למחאה הנרחבת ויוצאת הדופן נגד ההתנהלות של ממשלת נתניהו אין מפלגה ואין מנהיגים, אבל יש מספר דמויות המזוהות איתה, אם זה ברשתות החברתיות ואם באולפני הטלוויזיה. לרוע המזל, אחד מהם הוא יועץ התקשורת רונן צור, שנראה כאילו תפס טרמפ על המחאה כדי להגביר עוד יותר את הנראות התקשורתית שלו. כבר תהינו כאן בעבר מדוע אדם שעובד בלעבוד על התקשורת מוזמן על ידה שוב ושוב כפרשן לגיטימי. היום, עם הרשעתה באוסטרליה של אחת מלקוחותיו, הגיע הזמן לפוצץ שוב את הבלון הזה.

מדובר כמובן באנסת הפדופילית מלכה לייפר, לשעבר מנהלת בית ספר לבנות במלבורן שהורשעה כעת בהתעללות מינית בתלמידותיה. צור קיבל תשלום ממקורביה של לייפר, שברחה לישראל מאוסטרליה כדי להימלט מאימת הדין, על מנת שיסייע במניעת הסגרתה. לצורך זה הציע משרדו של צור לבצע קמפיין הכפשה נגד שרת הפנים דאז, אילת שקד, מי שהיתה אמורה לחתום על צו ההסגרה.

מדובר במקרה כל כך מתועב, שאפילו צור הצהיר שהוא מתחרט שלקח את התיק. אבל האמת היא שצור מתמחה בקמפיינים כאלה, של הכפשה והשחרה. קמפיין כזה, נגד יו"ר הרשות לניירות ערך שמואל האוזר, אפילו גרר דיון בכנסת שאיחד חברי כנסת מהימין ומהשמאל בביקורת על השיטות המלוכלכות של צור.

גם בית המשפט התייחס לשיטות העבודה של צור. השופטת מיכל אגמון-גונן מבית המשפט המחוזי בתל אביב מתחה ביקורת על שיטת "קמפיין החיסול" של משרדו של צור, כשפעל בשותפות עם מוטי מורל. אחרי שגילתה כי הם אחראים להפצת כתבות שמטרתם פגיעה בעסקיו של המתחרה של הלקוח שלהם, כתבה: "אין כל לגיטימיות בכך שגישת יתר לאמצעי התקשורת מנוצלת להשחרת שמו של אדם. הכתבות נראות על פניהן כדיווחים אובייקטיביים, בעוד שמאחוריהן האינטרס לפגוע באחר".

בכנסת ובבית המשפט מוקיעים את הפרקטיקות של צור, אבל בתקשורת יחצנים כמו צור הם פרשנים מבוקשים. צור מגיע שוב ושוב לאולפני הערוצים 12 ו-13, ותחת הטייטל של "מנהל משברים" מספק פרשנויות פוליטיות. עכשיו הוא גם לוחם חירות נגד המהפכה המשטרית.

הגיע הזמן שאולפני החדשות יפסיקו להזמין את צור כפרשן או להחניף לו בכתבות על "יועצים אסטרטגיים", ושאקטיביסטים ופעילות חופש לא יפארו אותו

באופן הזה, עיתונאים מעניקים ל"יועצים אסטרטגיים" את המוניטין שיעזור להם לזכות בלקוחות נוספים - על חשבון הציבור והקורבנות העתידיים של קמפיינים שלילייים. צור כבר דיבר פעם אצל רפי רשף כפרשן לענייני גל אוחובסקי בזמן שעלו נגדו טענות על הטרדות מיניות, כאשר במקביל ניהל עבורו את הקשר עם התקשורת. אולי רשף יזמין אותו לתת פרשנות על הרשעת הלקוחה לשעבר.

ייעוץ תקשורתי אינו ייצוג משפטי. ניהול מערכה משפטית מול שופטים בבית המשפט הוא זכות של כל  נאשם ונאשמת, ואם ידם אינה משגת המדינה תעמיד להם עורך דין שיסייע להם בכך. לא כן ניהול מערכה תקשורתית שנועדה להלך אימים על מקבלי ההחלטות ולהטות את דעת הקהל באמצעים של הכפשה והשחרה. למעשה, לא מדובר בכלל ב"ייעוץ תקשורתי" אלא בעבודת לובי שמהלכת על גבול האתיקה והלגיטימיות.

הגיע הזמן שאולפני החדשות יפסיקו להזמין את צור כפרשן או להחניף לו בכתבות על "יועצים אסטרטגיים", ושאקטיביסטים ופעילות חופש לא יפארו אותו, גם אם הוא מדקלם במיליטנטיות מלהיבה מסרים התואמים את רוח המחנה הליברלי.