חשיפה בארה"ב: בעל המניות המוסדי העיקרי בשלד הבורסאי שהתמזג עם הרשת החברתית הכושלת טרות' סושיאל של דונלד טראמפ, הוא המולטי-מיליארדר ג'פרי יאס. איש הימין הקיצוני הוא כנראה התורם הנוכחי הגדול ביותר למפלגה הרפובליקאית, אחד משני המממנים העיקריים של פורום קהלת בישראל לאורך השנים ובעל מניות ברשת החברתית הסינית טיקטוק.

המיזוג עתיד לנפח את הונו הפיננסי של דונלד טראמפ, בעל המניות העיקרי בטרות' סושיאל, בכ-3.5 מיליארד דולר ולהציל אותו מהתמוטטות כלכלית בשל חוסר היכולת לשלם קנסות של מאות מיליוני דולרים בהם חויב בעקבות הרשעות בהונאות ענק, זאת אחרי שנאלץ להפקיד ערבות של כמאה מיליון דולר במשפט בו הוא מואשם בתקיפה מינית. המידע נחשף על-ידי הארגון הליברלי "Citizens for Ethics".

ניפוח ערכה של טרות' סושיאל הוא מלאכותי, ביצועיה האמיתיים של הרשת הם עלובים והמיליארדים שבהם יזכה טראמפ הם על הנייר בלבד, אולם הם יכולים לעזור לו לצורך קבלת ערבות לה הוא זקוק על מנת לערער וכך להשהות את החובה לתשלום מיידי של הקנס ואת עיקול נכסיו. המירוץ לנשיאות ארה"ב משמש כעת את טראמפ על מנת לגייס כספים לכיסוי חובותיו, והוא מקווה כי אם ייבחר יוכל להתחמק מעונש על מעשיו הפליליים השונים.

יאס, מצידו, מחזיר כך את טראמפ לחיקו, זאת אחרי שבבחירות המקדימות תמך במועמדים אחרים, קיצוניים יותר מטראמפ, בתקווה שייבחרו ויוציאו לפועל את משנתו הליברטריאנית: הוא תומך בביטול רגולציה ממשלתית ועבודה מאורגנת, חיסול מערכות ציבוריות של בריאות וחינוך או שכר מינימום. יאס הוא גם מכחיש אקלים ופועל נגד חקיקה שנועדה להתמודד עם המשבר.

לפני כשנתיים חשף תחקיר "פרו-פבליקה" כיצד יאס (65), שהונו מוערך בלמעלה מ-28 מיליארד דולר, מתחמק באופן עקבי מתשלום מסים. מעורבותו הפוליטית של יאס באה גם, או בעיקר, כדי לקדם את האינטרסים העסקיים שלו. אחד הבולטים שבהם הוא המאבק בחוק נגד טיקטוק, שחקיקתו מתקדמת בתמיכה דו-מפלגתית נדירה. יאס עומד בראש חברת ההשקעות הפרטית סוסקהאנה (Susquehanna International Group), המחזיקה ב15% ממניות אפליקציית טיקטוק בשווי 21 מיליארד דולר.

אם יעבור החוק נגד טיקטוק, היא תיאלץ למכור את מניותיה לבעל שליטה חדש, כך שלא תהיה בשליטה סינית, אחרת ייאסר השימוש בה בארה"ב. הדבר עלול לגרור הפסדים כבדים ליאס, שגייס את טראמפ על מנת להילחם בו. טראמפ אמנם הוציא בעצמו כשהיה נשיא צו נגד טיקטוק, אולם אחרי שנפגש עם יאס הפך את הרטוריקה שלו ב-180 מעלות. מעט אחר-כך התגלה התשלום: אישור המיזוג של חברת הספאק Digital World Acquisition Corp עם טרות' סושיאל. טראמפ ישלוט בכ-60% מהחברה הממוזגת, Trump Media & Technology Group.

לאחרונה דיווחה רשת בלומברג כי במהלך פגישתו של טראמפ עם יאס, דנו השניים באפשרות שיאס יתמנה לשר האוצר של ארה"ב במקרה וטראמפ יזכה בבחירות בנובמבר 2024.