ארגון הימין NGO-מוניטור הסיר מאתר האינטרנט שלו עמוד שהאשים עמותות שמאל בכך שהן מצדיקות את פשעי חמאס נגד האוכלוסייה האזרחית בישראל, זאת לאחר שכמה ארגונים ישראלים איימו עליו בתביעת דיבה.

NGO-מוניטור, הפועל על-ידי עמותת המכון לחקר ארגונים לא-ממשלתיים, הוא ארגון ימין העוסק באיסוף והפצת מידע על עמותות שמאל כדי לחבל בפעילותן. מיד לאחר פרוץ המלחמה פורסם באתר האינטרנט של הארון עמוד ובו רשימה ארוכה ומתעדכנת של ארגונים שלפי הארגון "מצדיקים את פשעי חמאס".

תחת הכותרת "'Resistance' from Gaza: NGOs Justify Hamas Atrocities Against Israeli Civilians"', אספו אנשי הארגון שמות עמותות וארגונים שלדבריהם תומכים בפשעי חמאס, תוך ציטוט הפרסומים שבהם הצדיקו כביכול את מעשי חמאס. בין הארגונים הרבים גם הארגונים הישראלים שוברים-שתיקה, בצלם, אופק ויש דין.

אלא שהציטוטים שסיפק האתר כדי לתקף את קביעתו בדבר התמיכה במעשי חמאס - לא העידו על תמיכה במעשי חמאס. כך, לדוגמה, ביחס לשוברים-שתיקה ציטט הארגון בין היתר ציוץ שבו הארגון הגדיר את מעשי חמאס "פעולות אכזריות ונפשעות", וביחס לארגון אופק ציטט NGO-מוניטור מציוץ של אחד המייסדים יהודה שאול שהגדיר את מעשי חמאס "פשעי מלחמה".

"אנו אמנם אנשים של מילים אבל אנו נעדרים מילים לאפיין את הרשעות ואת הטיפשות של הפצת השקר הבוטה והנתעב שמאשים ארגון, שאחת מחברותיו היא ניצולה של האסון, בהצדקת רצח בני משפחתה וחבריה"

"לאורך השנים התעלמנו מפרסומיכם ביודענו שהמניע שלכם אינו בקרה הוגנת ונעדרת משוא פנים אלא לתקוף כל מי שמבקר את מדיניות ממשלת ישראל ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני. אבל נראה שהפעם השינאה העבירה אותכם על דעתכם", כתבו לארגון NGO-מוניטור הארגונים שוברים-שתיקה, בצלם ואופק.

לפי ארגונים אלה, ששיגרו את מכתב ההתראה שלהם באמצעות עו"ד מיכאל ספרד, הנטען באתר NGO-מוניטור הוא "האשמה שקרית, דיבתית ובלתי נתפסת בחומרתה, בזמן מלחמה, שהיא חלק ממסע הסתה שמסכן באופן ממשי את העובדות והעובדים, המתנדבות והמתנדבים של מרשנו". עוד הדגישו הארגונים: "אנו רוצים להיות ברורים ככל שאנו יכולים: בין הקוראים של הפרסום שלכם עלולים להיות אנשים שלמשמע הטענה שמרשי מצדיקים טבח של ישראלים, ינקטו באלימות כלפי עובדי ועובדות הארגונים או ינסו לפגוע בארגונים בדרכים אחרות".

בהמשך נטען כי "רק גוף שאיבד כל עניין להיות אפילו בפריפריה של האמת ומוכן לעוות ולשקר כדי להכפיש ולפגוע באופן קיצוני בשמם הטוב של ארגונים ושמם הטוב של עובדיו ומתנדביו, אך ורק משום שהם נתפסים כיריבים פוליטיים, רק גוף שמפיץ בדיות באדישות לכך שהן עלולות להביא לאלימות פוליטית חמורה נגד קורבנות פרסומיו, מסוגל לפרסם השמצה מתועבת כזו. באמת איבדתם כל בושה".

הארגונים הותירו ל-NGO מוניטור 48 שעות להסרת הפרסום הדיבתי ולפרסום התנצלות בפניהם.

גם ארגון יש-דין פנה במכתב התראה ל-NGO מוניטור, זאת באמצעות עו"ד מיכאל ספרד ושלומי זכריה. מעבר לטענות הדומות שהעלו הארגונים האחרים, במכתב מטעם יש-דין נכתב כך:

"יצויין שההאשמה הפראית הזו שלכם כלפי יש דין (שהיא לא רק האשמה בעמדה מוסרית מתועבת אלא גם האשמה בביצוע עבירה פלילית מסוג של פשע של תמיכה או עידוד למעשי טרור), תפסה את מנכ"לית הארגון, הגב' זיו שטהל, בשעות הקשות בחייה. בשבת השחורה היא שהתה כלואה 14 שעות בממ"ד בכפר עזה, הקיבוץ שבו נולדה ושבו מתגוררת משפחתה, מטפלת בפצוע ירי המאבד דם, כשמחוץ לדלת הנעולה נרצחה גיסתה, חברים של משפחתה וחברי ילדותה. עובדי ומתנדבי הארגון צפו באימה ובזעזוע זוועות שביצע חמאס באותה שבת, ובחרדה איומה לשלומה ולחייה של זיו, ולא נשמו עד שנודע כי חולצה.

"אנו אמנם אנשים של מילים אבל אנו נעדרים מילים לאפיין את הרשעות ואת הטיפשות של הפצת השקר הבוטה והנתעב שמאשים ארגון, שאחת מחברותיו היא ניצולה של האסון, בהצדקת רצח בני משפחתה וחבריה".

העמוד באתר NGO, כאמור, נמחק ומי שינסה להגיע אליו כעת ימצא את עצמו בעמוד בעל כתובת http שונה וכותרת שונה: "'התנגדות', 'אפרטהייד' והצנעת הטרור: תגובות מיידיות של עמותות לפוגרום חמאס". האתרים שאיימו בתביעה נעלמו גם הם מהרשימה, שבראשה נכתב: "בשל טעות עריכה, גרסה קודמת של דו"ח זה כללה מידע שנועד להתפרסם בדו"ח אחר. הסרנו את המידע הזה. אנו מתנצלים על הטעות".

מהארגונים שהושמצו נמסר כי לאור חומרת הדיבה הם שוקלים בחיוב להגיש תביעה.

מ-NGO-מוניטור נמסר: "הדוחות המדוברים תוקנו וזמינים לציבור באתר".