העיתונאי בן כספית מבקש מבית-המשפט לדחות את תביעת הדיבה שהגישה נגדו פעילת הליכוד אורלי לב. במקביל הגיש כספית תביעה שכנגד.

לב שייכת לגרעין הקשה של כמה עשרות תומכי נתניהו הנוהגים להפגין נגד מי שהם מזהים כמתנגדיו. בדצמבר האחרון אף הוצא צו מניעה נגד לב, בשל מסע השמצות שקרי נגד בנה של ליאת בן-ארי, התובעת בתיקי נתניהו.

את התביעה נגד כספית, שהגישה באמצעות עו"ד דניאל כהן, מיקדה לב בשלושה ציוצים של העיתונאי. באחד כתב כי "הכנופיה של אורלי לב נטשה סוף סוף את ליאת בן-ארי ועברה לקיסריה". בשני כתב על לב "למי שתהה אם הביוב עדיין זורם, התשובה: כן". ואילו בשלישי כינה את לב "השקרנית מעלילות הבן והאחות של ליאת בן-ארי".

"הנתבע המונע מרגשות שנאה ממרום מעמדו התקשורתי הניע מסע רדיפה כנגד התובעת", טענה לב בכתב התביעה שהגישה ובו דרשה פיצוי בסך כ-144 אלף שקלים.

כספית, באמצעות עו"ד ליעד ורצהיזר, טוען כי הביטוי "הכנופיה של אורלי לב" אינו עולה לכדי לשון הרע שכן האדם הסביר לא יבין שכספית טוען שלב "עומדת באמת בראש קבוצה שמבצעת מעשי פשע" אלא רק "משמשת גורם מוביל של חבורת פעילי ליכוד קיצוניים, אשר נוהגת לפעול בבריונות כנגד מי שמזוהה כאויב של ראש הממשלה נתניהו".

עוד טוען כספית כי השוואת לב ל"ביוב" אינה אלא הבעת דעה, וממילא לב עצמה כתבה על כספית כי הוא "הביוב הכי גדול שהכרתי בתקשורת", "ביוב שלא ברא השטן" ו"בור של ביוב".

אשר לטענה כי לב היא שקרנית, עומד על כך כספית ומציין כי לב פרסמה באוגוסט 2020 כי אדם שנראה תוקף שוטר בסרטון שהופץ ברשת הוא בנה של עו"ד בן-ארי, והוסיפה כי עו"ד בן-ארי דאגה להבריח את בנה כדי לשבש את החקירה בעניינו. כל זאת התברר כמופרך מהיסוד, והוביל בהליך משפטי להוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת נגד לב. למרות זאת, במועד סמוך ולאחר שנפטרה אחותה של עו"ד בן-ארי, הפיצה לב שקר נוסף לפיו אין לה אחות.

"נראה כי התובעת קיוותה להפוך את הפרסומים קרדום לחפור בו במסגרת פעילותה הפוליטית, תוך ניצול מעמדו של התובע בזירה הציבורית והיותו מוכר. ולראיה, התובעת אצה רצה לפרסם את דבר הגשת התביעה בכלי התקשורת, זמן רב בטרם המצאתה לנתבע (ובכך אף הביאה לפרסום נוסף של הדברים)", טוען כספית, מפנה לפרסום באתר "העין השביעית" על התביעה וטוען כי "משכך, מהווה תביעה זו ניצול לרעה של ההליך השיפוטי".

במקביל לכתב ההגנה הגיש כספית תביעה שכנגד בדרישה לקבל פיצוי בסך 200 אלף שקלים מלב, וזאת בשל שמונה פרסומים שבהם כינתה אותו, בין היתר, "חולה בראש", "לא כל כך בריא בנפשו", המסית הלאומי" ו"האויב הגדול בתוכנו".

21074-01-23