עו"ד בעז בן-צור, סנגורו של ראש הממשלה לשעבר ונאשם מספר 1 במשפט המו"לים בנימין נתניהו, שב וחקר היום (13.6) את עד המדינה שלמה פילבר. החקירה נגעה במספר נושאים, שטרם מוצו בעשרת ימי החקירה שניתנו לעו"ד בן-צור עד כה.

בין היתר חקר עו"ד בן-צור את פילבר על התקשורת הישראלית, אך העד לא תרם מידע חדש בסוגיה. הוא שב ואישר כי נתניהו ראה בשינוי פני התקשורת הישראלית משימה דחופה וחשובה וטען כי בעיני ראש הממשלה דאז, עיקר המאמצים בתחום זה הוקדשו לערוץ 2 ("זה חזות הכל") והיתר ל"עוד טלוויזיה, רדיו קצת וזהו". אשר לאתר "וואלה", לדברי פילבר הוא עצמו לא ראה באתר חשיבות כלשהי ואף התפלא כשבמהלך קמפיין בחירות 2015 טרח צוות ההסברה של הליכוד לנסוע לפגישה במערכת "וואלה".

לאתר "וואלה", כזכור, תפקיד מכריע בפרשת השוחד המכונה "תיק 4000". לפי כתב האישום, בעל השליטה בבזק וב"וואלה" באותה תקופה וכיום נאשם מספר 2 במשפט המו"לים, שאול אלוביץ', העניק לנתניהו אפשרות להתערב בתכני האתר ובמינוי בכיריו, ובתמורה קיבל מראש הממשלה ושר התקשורת יחס רגולטורי מיטיב, זאת באמצעות מנכ"ל משרד התקשורת באותם הימים פילבר.

עו"ד בן-צור חקר את פילבר גם על יחסם של גורמים במשרד התקשורת לחברות מתחרות לבזק, ובראשן HOT, זאת במטרה לבטל את הטענה של התביעה לחריגות ביחס המשרד לבזק של אלוביץ'.

הנאשם שאול אלוביץ' בבית-המשפט המחוזי בירושלים, 2.5.2022 (צילום: יונתן זינדל)

הנאשם שאול אלוביץ' בבית-המשפט המחוזי בירושלים, 2.5.2022 (צילום: יונתן זינדל)

הסנגור הציג התכתבויות של עדי קאהן-גונן, היועצת של פילבר במשרד התקשורת, עם מנכ"לית הוט טל גרנות, שבהן החליפו מידע בקשר לילדיהן, כדי להדגים את היחס הבלתי פורמלי שנהג משרד התקשורת להעניק למפוקחים. לניר יוגב, סמנכ"ל רגולציה בסלקום, קראה קאהן-גונן "נירוס". "אין סטלוש, זה אין, נכון?", שאל עו"ד בן-צור בכוונו לסטלה הנדלר, המנכ"לית של בזק. פילבר, שנפגש עם הנדלר בבתי קפה, מסר לה מסמכים פנימיים והסתיר את הקשר איתה מאנשי המשרד, אישר כי הנדלר לא כונתה במשרד על ידי איש בשם "סטלוש".

עו"ד בן-צור הציג כיצד סמנכ"לית הרגולציה בהוט, מיכל פליישר, פנתה ליועצת של פילבר, קאהן-גונן, בבקשה לקבל סיוע של המשרד; וכיצד פליישר פנתה ישירות לפילבר בתלונה על סמנכ"ל הפיקוח במשרד מימון (מוני) שמילה. "חייבים לדבר. היינו המומים מהעמדה ששמילה הציג בדיון - להחריג את הוט. זה לא מה שסוכם, לא הגיוני ושם אותנו במצב בלתי אפשרי לחלוטין", כתבה פליישר לפילבר, שהשיב: "אדבר איתך בהמשך הערב".

עם זאת, מרבית ההתכתבויות שהוצגו היום היו מול היועצת עדי-קאהן ולא מול פילבר.

כשעו"ד בן צור הציג כיצד פליישר שלחה לקאהן-גונן טיוטה לתגובה אפשרית שהמשרד יוציא ביחס למהלכיה ("תנסו לראות אם אתם יכולים להוציא לנו התייחסות ביחס לעבודת רגולציה בזמנו השארתי לך טיוטת מכתב") העיר הסנגור: "תאר לך שהיינו רואים בבזק משהו כזה, כמה סעיפים בכתב האישום היו אם היו כותבים לכם כך".

