשורת ומי שמחזיקים בעמדות אחרות מאלו שלו.

מלבד פיצוי בסך כ-78 אלף שקלים דרש קרעי מבית המשפט לחייב את שילוח לפרסם התנצלות והכחשה.

לאחרונה הגיש שילוח כתב הגנה, באמצעות עו"ד אורי אדלשטיין, ובו הוא טוען כי התביעה הוגשה בחוסר תום לב מובהק וכי יש לדחותה על הסף ולגופה.

קרעי, מציין שילוח, טען בעבר בראיון לחדשות 12 כי "מי שתורתו אומנותו, יותר משאנחנו שומרים עליהם הם שומרים עלינו". נוכח הדברים הללו, טוען שילוח, ברור כי קרעי אינו יכול לטעון כי הכינוי "משתמט" מהווה לשון הרע כלפיו.

לא היתה זו התבטאות חד-פעמית, מדגיש שילוח, אלא חלק מעמדה קבועה של קרעי, שגם הודיע בעבר כי ישתתף בהפגנת חרדים נגד גיוס.

"טלו לשם המחשה אדם הנמנה עם הנהלת עמותה הפועלת לקידום זכויותיהם של להט"ב, הפועל נמרצות יומם ולילה למען זכויותיהם של להט"ב, מבטא בכל הזדמנות תמיכה פומבית בלהט"ב וחוזר על עמדתו הבלתי מתפשרת כי אין כל פסול בלהיות להט"ב", נכתב בכתב ההגנה. "האם נוכל לקבל שאותו אדם יתבע פיצוי בגין פרסום 'לשון הרע' מאדם שכינה אותו 'הומו'?".

חוסר תום הלב של קרעי, מוסיף שילוח, "נובע גם מהיותו שיאן של השמצה, פילוג והסתה, ובפרט של קריאות מפורשות וחוזרות, כשר בממשלה, לא לקיים את הנחיות הייעוץ המשפטי לממשלה ופסקי דין של בית המשפט העליון".

לדברי שילוח, "העובדה שאדם שבמשך שנים משחית בצורה גסה כל כך את השיח הציבורי בישראל, ומאיים בהתבטאויותיו ובמעשיו לקעקע את היסודות עליהם ניצבת הדמוקרטיה במדינת ישראל, תוך שהוא נהנה מחסינות פרלמנטרית, מהין להגיש תביעת לשון הרע נגד אזרח פרטי שכינה אותו 'משתמט' בציוץ ברשת X שהוסר אחרי יום אחד, היא עזות פנים ברמה חסרת תקדים".

ממילא, מוסיף שילוח, בציוץ לא נטען כי קרעי לא שירת בצבא אלא רק כי הוא "משתמט".

"את הכינוי 'המשתמט' יכול אדם סביר להבין כביקורת כלפי התובע על שהוא חבר בממשלה המשתמטת מקיום החלטות בית המשפט העליון והייעוץ המשפטי לממשלה בנוגע לגיוס בני הישיבות, או בכלל משתמט מקיום החלטות שיפוטיות המחייבות אותו ואת הממשלה", נטען בכתב ההגנה.

"ניתן להבין את הדברים באופן סביר כביקורת על התובע, חבר הממשלה, המשתמט מלמלא את תפקידו, ואת חובתו הציבורית כלפי כלל אזרחי המדינה, לפעול לחיזוק הצבא באמצעות הרחבת מעגל המתגייסים העומד לרשותו, ומשתמט גם מלמלא את חובותיו כלפי ציבור המשרתים בצבא, בסדיר ובמילואים, אשר השתמטות הממשלה מלמלא את חובותיה מטילה עליהם נטל בלתי נסבל".

לדברי שילוח, כיוון שכך, פרסומו ראוי ליהנות מהגנת אמיתות הפרסום בחוק איסור לשון הרע.

35097-11-25