רוב האמריקאים (58%) סבורים כי לישראל סיבות מוצדקות למלחמה בעזה, אך רק מיעוט (38%) סבור כי ישראל מנהלת את המלחמה באופן הולם, כך עולה מסקר של מכון הסקרים האמריקאי פיו (Pew) שנערך במרץ השנה.

בתשובה לשאלות על הסיבה למלחמה, 58% ענו כי לישראל סיבות מוצדקות (או מוצדקות למחצה) ליציאה למלחמה, לעומת 22% שענו בצורה דומה לגבי חמאס. 49% השיבו כי לחמאס אין סיבות מוצדקות ליציאה למלחמה, לעומת 15% שענו בצורה דומה לגבי ישראל.

בתשובה לשאלות על האופן בו מנוהלת המלחמה, 38% השיבו כי ישראל מנהלת את המלחמה באופן מתקבל על הדעת (או מתקבל על הדעת למחצה), לעומת 4% שהשיבו כך לגבי חמאס. 34% ענו כי ישראל מנהלת את המלחמה באופן שאינו מקובל לעומת 73% שהשיבו כך לגבי חמאס.

הסוקרים שאלו גם האם האופן בו ממשלת ישראל מנהלת את המלחמה תביא ביטחון לישראלים. רק 22% מהנשאלים ענו בחיוב, ואילו 42% ענו כי היא תגרום דווקא לירידה בביטחון או לא תשנה כלל. בנוגע לשאלה דומה לגבי חמאס: האם היציאה למלחמה תקדם הקמת מדינה פלסטינית עצמאית, רק 10% השיבו בחיוב, לעומת 42% הסבורים כי היא דווקא תפגע במטרה זו או שלא תשפיע כלל.

רק 22% מהנשאלים אומרים שעקבו אחר החדשות על מלחמת עזה מקרוב מאוד, בעוד ש-35% נוספים עוקבים במידת מה. אמריקאים מבוגרים נוטים הרבה יותר לומר שהם עוקבים מקרוב אחרי חדשות על המלחמה, כך גם אמריקאים יהודים ומוסלמים.

מגמה בולטת עליה מצביעים מחברי הסקר היא ההבדל בין עמדות של צעירים אמריקאים (18-30) למבוגרים אמריקאים. כמו ביחס לאירועי חדשות בינלאומיים אחרים, מלחמת ישראל-חמאס מושכת פחות תשומת לב בקרב צעירים. רק 14% מהנשאלים מתחת לגיל 50 אמרו שהם עוקבים אחר המלחמה מקרוב, לעומת 30% בקרב בני יותר מ-50.

בהתאם לרמות הקשב הנמוכות שלהם, אמריקאים צעירים נוטים לדעת פחות עובדות מפתח בנוגע למלחמה, כפי שעולה מהתשובות לשאלות ידע שנכללו בסקר.

הבדל נוסף הוא שמצאו הסוקרים הוא כי אמריקאים צעירים ביקורתיים הרבה יותר כלפי ישראל. יותר צעירים אמריקאים מביעים דעות חיוביות על העם הפלסטיני (60%) מאשר על העם הישראלי (46%).

למעטים יחסית יש דעות חיוביות על ממשלת ישראל (24%), ולמעטים עוד יותר על חמאס (14%). בקרב דמוקרטים ועצמאיים בעלי נטייה דמוקרטית מתחת לגיל 30, ממשלת ישראל (16%) וחמאס (18%) זוכות להערכה נמוכה באותה מידה.

צעירים אמריקאים מביעים גם דעות בדלניות יותר ממבוגרים אמריקאים: הם תומכים פחות במתן סיוע צבאי לישראל, ובמידה פחותה גם מתנגדים יותר למתן סיוע הומניטרי לעזה מעורבות אמריקאית בפתרון הסכסוך.

הסוקרים מצאו גם כי העמדה ביחס לממשלת ישראל (להבדיל מהעמדה כלפי הישראלים עצמם) הפכה שלילית יותר מאז 2022. כיום, 41% מהמבוגרים בארה"ב מביעים דעה חיובית על ממשלת ישראל, ירידה מ-47%. מספר המביעים דעות לא חיוביות על הממשלה כמעט הוכפל במהלך תקופה זו, מ-12% ל-21%.

הסוקרים שאלו 12,693 אנשים במהלך פברואר 2024.