העיתונאית חן ליברמן הגישה תביעת דיבה נגד שני אזרחים שצייצו על אודותיה בטוויטר. העיתונאית דורשת פיצוי בסך 75 אלף שקל בגין ציוצים מהם משתמע כי הגיעה לתפקידה בחדשות 13 בזכות קיום יחסי מין.

התביעה של ליברמן מצטרפת לשורה של תביעות דיבה שהגישו בשבועות האחרונים עיתונאים (כולל עמית סגל, גיא פלג, ברוך קרא ואבישי גרינצייג), בעקבות פרסומים שהופיעו ברשתות חברתיות. במקרה של ליברמן נוסף הממד המגדרי לפרסום שבלב התביעה, ממד שעולה לדבריה לכדי הטרדה מינית.

ביום שישי, ה-30.10, השתתפה ליברמן בפאנל התוכנית "שישי עם אילה חסון". זמן קצר לאחר השידור צייצה בעלת החשבון ליאת כרמון (המתארת את עצמה כ"אמא לתאומים מדהימים❤ ציונית, פטריוטית, ואוהבת את המדינה❤): "אין חברת חדשות בעולם שהיתה מגייסת לשורותיה בחורה אפסית כמו חן ליברמן. חדשות 13 שברו שיאים בקטע הזה. כנראה קשרים או שמישהו היה שיכור כשבחר להעסיק אותה. בזיון!".

בתגובה צייצה שרית מאירי ("ליכודניקית, מזרחית, אקדמאית, הרצליינית. מי שלא מסכים עם דעותיי- זבש"ו. ישועת השם כהרף העין. אה, ועוד משהו: #לכואתם"): "או שהיא פתחה רגליים כדי לקבל את הג'וב...". בתגובה לתגובה צייץ יזהר נחום: "'או שהיא' מיותר במשפט שלך".

בעקבות הפרסום הגישה ליברמן היום (9.11) תביעה נגד שני המגיבים: מאירי ונחום. "דברים אלה של שני הנתבעים מהווים חצייה של קו אדום, בהתייחסות מבזה, מחפיצה, עולבת, מכפישה, מינית ודיבתית כלפי התובעת", נכתב בכתב התביעה שהגיש בא-כוחה של ליברמן, עו"ד רון לוינטל.

הציוץ של מאירי, נטען בתביעה, כולל "הערה שוביניסטית, מיזוגנית, משפילה ודיבתית", שקישרה בין העסקתה בחדשות 13 לקיום יחסי מין ומהווה לשון הרע כמו גם הטרדה מינית. ציוץ ההמשך רק חיזק את הרושם הזה.

"הנתבעים כתבו דברים פוגעניים כלפי התובעת, כאילו התקדמה לתפקידה באמצעות מין, משל אינה מוכשרת או מקצועית דיה, והיא נדרשת לפיכך למכור את גופה, כתנאי יחיד לקידומה", נכתב בכתב התביעה, "הדברים נאמרים לכתבת אשר התקבלה לגלי צה"ל, שירתה ככתבת לענייני חוץ, פלילים, והגישה מבזקי חדשות, הגישה את פינת 'חדשות הבידור' בתוכניתו של גיא פינס בטלוויזיה, הינה בעלת תואר בתקשורת, עבדה ברשת ABC בארה"ב, כתבה טורים לאתר עיתון 'הארץ', שידרה תוכניות רדיו, ניהלה את דסק התרבות בערוץ 10 (לימים 13), שימשה כתבת שטח, וכן כתבת בתוכניות 'לונדון את קירשנבאום', 'חמש עם רפי רשף', 'היום שהיה', 'אורלי וגיא', 'צינור לילה' ו'שישי'. וסקירה זאת, על קצה המזלג.

"זלזול בנשים קרייריסטיות ככלל, ובתובעת בפרט, אשר מאיין כל הישג מקצועי ומרדד אותו לכך שהוא לכאורה תולדה של מין בהיעדר כישרון, הוא עניין חוזר, שיש להיאבק בו, כמו בעצם הגשת תביעה זו, שפסק הדין בה, משמעותו גוברת על המקרה הפרטי הספציפי. גם אם מאן דהוא אינו מרוצה מדעה או עמדה, ניתן להביע זאת במגוון דרכים, כמו שעשתה, לדוגמא, המגיבה הראשונה. אך הטענה כי התובעת התקדמה רק באמצעות מין בגופה, משוללת יסוד, ועל הנתבעים להוכיחה, ובהיעדר הוכחה - לפצותה. הדברים הם דברי דיבה ולשון הרע והעיסוק במיניותה של התובעת אכן מהווה הטרדה מינית".

עדכון, 9.11: לאחר פרסום הידיעה מחקה מאירי את הציוץ המקורי שבלב התביעה ופרסמה ציוץ חדש. תחת הכותרת "הבהרה" כתב מאירי: "ביום 31.10.20, אלמוני פרץ לחשבון הטוויטר שלי, וצייץ בשמי ובלי ידיעתי, הערה לא מחמיאה, אודות כתבת ערוץ 13 @Liberwomen, ועשה לייק לציוצים לא מחמיאים אודותיה, שצייצו צייצנים אחרים".

22813-11-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.24MB)