חנמאל דורפמן, מקורבו של השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר ומי שמשמש בימים אלה כראש המטה של השר, הגיש תביעה בסך מיליון שקלים נגד שורת גורמים, בהם אזרחים פרטיים שהדהדו ממצאים עיתונאיים וטוענים כי התביעה נגדם היא תביעת השתקה.

במרכז התביעה עומדים פרסומים של עיתונאי חדשות 13 יוסי אלי, לצידו נתבעים מי שהדהדו את הפרסומים: עיתונאי חדשות 12 יגאל מוסקו, עמותת מחזקים למען השלום והדמוקרטיה וכן שלושה אזרחים פרטיים.

דורפמן, המיוצג בידי עורכי הדין רון לוינטל ועילית גלעד, טען בכתב התביעה כי אלי פרסם עליו לשון הרע בשתי כתבות ובפרסומים נלווים לכתבות ששודרו בחודש נובמבר האחרון בחדשות 13 ועסקו במעורבותו בעמותת "שלום אסירייך", המסייעת למחבלים יהודים. בשל כך דרש דורפמן פיצוי בסך 300 אלף שקלים מאלי אישית ועוד 300 אלף שקלים מחברות רשת וחדשות 10.

"במוקד כל הפרסומים - התובע!!", נכתב בכתב התביעה. "כך, כלל פרסומים הנתבעים עסקו בתובע, ובניסיון להכפיש את שמו ולקשור את שמו לאותה עמותה, כביכול התובע שמייעץ לעוצמה יהודית ביד אחת, תומך ומסייע 'למחבלים יהודים' ביד השנייה" [ההדגשות במקור].

דורפמן טוען בתביעתו כי אינו משמש כיועץ משפטי של העמותה, לא קשור לתרומות שהיא מגייסת ואין לו כל קשר אליה. דורפמן טוען בכתב התביעה כי בחדשות 13 יצרו את הרושם שהוא מודה שבין לקוחותיו מחבלים יהודים בעוד שבפועל אמר כי אינו זוכר אם הם בין לקוחותיו.

התייחסויות שונות לכתבה עלו בדף הפייסבוק של עמותת מחזקים, בין היתר עם צילום של דורפמן ובן-גביר לצד הכיתוב "חשיפת חדשות 13: מנהל המו"מ של עוצמה יהודית מגייס כספים למחבלים יהודים". בשל כך הוגשה התביעה גם נגד העמותה, בדרישה לפיצוי בסך 200 אלף שקלים.

לאחר הפרסומים של אלי, במסגרת כתבה שהכין מוסקו ל"אולפן שישי" על חברי-כנסת חדשים בכנסת ה-25, הזכיר עיתונאי חדשות 12 את הגילויים של אלי וחדשות 13 והוסיף כי עמירם בן-אוליאל, שהורשע ברצח משפחת דוואבשה, היה חברו הטוב של דורפמן. בשל כך הוגשה התביעה גם נגדו בדרישה לפיצוי בסך 50 אלף שקלים.

מלבד העיתונאים ועמותת מחזקים, תביעתו של דופרמן הוגשה גם נגד סיגל עזריהו, שפרסמה בין היתר פוסט בפייסבוק לפיו דורפמן עומד בראש עמותת "שלום אסירייך" ו"אוהב מאוד" את הרוצח ישי שליסל; נגד אמנון גרוף, שפרסם פוסט בפייסבוק לפיו דורפמן "מגייס כספים עבור מחבלים יהודים"; ונגד אור נחום, שפרסמה דברים דומים בעמוד הפייסבוק שלה, כשציטטה את הפרסום של עמותת מחזקים. כל אחד מהאזרחים נדרש לפצות את דורפמן ב-50 אלף שקלים.

"תביעה בררנית קלאסית"

בינתיים הגישו הנתבעים, מלבד מוסקו וגרוף, כתבי הגנה. אלי, רשת וחדשות 13 טוענים, באמצעות עורכי-הדין דור ליאונד ורם פרייס-סיטון, כי התביעה אינה אלא ניסיון להשתיקם וכי ממילא הפרסומים שלהם לא כללו לשון הרע, היו אמיתיים ופורסמו בתום לב.

עמותת מחזקים טוענת, באמצעות עורכי-הדין שלומי זכריה וליאור צור, כי התביעה היא בבחינת שימוש לרעה בהליכי משפט וכי העמותה בסך הכל חזרה על דברים אשר פורסמו בכתבה ואשר לא הוכחשו על ידי דורפמן, והיו בעלי עניין מובהק לציבור.

האזרחית עזריהו, באמצעות עורכי-הדין גבי לסקי וגונן בן-יצחק, טענה כי התביעה נגדה היא תביעת השתקה וכי ממילא שמורות לה ההגנות בחוק איסור לשון הרע.

טענות דומות העלתה האזרחית נחום, באמצעות עו"ד כרמל פומרנץ. "תביעה זו היא תביעה בררנית קלאסית, אשר מדיף ממנה ריח רע של שימוש לרעה בהליכי משפט", נטען בכתב ההגנה של נחום. "דומה כי התובע עצמו ער לכך שהוא לא יזכה לסעד מן הנתבעת, וכל מבוקשו הוא להטיל אימה עליה ועל שכמותה שלא להדהד מידע תקשורתי ביקורתי כלפיו, להיזהר מהבעת ביקורת עליו ולהימנע מהדהוד מסריה של הנתבעת 4 [מחזקים], הנתפסת כיריבתם הפוליטית של התובע ופטרונו, השר לבטחון לאומי".

53718-12-22