שר התקשורת שלמה קרעי ידוע בסגנונו האלים ובהצהרותיו הבוטות, ואף התגאה בכך בעבר והצהיר כי זו הדרך להתבלט מאחר שעבודה פרלמנטרית אינה זוכה לחשיפה תקשורתית. אולם כשנוח לו, הוא מתכחש לגידופים שהוא עצמו שיחרר לאוויר.

כך, קרעי לא היסס לשקר היום בפומבי, בכנס ליברטריאני שנערך בבניין הבורסה בתל-אביב. לאחר שמפגינים נגד ההפיכה המשטרית הפריעו לו לפתוח בדברים, שיקר קרעי, בתגובה לקריאות מהקהל: "מעולם לא אמרתי לטייסים ללכת לעזאזל. מעולם לא קרה. ערוץ 12 ו-13, ערוצי התעמולה, עיוותו את מה שאמרתי והשקר הפך להיות אמת".

קרעי חזר על הדברים מספר פעמים ואחר-כך המשיך: "מעולם לא הזכרתי מילה אחת רעה כנגד הטייסים או כנגד הלוחמים שלנו. מעולם. שקר. אתם קהל שבוי של ערוצי התעמולה. לכן האירוע הזה הוא הוכחה לכך למה ביבי שם אותי להיות שר התקשורת".

האמת, כמובן, הפוכה. ב-6 במרץ, יום לאחר ש-37 אנשי צוות אוויר במילואים בטייסת קרב הודיעו כי לא יתייצבו לאימון באותו שבוע במחאה על ההפיכה המשטרית, פירסם קרעי בחשבונותיו ברשתות החברתיות ובערוץ הווטסאפ שלו: "לסרבנים המחוצפים, נאמר [...] עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל".

שלמה קרעי שולח את המילואימניקים לעזאזל (צילום מסך)

שלמה קרעי שולח את המילואימניקים לעזאזל (צילום מסך)

הציוץ של קרעי בטוויטר זכה לחשיפה גדולה (מעל מיליון צפיות), עורר תגובות קשות ולעג. קרעי לא הסתפק בכך, ובתגובה לביקורת הציבורית שספג פירסם עוד באותו יום ברשתות החברתיות ובערוץ הווטסאפ כי "הסרבנות היא עצובה, מסריחה ואומללה. וקורעת את הלב. הסרבנות וגרורותיה. לא האמירות נגדה".

למחרת חזר קרעי על הדברים בראיון לאיש התקשורת שרון גל בערוץ 14, כשהוא מתייחס באופן מפורש "לאותה טייסת". "אמרת דבר שעורר סערה [...] חטפת ביקורת מכל הכיוונים. יכול להיות שקצת הגזמת? אתה רוצה לתקן? לעדן טיפה?", שאל אותו גל. "שרון", השיב קרעי, "מי שאומר אני לא אתגייס למילואים ואני לא אבוא למבצע ביטחוני בגלל שהממשלה הזו לא מוצאת חן בעיניי, אז בהחלט שילך לעזאזל". בכך הוסיף קרעי שקר על גידוף, משום שהטייסים הצהירו במפורש כי יתנדבו לכל פעילות מבצעית.

"אתה לא חוזר בך?", שאל שוב גל. וקרעי השיב "בוודאי".

"קרעי על הטייסים: 'לכו לעזאזל, נסתדר בלעדיכם'", כותרת באתר "סרוגים"

"קרעי על הטייסים: 'לכו לעזאזל, נסתדר בלעדיכם'", כותרת באתר "סרוגים"