ועד עובדי "ידיעות אחרונות" שלח הבוקר (שלישי) מכתב שבו עדכן את עובדי הקבוצה על משבר במשא ומתן מול ההנהלה, סביב השלב הבא במהלך איחוד מערכות העיתון המודפס ואתר ynet. אחרי מהלך של עזיבה מרצון או הוצאה לחל"ת של כ-15 עובדים, בשלב הבא צפויים פיטורים של 30 נוספים.

על פי המכתב, בישיבה של הוועד וההנהלה שהתקיימה אתמול ועסקה באיחוד המערכות, דחתה ההנהלה מספר דרישות של הוועד ביחס לתנאי העבודה של מי שיישארו במערכת המאוחדת. בין היתר עלה מדרישות הוועד כי ישנם עובדים בקבוצה ששכרם לא עודכן במשך כ-15 שנה, ובהנהלה מסרבים לעדכנו.

דרישות נוספות של ועד העובדים שנדחו הן הבטחה לתגמל עובדים על מטלות נוספות שיוטלו עליהם בעקבות מהלך האיחוד, החלת תנאי הסכם העבודה ב"ידיעות אחרונות" גם על עובדי ynet והפרשה לקרן השתלמות לעובדים ש"תעמוד לפחות בסטנדרטים הבסיסיים המקובלים ברוב כלי התקשורת בארץ".

"נתנגד בתוקף להסדר שאינו הוגן, במיוחד בתקופה של חוסר ודאות וחוסר יציבות במערכת לאור מהלך האיחוד", מסר הוועד לעובדים.

מתכוננים לצעד הבא במאבק

עד שיתקבלו ההכרעות לכאן או לכאן, במערכת חשים במתח ובחוסר הוודאות. "זה קשה כי אנחנו פשוט מחכים", אמר ל"עין השביעית" ב', עובד בקבוצה. "ההחלטות כבר התקבלו הרי. זה פשוט מייאש. יש אווירה קשה".

בוועד הודיעו לעובדים על אסיפת עדכון בשבוע הבא, שבה ידונו יחד על הצעד הבא במאבק. גורם בוועד אמר בשיחה עם "העין השביעית" כי "כל הכלים הארגוניים נמצאים על השולחן, כולל השבתה מלאה".

בקבוצת התקשורת בבעלות ארנון (נוני) מוזס מעוניינים לפטר כרבע מכוח האדם, בעיקר באתר ynet ובעיתון "ידיעות אחרונות", כחלק ממהלך כולל של איחוד מערכות העיתון המודפס והאתר. מרגע ההכרזה על המהלך באוגוסט האחרון רצופים המגעים בין העובדים להנהלה בהאשמות הדדיות על חוסר כנות או ניסיונות להתססת העובדים. בספטמבר האחרון שבתו העובדים שביתת אזהרה למשך שעה.

אבי משולם, העורך הראשי של "ידיעות אחרונות" ושל ynet, לא הגיב גם הפעם לפניות "העין השביעית".