"ניו-יורק פוסט" דיווח כי דף הפייסבוק של מבקר הסרטים הנודע רוג'ר אברט נחסם השבוע למשך שעה, לאחר שעדכון טוויטר של אברט בנוגע למותו של ריאן דאן, כוכב תוכנית הטלוויזיה "ג'קאס" ("Jackass"), עורר שערורייה.

דאן נהרג בהתרסקות מכונית שבה נהג בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני האחרון, כמה שעות לאחר שהעלה לרשת תמונות שבהן נראה שותה אלכוהול בבר בפנסילבניה. לאחר היוודע דבר מותו העלה אברט קישור לידיעה על התאונה וצייץ: "חברים לא נותנים לחמורים (Jackasses) לשתות ולנהוג". הציוץ הופיע גם כסטטוס בדף הפייסבוק של המבקר.

ebert_230611_377

הציוץ הכעיס גולשים רבים וביניהם גם אנשי פייסבוק, שהחליטו לחסום את הדף של אברט. מי שניסה לגלוש אליו קיבל את ההודעה: "בין שאר דברים, אנחנו אוסרים על קיומם של דפים עם מסרי שנאה, איומים או מסרים גסים". אברט צייץ בתגובה: "פייסבוק מחקה את הדף שלי ככל הנראה בתגובה לתלונות מרושעות של אידיוט אחד או שניים". לאחר שמעריציו של אברט התלוננו על חסימת הדף, ויתרו אנשי פייסבוק והחזירו לרשת את הדף, שהיה חסום למשך כשעה.

"הדף הוסר בטעות", הודיע דובר של פייסבוק, "אנחנו מתנצלים על אי-הנוחות שנגרמה". בהמשך התנצל גם אברט בבלוג שלו בפני משפחתו וחבריו של דאן ושל הנוסע הנוסף שנהרג בתאונה. "אני מתכוון לזה בכנות", כתב אברט. "לאבד אדם אהוב זה דבר טרגי. אני מתנצל אם הציוץ שלי בנוגע לאירוע נתפס כאכזרי. לא התכוונתי שהוא יהיה כזה. התכוונתי שהוא יהיה כן".