חברת ידיעות אחרונות בע"מ תשלם כ-50 אלף שקלים לרב ישראל ברגר, רב שכונת גני גאולה ורב בית הכנסת נחלת עקיבא בירושלים, שהגיש נגדה תביעת דיבה, כך פסקה השופטת ליאת ירון מבית-משפט השלום בראשון לציון. פסק הדין ניתן ללא נימוק, במסגרת הסכמה בין הצדדים.

במרץ 2021 פרסם אלון לוי באתר mynet ירושלים ידיעה תחת הכותרת "ההחלטה שהדהימה את שכונת רוממה: אין להפיץ פשקווילים נגד הרב נתן קרמר". לפי משפט הפתיחה המקורי בידיעה, "בית המשפט הוציא צו האוסר על הרב ישראל ברגר להפיץ פשקווילים נגד הרב נתן קרמר או להגיע סמוך לביתו". בכותרת המשנה נכתב: "העסקן החרדי רגיל להתעמת עם נציגי הרשויות. הוא לא העלה בדעתו שייאלץ לבקש את הגנת בית המשפט מפני רב אחר שמתנכל לו".

בעקבות הדיווח הגיש ברגר, באמצעות עו"ד דוד דרעי, תביעה בסך 250 אלף שקלים נגד חברת ידיעות-אחרונות, המוציאה לאור של mynet. לדבריו, הפרסום היה "שקרי מתחילתו ועד סופו [...] הכפשה מכוערת מאין כמותה של התובע, אשר נובעת ככל הנראה ממערכת היחסים שבין הכתב לבין אותו נתן קרמר".

הרב ברגר הדגיש כי כלל לא היה צד להליך שיזם קרמר לקבלת צו האוסר להפיץ פשקווילים נגדו, ורק הגיע להעיד בעניין כרב השכונה. לדברי ברגר, הקורא הסביר מבין כי הוא הרב ש"מתנכל" לקרמר לפי כותרת המשנה של הידיעה, בעוד שהאמת שונה בתכלית.

ב-mynet טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין פז מוזר ומיה כץ, כי הכתבה תוקנה כמה ימים אחרי שפורסמה כך ששמו של ברגר נמחק ממשפט הפתיחה ("בית המשפט הוציא צו האוסר על הרב ישראל ברגר להפיץ פשקווילים נגד הרב נתן קרמר או להגיע סמוך לביתו"). הנתבעים הכחישו כל היכרות מוקדמת בין הכתב לקרמר וטענו כי פרסמו את הידיעה משום שהיה בסיפור "עניין ציבורי מבוהק". עוד נטען כי בשל "טעות סופר" נשמטה ממשפט הפתיחה המילה "מקורבי" לפני שמו של ברגר וכי ממילא הרב ברגר קשור גם קשור לתליית הפשקווילים בבית-הכנסת של קהילתו.

בדיון שהתקיים בפני השופטת ירון הוסכם כי היא תפסוק בהליך על פי שיקול דעתה וזאת עד לתקרה בסך 65 אלף שקלים. לאחרונה ניתן פסק הדין לפיו חברת ידיעות-אחרונות תשלם לרב ברגר 52 אלף שקלים.

28071-09-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 363KB)