בזמן שחוקי המהפכה המשפטית הוקפאו לטובת המשא ומתן בבית הנשיא, הקרב על עתיד הדמוקרטיה הישראלית עבר לזירה אחרת. עריכת הערך המרכזי על "רפורמת לוין" הוקפאה על ידי עורכי ויקיפדיה מרוב מחלוקות, ועריכת תכנים אחרים הקשורים בנושא שרויה בוויכוח סוער. אפרת אביבי בדקה, בין היתר, איך הסתנן לאנציקלופדיה המקוונת הערך בעל השם המטעה "הפגנת המיליון".

יעל געתון חשפה השבוע כי יו"ר מפעל המלט המזהם "נשר", אבי פישר, עוזב את תפקידו כשברקע הליכי אכיפה נגד המפעל וקנס כבד שהושת עליו. מפעל המלט, שבבעלות המיליארדר לן בלווטניק, ספג לפני פחות משנה קנס של שישה מיליון שקלים על חריגות בפליטת מזהמים - אבל דו"ח מבקר המדינה שפורסם השבוע מצביע על הזנחה של המשרד להגנת הסביבה את אכיפת מפגעי הזיהום במשך כעשור.

המבקר הצביע גם על תמונת מצב מדאיגה ביותר במשרדים הממשלתיים, כשב-64% מהם המבקרים הפנימיים ציינו כי נמנע מהם לערוך ביקורת. באופן אבסורדי, המבקרים כפופים למנכ"לי המשרדים, ובדו"ח חמור מביא המבקר דוגמאות להתערבות בוטה בעבודתם של שומרי הסף למען הציבור.

גם זה קרה השבוע: רשמנו ניצחון חשוב נוסף במאבק לשקיפות בנוגע לתרומות שמקבלות האוניברסיטאות. אוניברסיטת בן גוריון חשפה את סכום התרומות שקיבלה בשבע השנים האחרונות לאחר בקשת "שקוף" ו"התנועה לחופש המידע". נמשיך במאבק לפרסום סכומי התרומות שקיבלו אוניברסיטת אריאל, הטכניון ואוניברסיטת חיפה.