כשמקלפים את הדיון הגדול בנושא גיוס חרדים לצבא מכל רעשי הרקע, לרוב מבינים ששני כוחות גדולים מנצחים על הוויכוח המתמשך הזה. האחד, מנהיגי המפלגות החרדיות ומרבית הרבנים והשני, מדינת ישראל הדמוקרטית ומרבית תושביה.

בכתבה שפורסמה בחדשות סוף השבוע בקשת 12, מבינים שגם עורכי חדשות האקטואליה של הערוץ מבקשים להצטרף ולהרוויח נתח מהמחלוקת המדממת ארוכת השנים. הכתבה, של מלך זילברשלג, שנשמרה לקצה החדשות כאילו הייתה הדובדבן שבקצפת, איפשרה לתלמידי הישיבות מהרחוב הבני-ברקי לצאת בהצהרות שלוחות רסן, שודאי לא הותירו צופה אחד אדיש או נינוח.

הנערים החרדים התראיינו לזילברשלג בביטחון ויהירות, כשהם מטיחים את משנתם במשפטים מנותקים מהמציאות כמו: "כל מי שנתן יריקה לאבא והיה במסיבה, חטף", "שהחיילים יכנסו לתוך הישיבות וילמדו והמשיח יבוא", "מה שהיה במסיבה זה ייהרג ובל יעבור ולכן ברור שיהיה טבח", וכמובן, "אנחנו כבר במשך שנים בסדיר, מגנים כל דקה על החיילים", בזכות לימוד התורה שלנו.

בני הישיבות המתראיינים בסך הכל ענו על השאלות שנשאלו, העורכים ומקבלי ההחלטות בחדשות 12 הם שדאגו למנף את הטיזרים ולייצר תסכול, כאב וכעס בקרב הצופים. משניתן לנערים מקום של כבוד ובמה ב"הייד פארק" הטלוויזיוני של קשת אין פלא שהניתוק המוחלט של הכתבה מהלך הרוח הציבורי הבעיתו והדהימו את הצופים שנשבו.

בימים בהם רוב העם מתמודד עם שכול במנות גדושות, אפשר היה לצפות מעורך מהדורת החדשות לגלות אחריות מקצועית ורגישות, להתאפק מלהכניס את הבוקס הנורא לבטן הרכה של משפחות הנופלים ושל אלה הנושאים בנטל המלחמה.

עורכי חדשות 12 הצליחו לרדד את הנושא המדמם הזה ליריקה בפניו של החלק בחברה הנושא בנטל, ולשדר את הסיקור השטחי ללא כל שיקוף של מאזן הכוחות האותנטי או את מכלול המושכים בכוח, כסף וכבוד שנמצאים פה על כף הדיון. הרי כשתתקבל ההחלטה על-ידי ראשי המפלגות החרדיות והרבנים של אותם נערים על מכסת מתגייסים במחוזותיהם, כל אלה שבחרו לדקלם בכתבה את ה"רבי אמר" יאלצו ליישר קו, לעמוד בדום מתוח ולומר אמן כן יהיה רצון.