חברת ג'רוזלם פוסט בע"מ של איל המדיה אלי עזור תפצה עובד שפיטרה שלא כדין, כך פסק בשבוע שעבר בית-הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

העובד, שלומי נתיב, עבד במחלקת המכירות של החברה במשך כשלוש וחצי שנים עד שפוטר. נתיב דרש, באמצעות עורכי-הדין אבי גנון וליאת פייגל, פיצוי בסך כ-700 אלף שקלים בין היתר בגין פיטורים בניגוד לחוק, אי עריכת שימוע, הפרת חוק הגנה על עובדים ועוגמת נפש. בחברת ג'רוזלם פוסט טענו, באמצעות עו"ד טליה יונתן-דגן, כי פעלו כדין.

השופטת אסנת רובוביץ-ברכש קיבלה את התביעה באופן חלקי. מחד, קיבלה השופטת את טענת החברה כי העובד פוטר בשל איחורים ואי עמידה ביעדים ולא בשל הפליה אסורה או בשל השקפת עולמו. השופטת דחתה גם את הטענה של התובע להתעמרות נגדו במקום העבודה.

מנגד, קיבלה השופטת את טענת התובע כי פיטוריו לא נעשו כדין. בית-הדין קבע כי "הנתבעת כלל לא עדכנה את התובע כי אכן התקיים שימוע בעניינו בלעדיו ולא מסרה לו בזמן אמת את פרוטוקול השימוע" וכי "הנתבעת קיימה שימוע ראשון ללא נוכחות התובע, זאת למרות שידעה עובר לשימוע כי התובע לא יוכל להתייצב לשימוע כי הוא נפל במדרגות". לפי בית-הדין "נפל פגם מהותי בהליך פיטורי התובע". עוד צוין כי "אופן פעילות הנתבעת בנדון נעשה בחוסר תום לב".

בשל כך חייב בית-הדין את חברת ג'רוזלם-פוסט לפצות את נתיב ב-35 אלף שקלים ועוד 7,000 שקלים בגין הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד. בסך הכל, אם כן, יקבל נתיב 42 אלף שקלים, כ-6% מסכום התביעה המקורי.

7033-03-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 268KB)