ישראלית שכתבה בטוויטר כאילו העיתונאית חן ליברמן התקדמה בקריירה שלה בעקבות קיום יחסי מין, תתנצל בפני העיתונאית ותשלם לה 18 אלף שקלים.

ביום שישי, ה-30.10.2020, השתתפה ליברמן בפאנל התוכנית "שישי עם אילה חסון". זמן קצר לאחר השידור צייצה בעלת החשבון ליאת כרמון (המתארת את עצמה כ"אמא לתאומים מדהימים❤ ציונית, פטריוטית, ואוהבת את המדינה❤): "אין חברת חדשות בעולם שהיתה מגייסת לשורותיה בחורה אפסית כמו חן ליברמן. חדשות 13 שברו שיאים בקטע הזה. כנראה קשרים או שמישהו היה שיכור כשבחר להעסיק אותה. בזיון!".

בתגובה צייצה גולשת בשם שרית מאירי: "או שהיא פתחה רגליים כדי לקבל את הג'וב...". בתגובה לתגובה צייץ יזהר נחום: "'או שהיא' מיותר במשפט שלך". בעת הציוץ הגדירה עצמה מאירי בטוויטר כ"ליכודניקית, מזרחית, אקדמאית, הרצליינית. מי שלא מסכים עם דעותיי- זבש"ו. ישועת השם כהרף העין. אה, ועוד משהו: #לכואתם". כיום היא מגדירה את עצמה כך: "ביביסטית לוחמנית. מי שלא מסכים עם דעותיי- זבש"ו. ישועת השם כהרף עין. החוכמה היא מעלה, הטיפשות היא מחלה".

בעקבות הפרסום הגישה ליברמן תביעה בסך 75 אלף שקלים נגד שני המגיבים: מאירי ונחום. "דברים אלה של שני הנתבעים מהווים חצייה של קו אדום, בהתייחסות מבזה, מחפיצה, עולבת, מכפישה, מינית ודיבתית כלפי התובעת", נכתב בכתב התביעה שהגיש בא-כוחה של ליברמן, עו"ד רון לוינטל.

הציוץ של מאירי, נטען בתביעה, כולל "הערה שוביניסטית, מיזוגנית, משפילה ודיבתית", שקישרה בין העסקתה בחדשות 13 לקיום יחסי מין ומהווה לשון הרע כמו גם הטרדה מינית. ציוץ ההמשך רק חיזק את הרושם הזה.

מאירי טענה להגנתה תחילה באמצעות ציוץ בטוויטר כי מישהו פרץ לחשבון הטוויטר שלה ופרסם "בשמי ובלי ידיעתי, הערה לא מחמיאה אודות כתבת ערוץ 13".

בכתב ההגנה שלה, שהוגש באמצעות עו"ד שי טספיה, שינתה מאירי את טיעוניה. לדבריה היא בסך הכל הביעה דעה "בנוגע לכישוריה ולמקצועיותיה [כך במקור] של התובעת כעיתונאית", וזאת אמנם בלשון "בוטה" אך "בעידנא דריתחא וללא כוונה לפגוע".

"הקורא הסביר מבין שהתובעת לא באמת השתמשה בגופה כדי להתקבל לעבודה או לשם קידום הקריירה המקצועית שלה", טענה מאירי בכתב ההגנה. עוד טענה כי מדובר ב"תביעת השתקה שהוגשה ממניעים זרים ובחוסר תום לב"

מאירי הודתה כי בדתה את הטענה כאילו פרצו לחשבון הפייסבוק שלה, והסבירה זאת בכך שפעלה "מתוך פחד גדול וחוסר מסוגלות להכיל את עוצמת הלחצים" שחוותה בעקבות ההבנה שליברמן תגיש נגדה תביעה.

בכתב ההגנה מצוין בין עוד שלל טענות כי ציוץ התגובה של מאירי קיבל בסך הכל 6 לייקים בתשעת הימים שלאחר פרסומו. עוד נטען כי מאירי הציעה לליברמן לפרסם התנצלות ולשלם לה פיצוי של כמה אלפי שקלים. לדברי הנתבעת, ולפי הראיות שהגישה, מדובר בסכום נכבד עבורה.

לפני כשנה הגיעה מאירי להסכם עם הצייצן הנוסף, נחום, במסגרתו הביע הנתבע את צערו והתנצלותו, והתחייב לפצות את ליברמן כספית. כעת תקבל העיתונאית סכום נוסף. לאחרונה הודיעו הצדדים כי הגיעו לפשרה ולפיה מאירי תפרסם בחשבון הטוויטר שלה התנצלות בזו הלשון:

בעבר כתבתי בטוויטר הערה פוגענית כלפי חן ליברמן, ממנה עלה כאילו קידומה המקצועי היה מבוסס על הטבות מיניות. לא היה בכוונתי לפגוע והציוץ הועלה בלהט הרגע. לאחר ניהול תביעה נגדי, מצאתי מקום להתנצל על הדברים בפניה שכן לא היה מקום להתבטאות זו וכזו".

בנוסף הוסכם כי מאירי תשלם לליברמן 18 אלף שקלים ובכך יבוא סוף לתביעה נגדה. השופטת רונית אופיר מבית-משפט השלום בבת-ים נתנה להסכם תוקף של פסק-דין.

22813-11-20