על פי הערכות נוכחיות, כמה רקטות עוד נשארו לחמאס? מאילו סוגים? כמה חמושים נשארו לו? אילו כלים ויכולות צבאיות עוד נותרו לו? מה ניתן להערכת צה"ל להשמדה ללא כניסה קרקעית?

האם ניתן בכלל לפגוע בכוח לוחם שמחופר רובו כולו במנהרות - באמצעות הפצצה אווירית? האם ישראל לא מיצתה כבר את בנק המטרות האוויריות האסטרטגיות בעזה והאם בפעילות ההפצצה ישנו מימד של תודעה/הפחדה/ראווה ועד כמה?

השאלות הללו, שוודאי מעניינות את הציבור בישראל, הועברו בשבת (21.10) על-ידי מערכת "העין השביעית" לדובר צה"ל. לאחר זמן קצר ענתה הדוברות הצבאית כי לא ימסרו תשובה כלשהי, מטעמים של ביטחון מידע. ואולם, מידע גלוי המתפרסם בעניין זה, גם ב"העין השביעית" עצמה, מעמיד בסימן שאלה את טענת דובר צה"ל.

במסגרת ראיון עם הכתב הצבאי של Mako, שי לוי, שיתפרסם בקרוב ב"עין השביעית", נשאל לוי על ידי כותב שורות אלה בנוגע להערכת הכוח הנוכחי של חמאס. לוי סיפק תשובה מפורטת, והתייחס גם למלאי הרקטות ומדיניות השיגורים של חמאס. הערכות בדבר כמות החימוש שבידי חמאס פורסמה על ידי לוי גם מוקדם יותר השנה, במאי האחרון. פרסומים נוספים מהימים האחרונים התייחסו למלאי הרקטות של החיזבאללה. כך למשל, העיתונאי יוסי מלמן ציין לאחרונה כי ברשות החיזבאללה כ-150 אלף רקטות.

החלקים בראיון עם לוי שהתייחסו למצב העדכני של כוחם הצבאי של החמאס והחיזבאללה, הועברו לבחינת הצנזורה. זו אישרה אותם לפרסום ללא כל שינוי, תיקון או השמטה. מדוע אם כן דובר צה"ל מסרב להתייחס למה שגם הצנזורה לא רואה בו בעיה? האם יתכן כי לדובר ישנם שיקולים אחרים, שאינם בהכרח ביטחון המדינה?

במסגרת הראיון הביע לוי ביקורת רבה על אופן פעולתו של דובר צה"ל מול הכתבים הצבאיים. "דובר צה"ל נקמנים מאוד מול כל מי שמבקר אותם. משתמשים בחומרים שהם שולטים בהם כדי לקבוע סדר יום ולחנך כתבים". לוי ציין כי הדברים מתרחשים כך גם בימים אלו, בעת הלחימה.