גם בהמשך, כשהציג עוד ועוד התכתבויות בין אנשי HOT וסלקום לבין גורמים במשרד התקשורת, אמר עו"ד בן-צור "וכל פעם בוא נחשוב מה היה קורה אם זה היה בבזק, איזו חינגה היתה". "יכול להיות שאתה תראה את זה בכתב אישום שיגישו נגדי", השיב פילבר, שנחלץ מאישום בהפרת אמונים על התנהלותו במשרד התקשורת בשל הסכמתו להפוך לעד מדינה.

בנימין נתניהו, עם עורך דינו יוסי כהן, בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לפני דיון בתביעת הדיבה שהגיש נגד אהוד אולמרט, 12.6.22 (צילום: אבשלום ששוני)

בנימין נתניהו, עם עורך דינו יוסי כהן, בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לפני דיון בתביעת הדיבה שהגיש נגד אהוד אולמרט, 12.6.22 (צילום: אבשלום ששוני)

חלק אחר ביום הדיונים הוקדש לתלונות של ההגנה על חומרים שלא קיבלה מהתביעה. הסנגור מחה נמרצות על כך שההגנה טרם קיבלה את המסמך שממנו הקריא לפילבר ב-20.2.18 החוקר יואב תלם. תלם הקריא לפילבר שאלה שנשאל הנחקר כמה שעות קודם לכן על-ידי עו"ד ציפי גז. ההגנה מעוניינת להשתמש בתיעוד זה כדי להראות שאותה חקירה בידי גז זכתה לתמלול, שלא נכלל בחומרי החקירה.

בנוסף ביקש עו"ד בן-צור לקבל לידיו מזכרים שסיכמו את ההכנות שביצעו חוקרי המשטרה לפילבר לקראת עימותיו עם היועץ של חברת בזק אלי קמיר ובעל השליטה בחברה באותה תקופה אלוביץ'.

זה האיש

האתנחתא הקומית של יום החקירות הגיעה כשעו"ד בן-צור הציג לפילבר ולבית-המשפט את חקירותיו ביחס לזהות האדם שאותו פגש ב-25.8.2015, בבית פרטי בקיסריה.

בחקירתו הראשית תיאר פילבר כיצד זומן על ידי לשכת ראש הממשלה להגיע בתוך שעות ספורות לפגישה בקיסריה, וכיצד הגיע בשעות הלילה למקום שבו פגש את נתניהו, את היועץ המדיני שלו יונתן שכטר וגם אדם אלמוני, דובר אנגלית, שאותו לא הכיר.

נתניהו ביקש מפילבר להציג בפני אותו פלוני אלמוני את מפת התקשורת הישראלית, עם דגש על קבוצת "ידיעות אחרונות" של ארנון (נוני) מוזס, נאשם מספר 4 במשפט המו"לים. פילבר שלף מתא המטען של רכבו את החומרים הרלוונטיים שתמיד החזיק שם, לדבריו, וניסה לבצע את משימתו, אך כיוון שרמת האנגלית שבפיו היתה ירודה, הסתייע בשירותי התרגום של ראש הממשלה.

"בפגישה הזאת עד כמה ראש הממשלה דיבר על פגישות עתידיות עם הגורם הזה שנוכח בפגישה?", שאלה בחקירה הראשית עו"ד יהודית תירוש, מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. "נדמה לי שהוא הזכיר את העובדה שזה גורם שמתעניין ברכישה של 'ידיעות אחרונות', קבוצת ידיעות אחרונות", השיב פילבר.

בחקירתו במשטרה טען פילבר כי האיש שבפניו הציג את מפת התקשורת הישראלית לבקשת נתניהו היה המיליארדר לארי אליסון. בפועל היה זה פול מרינלי, אולם פילבר התעקש שהיה זה אליסון

בעבר דיווחה טלי חרותי-סובר ב"דה מרקר" כי המולטי-מיליארדר לארי אליסון, מקורבו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, הגיע באוגוסט 2015, מועד האירוע שתיאר פילבר, לביקור של ארבעה ימים בישראל וכי במסגרת ביקור זה בדק את האפשרות לרכוש מניות בקבוצת ידיעות-אחרונות. לפי דיווחה של חרותי-סובר, אליסון אף נפגש בישראל עם ארנון (נוני) מוזס, בעל השליטה בקבוצה. בסופו של דבר לא רכש מניות בקבוצת התקשורת של המו"ל הנאשם.

