דובר צה"ל דניאל הגרי קיים הבוקר תדרוך לתקשורת, בו התייחס באופן מפורט ונרחב לפיצוץ הקטלני בבית החולים בעזה שאירע אמש בסביבות השעה 18:00. הדובר הציג במהלך התדרוך, שהתקיים באנגלית וכלל שאלות, פרטים שונים מתוך הבדיקות שבוצעו על ידי צה"ל בקשר לסיבות שהובילו לפיצוץ עתיר הנפגעים. הדובר הקריא בתרגום לאנגלית מתוך תמלול ההקלטה וכן הראה מפה של שיגורים כושלים של החמאס והג'יהאד האיסלאמי שאירעו מאז תחילת המלחמה.

במהלך התדרוך נשאל דובר צה"ל על ידי נציגי התקשורת הזרה האם יאפשרו כניסת עיתונאים לעזה (בפרט בהקשר של אירוע הפיצוץ בבית החולים) ומסר כי כרגע ישנם, ככל הידוע, מספר עיתונאים ברצועה. עוד אמר כי החמאס סגר את האיזור ואינו מאפשר גישה, אך הציע לתקשורת הזרה להגיע לאיזור ולאסוף ראיות בשטח בקשר לסיבת הפיצוץ. לשאלת "העין השביעית" נמסר כי לא תתאפשר בשלב זה כניסת עיתונאים זרים או ישראלים לרצועה, מהצד הישראלי – גם אם יבקשו לעשות זאת על אחריותם.

בסמוך להצהרת הדובר, לתדרוך שמסר ולשאלות שנשאלו, הופצו לכתבים חומרים שונים הנוגעים לאירוע ולבחינתו. כך למשל נשלחו לעיתונאים תמלול הצהרת הדובר, תמלול והקלטת השיחה שיורטה ועסקה בשיגור הכושל שביצע ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי על בית החולים. עוד צורפו סיכום של ניתוח ויזואלי של תחקיר חיל האוויר ותצלום מתוך מערכת זיהוי השיגורים הצה"לית. עם זאת, מסמך התחקיר הצה"לי עצמו או חלקים ממנו, לא נמסרו ולשאלת "העין השביעית" הובהר כי לא יימסר.

"כלי תקשורת רבים דיווחו מיד את הטענות חסרות הבסיס של ארגון הטרור חמאס. אלו היו שקרים שהוא הפיץ", מסר הדובר, "ארצה להבהיר: זה בלתי אפשרי לדעת מהר כל כך מה קרה, כפי שחמאס טענו שידעו. זה היה צריך להיות דגל אדום ראשוני בשבילכם".

כלי תקשורת רבים אכן מיהרו לדווח על טענות החמאס, ונקלעו למבוכה בעקבות טענות צה"ל. כך למשל ה"ניו יורק טיימס" דיווח בבוקר כי "תקיפה ישראלית של בית חולים הרגה מאות, לטענת הפלסטינים". בצהריים דיווח כי "הישראלים והפלסטינים מאשימים זה את זה בפיצוץ בבית החולים" ובהמשך דיווח על "מאות הרוגים בפיצוץ בבית החולים" וכי "אף אחת מטענות הצדדים לא ניתנת לאימות מיידי בשלב זה".

עוד קודם לפיצוץ בבית החולים התגלעה מחלוקת סביב פיצוץ ברחוב סלאח א-דין, אחד מנתיבי הפינוי של תושבים עזתים לדרום הרצועה. בעוד בחמאס האשימו את ישראל בהפצצת שיירה אזרחית וטענו ל-70 הרוגים, גולשים שניתחו את צילום התקרית קבעו כי מדובר בפצצה שהוטמנה בקרקע, ככל הנראה על-ידי חמאס המעוניין למנוע את הפינוי. במקרה זה, העימות התרחש ברשתות החברתיות, שכן התקשורת הישראלית, וככל הנראה גם הגורמים הרשמיים, לא התייחסו לאירוע בהרחבה - או בכלל.