העיתונאי וליד יוסף, שכיהן כמנהל חדשות הטלוויזיה בחטיבה המדיה בערבית בתאגיד השידור הישראלי ופוטר, יחזור לעבוד בתאגיד ככתב בכיר לענייני משפט, כך סוכם בין העיתונאי לתאגיד בעקבות הליך משפטי שיזם.

יוסף, שהצטרף למחלקה הערבית ברשות השידור בשנת 1999 ובהמשך עבד בחטיבה הערבית בתאגיד השידור הישראלי, פוטר בחודש יולי האחרון. לדבריו, הפיטורים נבעו מבקשתו לקבל את הזכויות המגיעות לו ומסירובו לניסיון לפגוע במעמדו.

בבקשה שהגיש יוסף לבית-הדין לעבודה באמצעות עורכי-הדין אופיר טל ודוד פלסר, שייצגו אותו מטעם אגודת העיתונאים ירושלים, הוא תיאר כיצד שימש כמנהל חדשות הטלוויזיה בחטיבת המדיה בערבית אולם בשנה שעברה, בעקבות ארגון מחדש של התפקידים בתאגיד וביטול חטיבת המדיה בערבית, מצא את עצמו עובד תחת העיתונאי יזיד חדיד.

לפי תיאורו של יוסף, הוא התבקש על-ידי חדיד לסייע עוד ועוד בעריכת מהדורת החדשות בערבית וזאת אף שתפקידו הרשמי אינו מחייב אותו לעשות כן, עד שלבסוף הודיע לחדיד כי הוא מסרב להמשיך במלאכה. בתגובה, כך טען, זומן לשימוע לפני פיטורים. עוד טען יוסף כי השימוע נעשה באופן לא תקין ולא הוגן וכי פיטוריו בוצעו על רקע שיקולים זרים.

בתאגיד טענו בתגובה, באמצעות עורכות-הדין טל מאירסון והגר גיארי-בצלאל, כי עקב צמצום תקנים שנערך בשנים האחרונות הוצעו ליוסף "הצעות ראויות" אך הוא סירב לכולן. בין היתר הוצע לו לשמש כתב בכיר לענייני משפט בערוץ מכאן בערבית, אך הוא דרש להמשיך ליהנות מרכב צמוד כפי שהיה לו בתפקידו הקודם, וכשנענה בשלילה סירב להצעה. משכך, לאחר שסירב לפרישה מרצון ואחרי שלא שיפר את תפקודו, לא היתה ברירה אלא לפטרו.

לתגובת התאגיד צורף תצהיר מאת סגן מנהל החדשות בערבית חדיד. "נכנסתי לתפקיד מתוך רצון ונכונות לרתום את המבקש לשינויים שביקשתי ליישם בחדשות בערבית", טען חדיד. "על אף שיחות רבות שקיימתי עם המבקש, המבקש לא הצליח ליישם את הנדרש, לרבות ביחס לנקיטת יוזמה, נכונות ורצון לשינוי, ועלה קושי ביחסיו עם העובדים הכפופים לו".

בדיון שנערך לפני ימים אחדים בפני השופטת רחל בר"ג-הירשברג מבית-הדין האזורי לעבודה בירושלים הגיעו הצדדים להסכמה שלפיה יוסף יעבוד ככתב בכיר לענייני משפט תמורת שכר ברוטו של 17,200 שקל לחודש. בנוסף סוכם כי יקבל עמדת עבודה קבועה במשרדי התאגיד וכי הצורך בהקצאת מכונית ייבחן כעבור חודשיים מתחילת עבודתו.

בית-הדין לעבודה העניק להסכמות תוקף של פסק דין.

25292-07-23