בחקירתו במשטרה טען פילבר כי האיש שבפניו הציג את מפת התקשורת הישראלית היה אליסון, אולם בפועל היה זה פול מרינלי, בכיר בחברת ההשקעות של אליסון. בבית-המשפט הסביר פילבר כי לאחר הפגישה שאל את היועץ שכטר בפני מי הציג את הסקירה ושמע ממנו את השם אליסון, אם כי אפשר שנאמר לו שזהו נציגו של אליסון. פילבר, מכל מקום, היה משוכנע שהעביר את ההרצאה למולטי-מיליארדר עצמו.

"הייתי בפגישה עם לארי בלי שאני יודע בכלל מי זה", אמר לחוקרי המשטרה תוך כדי שהוא צוחק, כך לפי תיעוד החקירה. בחקירה אחרת שאלו אותו החוקרים אם הוא מכיר את "רון מרינלי", אך פילבר השיב בשלילה וחזר על כך שבפגישה נכח לארי אליסון.

"תנסה להיזכר בפגישה מה היה שם...", אמר לו החוקר אודי אבוקסיס, משפט שפילבר פירש אותו היום כניסיון לרמוז לו לשנות את הפרטים. "אני זוכר את הפגישה מצוין", השיב בזמן אמת פילבר.

החוקרים הציגו בפני פילבר תצלום של אליסון, אולי מתוך תקווה כי יבין ששגה. אך פילבר רק התבצר בעמדתו. "זה הבן אדם", הכריז. לדבריו, הוא ראה עוד קודם לכן תצלומים שלו בעיתונות, שבהם נראה אליסון גבוה ומרשים, והתפלא לראות במציאות "מישהו קטן כזה, קווץ' כזה, קטן כאילו", כלשונו. על אף הפער בין זיכרונו של פילבר כי דמותו של אליסון אמורה להיות גדולה יחסית לבין האיש הקטן שראה בעיניו, הנחקר לא רצה לראות תצלומים נוספים של המולטי-מיליארדר והכריז "זה הוא, זה הוא", ואף נתן סימנים: "התווי פנים הם מאוד חדים".

"היה חושך", הזכיר החוקר לפילבר פרט מעדותו. "אבל זה האיש", התעקש הנחקר. "ללא ספק זה האיש" ובהמשך הוסיף: "זה בוודאות הוא". "יכול להיות שזה איזה שליח שלו היה שם", ניסה פעם נוספת החוקר אבוקסיס. "לא, לא, לא", השיב פילבר, "זה היה הוא, לא... זה הבן אדם [...] זה האיש בוודאות".

למחרת היום נפתחה החקירה של פילבר במשטרה בשאלה של הנחקר לחוקרת רינת סבג: "מה שעשית בחדר שם היה אזהרה גם?". בבית-המשפט העיד פילבר כי ביום זה החקירה החלה בחדר אחד ואז עברה לאחר, ועל כן התעניין מדוע החוקרת שבה ומזהירה אותו.

"אין לנו תיעוד של השיח בחדר האחר", הודיע עו"ד בן-צור. "אתה זוכר מה היה?".

"זה לא מה שהיה", הטיח עו"ד בן-צור בפילבר, ולמעשה בפרקליטות, "קודם כל אמרו לך זה לא הוא...". "אחרי זה ביקשתי", השלים עד המדינה את המשפט של הסנגור

"אני חושב שאני יודע", השיב עד המדינה. "באיזשהו שלב פגש אותי יורם נעמן [אחד מחוקרי פילבר במשטרה; א"פ], שהסביר שזה לא היה לארי אליסון ושצריך לתקן את זה".

ובאמת, בהמשך החקירה במשטרה העלה פילבר את עניין התצלום של אליסון. "אני רוצה להגיד שאני ... בשונה ממה שאמרתי, אני רוצה לראות תמונות נוספות", אמר פילבר. הנחקר הסביר כי בגלל מבנה הגוף, ולאחר שהבין כי אליסון הוא אדם גבוה, נוכח לדעת כי יש פער בין דמותו של המולטי-מיליארדר לבין דמותו של האיש שבפניו הציג את מפת התקשורת הישראלית.

