אדם שנתבע בטענה כי שימש "צינור להעברת כספים" לאתר התכנים הפיראטיים "סדרות", ישלם 40 אלף שקלים לשורת חברות שהגישו נגדו תביעת זכויות יוצרים.

לפני כשלושה חודשים נתבע שמואל שניאור על-ידי חברת זיר"ה, העוסקת באכיפת זכויות יוצרים, וכן על ידי חברת ההפקה סרטי יונייטד, חברת yes, חברת HOT וחברת צ'רלטון. החברות, באמצעות עורכי-הדין ערן פרזנטי ויעל ליטוין, טענו כי שניאור שימש "צינור להעברת כספים" מצופים שרכשו מנוי לאתר "סדרות" אל מפעילי האתר.

מלבד פיצוי בסך 200 אלף שקלים דרשו התובעות מבית-המשפט להוציא צו מניעה  שיורה לשניאור לחדול ממעשיו וכן צווים שיאלצו אותו לחשוף נתונים כספיים על אתר "סדרות".

בעבר, מי שרצה לצפות בתכנים הפיראטיים באתר "סדרות" שילם באמצעות פייפל, אולם בעקבות הליכים משפטיים שניהלו בזיר"ה נחסמה האפשרות לקבל תשלום באמצעי זה בפני מפעילי האתר. לפיכך פנו להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים וגייסו לצורך זה מתווכים. שניאור, כך לפי כתב התביעה, היה אחד מהם.

לפי כתב התביעה, מי שרצה לעשות מנוי לאתר "סדרות" התבקש לשלם 135 שקלים באפליקציית ביט לשניאור ולציין כי סיבת ההעברה היא "עזרה בקניית קריפטו". שניאור, מצדו, העביר למפעילי האתר סכומי כסף במטבע קריפטוגרפי ועל כל סכום שהעביר שמר לעצמו עמלה בסך 12%.

"במעשיו, סייע הנתבע למפעילי האתר המפר להפר את זכויות היוצרים של התובעת וליצור רווחים ממעשיהם הפיראטיים, כך שמעשיו עולים לכדי הפרה עקיפה של זכויות היוצרים של התובעות, בדרך עיסוק, תוך שהוא מתעשר על גבן וחשבונן של התובעות", נטען בכתב התביעה.

עוד לפני שהוגש כתב הגנה הודיעו הצדדים כי הגיעו להסדר פשרה לפיו שניאור יפצה את התובעים ב-40 אלף שקלים ויתחייב שלא להיות מעורב שוב בפעילות שמפרה את זכויותיהם, ובתמורה יבוא סוף להליך המשפטי. אם לא יעמוד בהתחייבותו להימנע מכל קשר לאתר "סדרות" ולהימנע מסיוע להפרת זכויותיהם, יחויב בפיצוי נוסף בסך 50 אלף שקלים.

בית-המשפט נתן להסדר תוקף של פסק-דין.

40937-03-23