ערוץ הספורט, העיתונאי נדב צנציפר, עורך אתר ערוץ הספורט אורי דגון והמנכ"ל תומר תורג'מן חויבו לשלם למאמן הכדורגל רן בן-שמעון 25 אלף שקלים, זאת בעקבות תביעה שהגיש נגדם.

בתוכנית "5 באוויר" התייחס צנציפר לבן-שמעון ואמר עליו "האפס הזה", וזאת משום שבן-שמעון החליט לאפשר לשחקן יצחק אספה לשחק, זאת לאחר שהורשע בהפקרה ושיבוש הליכים בתאונה שבו נהרג ארי נשר. "מי שנתן לאספה לשחק מבחינתי הוא אפס", אמר עוד צנציפר בתוכנית. בן-שמעון, באמצעות עו"ד אלכס זייג, תבע 200 אלף שקלים מהערוץ, העיתונאי, העורך והמנכ"ל.

הנתבעים טענו להגנתם, באמצעות עו"ד רונן ריינגולד ואורי בסט, כי מדובר בהבעת דעה וביקורת על מעשיו של בן-שמעון בסוגיה בעלת השלכות ציבוריות. "הביקורת שהושמעה כנגד החלטתו של התובע [בן-שמעון, א"פ] לשתף, את אספה במשחק, בנסיבות האמורות, חוסה תחת חופש הביטוי והזכות להבעת דעה".

עוד טענו הנתבעים כי יש לקחת בחשבון את מאפייני המאזינים של תוכנית הספורט, "המורגלים לעיתים קרובות לשפה שיכולה לעיתים קרובות להיות בוטה יותר ומשוחררת מזו השגורה בתכניות אחרות"

לאחרונה התקיים דיון בתביעה בפני השופט אבי כהן מבית משפט השלום בת"א-יפו, ובו הציע השופט לפסוק על דרך הפשרה בסכום שבין 10,000 ל-40,000 שקלים. הצדדים הסכימו והשופט כהן פסק כי הנתבעים ישלמו לבן-שמעון 25 אלף שקלים.

4508-04-22