בשבוע שעבר מחק אתר "וואלה" שבבעלות אלי עזור ידיעה חדשותית על הבנקים, אחרי שבבנק הפועלים ביקשו לבדוק אפשרות לנסח מחדש את הכותרת מחשש להטעיית הקוראים.

ביום רביעי האחרון פורסמה במדור "כסף" של האתר ידיעה מאת צלי גרינברג תחת הכותרת "הבנקים במתקפה על המחוקק: 'בלעדינו אין פרויקטים גדולים'". הידיעה הביאה את דברי יעל אלמוג, היועצת המשפטית והמשנה למנכ"ל בנק הפועלים.

גרינברג כתב בתחילת הידיעה כי "הבנקים מתחילים להרגיש את הלחץ הציבורי בנוגע לפערי הריבית". לדבריו, "אתמול זומנו ראשיהם אל הנגיד, כתלמידים סוררים שנקראו אל מנהל התיכון ושם נרמז להם שאם לא יגישו הצעה שתצמצם את הפער בין ריבית החובה שהם גובים מהציבור, לריבית הזכות שהם משלמים לו, הם מסתכנים בחקיקה שתכביד את ידו עליהם".

בהמשך ציטט את דברי אלמוג, שיצאה בחריפות נגד הביקורת על הבנקים במסגרת כנס רגולציה וניהול משברים שערך משרד עורכי הדין פירון עוד לפני שנגיד בנק ישראל זימן את ראשי הבנקים וביקר את פערי הריביות על חשבונות העו"ש. "הבנקים הגדולים מוצגים כציר הרשע", אמרה אלמוג, "הדבר משפיע, כי התוכן של הרגולציה הרבה פעמים מכוון לצמצום הפעילות שלנו, ולהדיר אותנו מכל מיני פעילויות, עם יוזמות חקיקה שמזיקות לבנקים הולכים במלוא הכוח, גם כשהן מזיקות לצרכנים".

עו"ד יעל אלמוג (צילום: משה שי)

עו"ד יעל אלמוג (צילום: משה שי)

בכותרת הראש של הכתבה נכתב "יעל אלמוג, משנה למנכ"ל הפועלים עונה למבקרי הבנקים". כיוון שהכתבה פורסמה יום לאחר פרסום דברי הביקורת של הנגיד, ניתן היה להבין מהאופן שבו מוסגרה כי אלמוג התבטאה אחרי דברי הנגיד, למרות שבפנים הכתבה צוין כי ההתבטאות קדמה לדברי הנגיד. בשל זאת פנו אנשי בנק הפועלים למערכת "וואלה" בבקשה לנסח מחדש את הכותרת, "כדי למנוע אי הבנה". במקום ניסוח מחדש של הכותרת, הכתבה נמחקה לחלוטין.

מחיקת כתבות כליל, במקום תיקונן או עריכתן מחדש, נחשבת למהלך חריג. רק יום לפני פרסום הכתבה של גרינברג  העיד במסגרת משפט המו"לים עורך לשעבר ב"וואלה" על הנוהג שהיה מקובל בתקופה שהאתר היה בבעלות בני-הזוג שאול ואיריס אלוביץ' למחוק לחלוטין ידיעות לא נוחות. "זו פרקטיקה בעייתית מהרבה מאוד סיבות", אמר העד אבנר בורוכוב, "מעבר לרמיסה של העבודה העיתונאית הבסיסית, היא בעייתית כי גוגל זוכר הכל".

ואמנם, הקישור לידיעה של גרינברג מוביל לשגיאה אולם עותק מלא ממנה נשמר ב"ארכיון האינטרנט" ועודנו זמין לקריאה. לא היה זה הפרסום היחיד שמחק אתר "וואלה" בשבוע שעבר. לצד הידיעה על דברי אלמוג נמחקה כמעט במקביל גם ביקורת מסעדות שלילית שפורסמה על "קפה איטליה".

הכתב צלי גרינברג, עורך מדור "וואלה כסף" ניר קיפניס והעורך הראשי של "וואלה" ערן טיפנברון לא השיבו לפניית העין השביעית.