במזכר שהועבר להגנה, ואשר תיעד את הרגע שבו הבין פילבר כי שגה בזיהוי, נכתב כך: "אתמול בזמן הפסקה בחקירה של פילבר ביחד עם סנ"צ יורם נעמן ביקש החשוד לראות תמונותיו של לארי אליסון במחשב. יורם הראה לו תמונות של לארי כפי שמופיעות באינטרנט. שלמה הסתכל על התמונות ואמר שנראה לו שטעה. שבגלל מבנה גופו של לארי כפי שמופיע בתמונות בעיקר בתמונה שבה הוא מופיע עם חיים סבן, לא הוא האיש אותו פגש. ביקשתי משלמה שידבר על כך עם החוקר".

"זה לא מה שהיה", הטיח עו"ד בן-צור בפילבר, ולמעשה בפרקליטות, "קודם כל אמרו לך זה לא הוא...".

"אחרי זה ביקשתי", השלים עד המדינה את המשפט של הסנגור.

בשלב זה הציג עו"ד בן צור על המסך בבית-המשפט זה לצד זה את תצלומיהם של לארי אליסון ופול מרינלי, מה שעורר גלי צחוק בקרב קהל הנוכחים באולם.

בציוץ שלמעלה: פול מרינלי, 2013 (מימין). בצילום שלעיל: לארי אליסון, 2013 (צילום: Oracle PR from Redwood Shores, Calif., USA, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons)

"אי אפשר להגיד שהם מאוד שונים", אמר פילבר למראה שתי הדמויות.

"ממש תאומים סיאמים", התלוצץ עו"ד בן-צור.

"אני מדבר על מבנה עצמות", התעקש פילבר, מה שגרר גלי צחוק נוספים, גם מצד עו"ד בן-צור עצמו.

"הצחוק טוב", אמר הסנגור, "אבל האיש שהוא 1.91 מטר, שיער חלק וזקן, זה לארי אליסון. האדם הצנום יותר עם שרשרת הוואי זה מרינלי. עם מי נפגשת?".

"עם הימני", השיב פילבר, בכוונו למרינלי.

בהמשך החקירה, אחרי שעו"ד בן-צור הקרין את הקטעים במשטרה שבהם פילבר מזהה באופן חד-משמעי את אליסון, תהה השופט ברעם: "אם אתה מדבר כל כך בשכנוע על פרט שהיום אנחנו יודעים שהוא לא נכון...". "אני עדיין חושב שיש דמיון מסוים בתווי הפנים", התעקש פילבר, "יש אנשים שמסתכלים על מבנה הגולגולת, יש כאלה שמסתכלים על תווי הפנים".

גרסה ראשונה

חלק מרכזי ביום החקירות הוקדש למזכר חדש שקיבלה ההגנה רק בימים האחרונים, ומתעד את תחילת המשא ומתן על הסכם עד המדינה שנערך ב-19.2.2018 בין עורכי-דינו של פילבר לבין המשטרה.

מהמסמך עולה כי פילבר צייד את עורכי-דינו, לראשונה, במידע על מה שמכונה בכתב האישום "פגישת ההנחיה", כלומר הפגישה שנערכה לגרסת פילבר בסמוך לכניסתו לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת ובה הנחה אותו ראש הממשלה ושר התקשורת דאז נתניהו להיטיב עם אלוביץ'.

במזכר נכתב כי עורכי-דינו של פילבר "מסרו כי יש ביכולתו למסור מידע על אירוע מסוים בראשית הדרך ויש לכך מחיר רגשי כבד מבחינתו".

שלמה פילבר בפתח דיון בהארכת מעצרו. בית-משפט השלום בתל-אביב, 18.2.2018 (צילום: פלאש 90)

שלמה פילבר בפתח דיון בהארכת מעצרו. בית-משפט השלום בתל-אביב, 18.2.2018 (צילום: פלאש 90)

עוד נמסר כי "באפשרות פילבר להעיד על מפגש שהיה עם רוה"מ ודוד שרן בסמוך לכניסת פילבר לתפקיד מנכ"ל. מ. התקשורת שאז נאמר לו על ידי רוה"מ (בכובעו כשר התקשורת) ששוחח עם שאול אלוביץ והאחרון התלונן בפניו וביקש למתן את התעריפים. בהמשך לכך מובהר לו שעליו לגמור בהקדם את אישור המיזוג ולפעול למיתון התעריפים. לתחושת פילבר השיחה מתנהלת כשיחה לגיטימית של מתן הנחיות מהדרג הממונה. בעקבות כך הוא פועל בזמן קצר להבשלת המיזוג והתהליכים הנלווים. עורכי דינו מוסרים כי אינו מודע לגבי הקשר עם וואלה, משוכנע שפעל באופן לגיטימי ולא יכול לספר סיפור מלא על שחיתות וכן לא רואה את עצמו באופן כזה שהוא מחולל הקונספירציה. מסוגל לתת עדות ניקיון על הפרת אמונים מצידו".

