זמן מרדוק

Will Rupert Murdoch Lead Way for Paid Online Content - TIME
איל המדיה רופרט מרדוק עושה הרבה גלים לאחרונה עם ההצהרות שלו בדבר מעבר לגביית תשלום עבור התוכן האינטרנטי של עיתוני הקבוצה שלו. כעת בודק המגזין "טיים" את הסיכויים שהמהלך שלו יצליח, ותוהה בקול אם מרדוק הקשיש (בשנה הבאה יחגוג שמונים) יחיה די זמן כדי ליהנות מפירותיה של המהפכה שהוא מתכנן.

טלוויזיה ברזילאית

Brazil TV host

דודו טופז לא לבד. וולטר סוזה – שוטר לשעבר, פוליטיקאי והמגיש של הגרסה הברזילאית של "בשידור חוקר" – הואשם בסחר בסמים וכן שהזמין יחד עם בנו לפחות חמישה חיסולים של דמויות מהעולם התחתון, במטרה להיפטר ממתחריו וכדי להעלות את נתוני הרייטינג של תוכניתו.

קודם הבשורות הרעות

The Gilded Age of Conde Nast Is Over The New York Observer
ה"ניו-יורק אובזרבר" מספיד את חברת Conde Nast (שמוציאה לאור, בין השאר, את "ואניטי פייר", "ווג" וה"ניו-יורקר") ומנבא שבקרוב מאוד יתחילו להתגלגל שם ראשים. העילה: העורך האגדי גריידון קרטר נצפה לאחרונה בקפטריה יחד עם פשוטי העם. בכל שנותיו במקום הוא לא אכל שם מעולם!

ובינתיים, בזמן שהמגזינים של Conde Nast ממתינים להתנגשות בקרחון, ב"ניוזוויק" סוקרים את תריסר המגזינים שהצליחו להניב השנה רווחים, וביניהם כותרים אטרקטיביים למפרסמים (ולקוראים) כגון "Organic Gardening" ו"Muscle and Fitness".

ועוד חדשות טובות, לשם שינוי: טוויטר הגיע לשיא המומנטום וההייפ שלו עצבני, ובקרוב צפויה לתופעת המיקרו-בלוגינג כולה נסיגה. כך לפחות טוען הבלוגר הזה של רויטרס.

שווים פחות

Frontline Club - From the Frontline- What about Ibrahim Jassam
גרהם הולידיי מאתר העיתונות העצמאי "פרונט ליין" מאוד מבסוט משחרורן של העיתונאיות האמריקאיות בצפון-קוריאה. ברם, הוא קצת פחות מבסוט מכך שצבא ארצות-הברית עדיין מחזיק בידיו את אבראהים ג'סאם, צלם של סוכנות הידיעות רויטרס, שנעצר בעיראק לפני יותר משנה. הוא אפילו עוד פחות מבסוט מכך שהתקשורת העולמית, שחגגה את שחרורן של האמריקאיות, כלל אינה מזכירה את מאסרו המתמשך של ג'סאם ולמעשה שכחה אותו כליל.

נא להזדכות על המצלמה ביציאה

Lament for a Dying Field - Photojournalism - NYTimes.com

דייוויד ג'ולי סוקר את מצבו האנוש של הפוטו-ג'ורנליזם בשתי כתבות ב"ניו-יורק טיימס". תפקיד הצלם/כתב, כך מתברר, על ערש דווי, ומי שאחראיים לכך הם המצלמות הסלולריות והאינטרנט.

סתימת פיות ב"ניו-יורק טיימס"?

Pitchman Ben Stein Gets Economist Ben Stein Fired at the New York Times - Ben Stein - Gawker

שבוע לא קל עבר על השחקן/פובליציסט/אנטי-דרוויניסט בן סטיין. בתחילתו התבשר סטיין שחברו הטוב, הבמאי ג'ון יוז, שליהק אותו לרבים מסרטיו, מת מדום לב. בהמשכו איבד את הטור השבועי שלו במדור העסקים של "הניו-יורק טיימס". הסיבה הרשמית: סטיין השתתף בפרסומת לחברה פיננסית, ובכך הפר את הקוד האתי של ה"טיימס". הסיבה הלא רשמית (שאותה מקדם סטיין עצמו): הכל קנונייה שמקורה בדברים קשים שפירסם בטורו בגנות הנשיא אובמה.

בזמביה לא מחכים לתביעות דיבה

Zambian journalists decry politicians' attacks on reporters (1)

400 עיתונאים לבושי שחורים צעדו בלוסקה, זמביה, ביום שישי האחרון, במחאה על האלימות נגדם מצד חברי מפלגתו של הנשיא, רופיה באנדה. בשבוע שעבר הותקפו ארבעה עיתונאים על-ידי חבר פרלמנט זמבי בזמן שהמתינו לראיון עם הנשיא. חבר הפרלמנט, שעומד כעת למשפט, מסרב להתנצל וטוען לחפותו.

ובינתיים, בענף העיתונות הישראלית-כורדית

New Israel-Kurd magazine surprises Arab world Radio Netherlands Worldwide

Radio Netherlands מספר על העיתון החדש "Israel-Kurd", ששני גליונות שלו כבר הספיקו לראות אור בעיראק. העולם הערבי, כך נכתב, הגיב ליוזמה העיתונאית החדשה בתדהמה.

קרבות רחוב בוויקיפדיה

Wikipedia enters a new chapter Technology The Guardian
המהדורה האנגלית של ויקיפדיה מתקרבת ל-3 מיליון ערכים. לכבוד האירוע מפרסם ה"גרדיאן" הערכת מצב של הפרויקט האנציקלופדי, מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של האתר הפופולרי ומספר על הקרבות שניטשים בין עורכיו השונים.