לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) סירבה להנפיק לכתב ה"רולינג סטון" תעודה בטענה כי המגזין "אינו ארגון חדשות". במגזין קושרים בין הסירוב לבין סיקור ביקורתי של נתנהיו על-ידי הכתב שסורב.

מגזין "רולינג סטון", שנוסד בסן-פרנסיסקו בשנת 1967, הוא מהידועים במגזינים האמריקאים הפועלים כיום. בין העיתונאים שכתבו למגזין היה האנטר ס. תומפסון, שהוביל מהפכה בעיתונות העולמית, בין היתר באמצעות כתיבתו על תרבות ופוליטיקה מעל דפי ה"רולינג סטון". "פחד ותיעוב בלאס וגאס", ספרו המפורסם ביותר של תומפסון, החל ככתבה בת שני חלקים שהכין ל"רולינג סטון". בשנות השמונים והתשעים החל המגזין להתמקד בתרבות פופולרית אולם עד היום, לצד עולם המוזיקה והבידור, המגזין ואתר האינטרנט שלו עוסקים באופן קבוע גם בפוליטיקה.

למרות זאת, מנהל מחלקת עיתונות זרה בלע"מ רון פז מסר למגזין: "'רולינג סטון' אינו ארגון חדשותי [news organization]", כך לפי ידיעה שפורסמה אתמול באתר המגזין. פז הוסיף באותה הזדמנות: "אין לנו כל עסק עם האדון הזה", בכוונו לעיתונאי ג'סי רוזנפלד.

רוזנפלד מסקר את הנעשה באזור מאז 2007 וכתב בין היתר למגזין Vice, ל"דיילי ביסט" ול"אינטרספט". מאז החלה המלחמה הנוכחית נגד חמאס פרסם ב"רולינג סטון" כמה וכמה דיווחים על הנעשה בעזה, בשטחים ובישראל פנימה.

ב"רולינג סטון" מציינים כי כתבה נרחבת שפרסם רוזנפלד במגזין בחודש יולי האחרון, על ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית שהובילה ממשלת נתניהו, עוררה תגובות נזעמות בקרב ארגונים התומכים במדיניות ראש ממשלת ישראל. הכתבה, שפורסמה תחת הכותרת "גנרלים, פעילי שלום ולוחמים פלסטינים מסכימים: חייבים לעצור את ביבי", הובילה את ארגון CAMERA, לדוגמה, לטעון כי "ה'רולינג סטון' קופץ על עגלת תומכי הטרור".

ב"רולינג סטון" קושרים בין הסיקור הביקורתי של רוזנפלד להחלטת לע"מ לא להעניק לו תעודה אך מבטיחים כי "על אף מאמצי לשכת העיתונות של נתניהו, 'רולינג סטון' ורוזנפלד ימשיכו לדווח על המלחמה הזו ועל האזור".

מנהל לע"מ ניצן חן מסר בתגובה: "עיקר עיסוקו של המגזין איננו בתקשורת חדשות ולכן לא עומד בהגדרות סעיף 1 לכללים". לפי כללי לע"מ לתקשורת הזרה, תעודה מטעם הלשכה תוענק רק לעיתונאי שבין היתר עובד עבור גוף "שעיקר עיסוקו בתקשורת חדשות".

חן התבקש להגיב גם לטענת המגזין כי ישנו קשר בין הסיקור הביקורתי של רוזנפלד את נתניהו לבין ההחלטה שלא להעניק לו תעודה אך לא התייחס לכך.