עו"ד בן-צור נמנע מלהקריא בפני פילבר ובית-המשפט את המילים "יש לכך מחיר רגשי כבד מבחינתו", והתמקד תחת זאת במה שחסר במסמך. "לא אמרת מילה וחצי מילה על המונח טלפוניה, שאחרי זה בא להסביר כל מיני דברים", ציין עו"ד בן-צור ואז צעק: "הסתירו את זה עד עכשיו!!".

עו"ד בן-צור טען כי "הם", כלומר הפרקליטות, "הסתירו את זה 4 שנים ו-4 חודשים ומסיבה טובה". סנגורו של נתניהו הציג כחשובה את העובדה שגרסת פילבר השתנתה והתפתחה לאורך המשא ומתן על היותו עד מדינה, ובימים שלאחר חתימתו על ההסכם. בפרקליטות, לעומת זאת, יכולים לראות במזכר הזה הפרכה לטענה קונספירטיבית של ההגנה, ולפיה החוקרים זייפו "תקלה מסתורית" כדי למנוע תיעוד של הרגע שבו השתילו בגרסתו של פילבר את המידע שרצו לשמוע על "פגישת ההנחיה".

"זו גרסה ראשונה שלך כעד מדינה", אמר עו"ד בן-צור על הנכתב במזכר. "בוא נראה מה אין לנו. אין לנו חוות דעת, אין טלפוניה, אין מעקב, אין נזיפה, אין גבולות גזרה, אין שיקול דעת פגום. אין כלום".

"אני גם לא מספר להם על ניר חפץ והיה ניר חפץ", השיב פילבר. "הפגישה הראשונה זה הפגישה הראשונה. פה יש את האפיזודה הראשונה".

"כל סיפורי ההמשך נולדים בשלבים מאוחרים יותר. נכון?", המשיך עו"ד בן-צור. "אני סומך על עורכי הדין שלי", השיב פילבר, "זה כנראה משקף את מה שאמרתי להם באותו שלב".

השר צחי הנגבי, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ומנכ"לית הוט טל גרנות-גולדשטיין. 3.1.17 (צילום: אלי דסה, משרד התקשורת)

השר צחי הנגבי, מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ומנכ"לית הוט טל גרנות-גולדשטיין. 3.1.17 (צילום: אלי דסה, משרד התקשורת)

לפי סנגורו של נתניהו, המושג "טלפוניה" צמח רק בהמשך חקירתו של פילבר כדי להתאים לגרסת התביעה. לולא היה פילבר מוסיף כי נתניהו הנחה אותו לטפל גם בשוק הטלפון הקווי בישראל (שהיה מונופול של בזק), לא ניתן היה לייחס להנחיה זו את פעולותיו במשך כשנה וחצי במשרד התקשורת.

עו"ד בן-צור הוסיף וטען כי הופעל על פילבר לחץ לשפר את גרסתו טרם ייחתם עמו הסכם עד מדינה, בין היתר באמצעות הכנסתו לכלא תוך שהוא עובר חיפוש גופני משפיל בעירום. פילבר טען כי מעולם לא היה בכלא ולכן אינו יודע מה הנהלים. אחרי שעו"ד בן-צור ביקש ממנו להעריך מה היתה הסיבה להתעללות שכזו, כהגדרתו, התערבה השופטת רבקה פרידמן-פלדמן והורתה לסנגור להתקדם.

תחזור כי לא הבנתי

לקראת סיום יום החקירה התמקד עו"ד בן-צור במה שמכונה בכתב האישום "פגישת ההנחיה". אחרי שבימי חקירה קודמים שכנע את פילבר כי זו לא יכולה היתה להתקיים במועד שבו נטען בכתב האישום, בימים שלאחר כניסתו הרשמית לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת ב-7.6.2015, התחיל היום עו"ד בן-צור להכין את הקרקע לשלילת האפשרות שהפגישה התקיימה בימים שקדמו לכניסתו הרשמית של פילבר לתפקיד, וזאת לקראת החקירה החוזרת הצפויה של הפרקליטות.

