אחרי הפסילה בבג"ץ, הממשלה צפויה לקדם חוק שיכשיר את מינוי אריה דרעי לשר - חוק שנתפר במיוחד למידותיו של יו"ר ש"ס. בקואליציה לא מסתרים שהחוק הוא פרסונלי לחלוטין, ובשיחה עם שניים מהחתומים על הצעת החוק המקוממת, נראה שהרצון להתגבר על פסיקת בית המשפט העליון עולה על המכשול הערכי שעומד בחקיקה מסוג זה.

היועמ"שית גלי בהרב-מיארה הזהירה את ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להתערב בשינויים במערכת המשפט מחשש לניגוד עניינים, וכתבנו שבי גטניו ניסה לברר אם ראש הממשלה עסק בנושא לאחרונה. שר המשפטים יריב לוין סירב להשיב לשאלת "שקוף" אם נתניהו שוחח עמו על המהפכה המשפטית, ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הכחיש ששוחח על כך עם נתניהו.

אותו רוטמן מנהל את הדיונים בוועדת החוקה ביד קשה וסופג טענות על זלזול והשתקה של גורמים המגיעים לתת את חוות דעתם המקצועית. אספנו את הקטעים מדיוני הוועדה לקליפ מעורר חוסר נוחות, המעניק הצצה לרוח התקופה שמעודדת דורסנות כלפי היועצים המשפטיים. רוטמן גם התייחס בביטול לדאגה שהביעו ח"כים מהאופוזיציה והקואליציה שהתנגדו להצעתו לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, שיוריד את שריון המקומות לנשים בוועדה – מארבע לשלוש.

מי שעמד בעבר בראשות אותה ועדה הוא ח"כ גלעד קריב, שמכה על חטא בראיון לאפרת אביבי על כך שהממשלה הקודמת לא עשתה יותר כדי לשמור על הפרדת הרשויות. הוא מספר מה תפקידה של האופוזיציה במאבק בחקיקה המשפטית ומצהיר כי יהיה מוכן לחשוף את יומן העבודה שלו בשקיפות.

וגם, למה הכנסת מבקשת את אישור גוגל להצטרפות עיתונאים לסיור במשרדיה? חברי ועדת המדע והטכנולוגיה יבקרו במשרדי החברה בתל אביב, והעניקו לגוגל את האפשרות להחליט שלא לאשר סיקור עיתונאי של פעילות הכנסת.