לבעלי אתר התוכן הפיראטי "סדרות" גישה לארנק דיגיטלי ובו כ-17 מיליון דולר, כך טוענים ארגון זיר"ה, סרטי יונייטד קינג, yes ו-HOT, שהגישו השבוע תביעה בסך 5 מיליון שקלים נגד 14 אנשים שלטענתם עומדים מאחורי אתר התוכן הפיראטי.

האתר "סדרות" הוקם לפני למעלה מעשור ומאז מספק באופן לא חוקי ותמורת תשלום גישה לצפייה בסדרות וסרטים שזכויותיהם נמצאים בין היתר בידי חברות יונייטד-קינג, yes ו-HOT. מאז היווסדו מנהלת נגדו חברת זיר"ה, חברה לאכיפת זכויות יוצרים באינטרנט, מאבק של חתול ועכבר. האתר נחסם פעם אחר פעם, אך צץ מחדש כעבור זמן לא רב, בכתובת שונה.

בתביעה הנוכחית דורשים התובעים לא רק פיצוי בסך 5 מיליון שקלים אלא גם צווים שימנעו מהנתבעים להמשיך ולהפעיל את האתר וכן צו שיורה להם להעביר לידי התובעות מסמכים ומידע על היקף הפעילות הכספית של האתר, לרבות ארנקים דיגיטליים.

במסגרת התביעה נחשף כי התובעים שכרו את שירותיה של חברת חקירות סייבר אירופית, שרכשה מנוי לאתר במטבע קריפטוגרפי ועקבה אחרי תנועת הכספים. לפי התביעה, התשלום הועבר לארנק דיגיטלי שאין בו הרבה פעילות ומשם הועבר הסכום לארנק דיגיטלי אחר שבו עמדה היתרה על סך 17 מיליון דולר.

התביעה הוגשה נגד מיכאל בן-עמי, שלטענת התובעים עומד מאחורי אתר "סדרות" ואתר "סרטים", וכן נגד א', שלפי התביעה הוא מפתח האפליקציות של האתר; א', שלפי התביעה סיפק שירותי אחסון לשרת של האתר; ש' וד', שלפי התביעה הקליטו את התוכן של התובעות כדי להעלותו לאתר.

נתבעים נוספים הם א' וב', שלפי התביעה משמשים כמעצבים הגרפיים של האתר; ש' ול', שלפי התביעה שימשו כמנהלי קהילת האתר בפלטפורמת "דיסקורד"; ד', שלפי התביעה נתן שירותי תמיכה למשתמשי האתר באפליקציית "טלגרם"; א' וי', שלפי התביעה ניהלו בעבר את קבוצת הפייסבוק של האתר; י', שלפי התביעה נתן בעבר שירותי קריינות לאתר בסרטון שיצא נגד התובעות; וע', שלפי התביעה מוגדר באתר כמעצבו הראשי.

"בפעילותם הלא חוקית שומטים האתרים המפרים את הקרקע תחת היתכנות להמשך קיומו של שוק הפקות ישראלי מקורי בריא", נטען בכתב התביעה, "ובפרט כזה התומך בתוכן מקור ישראלי ובמכלול 'שרשרת המזון' של עולמות התרבות והיצירה בישראל: במאיות, תסריטאים, שחקניות, שחקנים, מפיקים ותחומי תעשייה ועיסוקים נלווים נוספים".

בן-עמי, כך מציינים התובעים, שוהה מחוץ לישראל ועל כן מבקשים התובעים לאשר להם למסור לידיו את כתב התביעה באמצעות הדוא"ל.

את התובעים מייצגים עורכי הדין יעל ליטוין וערן פרזנטי.

טרם הוגשו כתבי הגנה.

1437-08-23