עו"ד בן-צור ביקש לקבע את הזיכרון של פילבר לגבי הפגישה כזיכרון "שלם", כזה שהוא "מכלול אחד" שלא ניתן "כמו בקצביה לפרוס לפרוסות" ולפרק את הסימנים שנתן בו כדי להעביר אותם לאירועים אחרים. פילבר הסכים.

עוד הציף עו"ד בן-צור סתירות בגרסאות השונות שמסר פילבר לגבי הפגישה. בהזדמנות אחת בחקירותיו במשטרה אמר פילבר שנתניהו הצית סיגר במהלך הפגישה, אך בכל יתר התיאורים שלו את הפגישה נעדר הפרט הזה. בנוסף, בחקירתו בבית-המשפט אמר באחת ההזדמנויות שנתניהו החזיק פתקה ביד אך בהמשך חזר בו. בתיאוריו הראשונים סיפר כי נתניהו הנחה אותו בפגישה שנערכה תוך כדי ששניהם מתרווחים בכורסאות, לכן כונתה הפגישה במשטרה "פגישת הכורסאות". אך ברענון שנערך לו לפני תחילת עדותו בבית-המשפט חידד ואמר כי ההנחיה עצמה ניתנה בעוד נתניהו והוא עומדים, בדרכם אל מחוץ למשרדו של ראש הממשלה.

היום שוב חזר בו פילבר מגרסתו והפך אותה על ראשה. "אני עומד פה 25 יום, מעיד פה 150 שעות. זו פעם יחידה שניסיתי להסביר משהו ויצא לי הפוך לגמרי מהכל", טען. "יכול להיות שהייתי אוֹבר בחור ישיבה מתפלפל ויצא לי הפוך"

"כאשר אדוני מציג סימנים זה מחזק בדרך כלל", העיר השופט משה בר-עם. "כשאדוני לא בטוח בסימנים שנתן לעניין אחר, יש לזה משמעות גם לעניין הזה".

"אני מבין מה שאדוני אומר", אמר פילבר.

עו"ד בן-צור המשיך וחקר את פילבר לגבי תנועת היד שחיווה נתניהו בעת שהורה לו למתן את המחירים שנקבעו בחוות דעת מקצועית ביחס לבזק. בדיון מלפני חודש העיר פילבר כי לאחר שצפה בקטע מחקירתו ברשות ניירות-ערך ביחס לאותה פגישה, ולמעשה לאחר שקרא על הקטע הזה בחקירה בדיווח תקשורתי, הבין כי בעצם כבר אז סיפר לחוקרת פולינה גובזמן-קריב מרשות ני"ע על "פגישת ההנחיה", אבל ברמז בלבד, ובעצם מבלי לייחס לתנועת היד של נתניהו משמעות של מיתון בהורדת המחירים של בזק אלא דווקא משמעות הפוכה בתכלית: הנחיה לדחות הדרישה של אלוביץ' להתחשב בצרכיו.

היום שוב חזר בו פילבר מגרסתו והפך אותה על ראשה. "אני עומד פה 25 יום, מעיד פה 150 שעות. זו פעם יחידה שניסיתי להסביר משהו ויצא לי הפוך לגמרי מהכל", טען. "יכול להיות שהייתי אוֹבר בחור ישיבה מתפלפל ויצא לי הפוך", הציע. לדבריו, הוא סיפר לחוקרת גובזמן-קריב ברשות ני"ע על תנועת היד של נתניהו אבל תוך כדי שהוא "מערבל את זה, מסתיר את זה".

זמן קצר לאחר מכן הדיון הופסק, וכשהתחדש ביקשה השופטת פרידמן-פלדמן הבהרות לגבי "פגישת ההנחיה".

"תחזור כי לא הבנתי", אמרה. "כן תנועה, לא תנועה. כן אמירה, לא אמירה. [...] תחזור על אותה פגישה, תחזור ותגיד מה היו המילים, התנועות, תאר את הפגישה שוב".

פילבר שב ותיאר את הפגישה כפי שתיאר במשטרה לאחר שחתם על הסכם עד מדינה. "בחלק הרלוונטי הוא אמר לי 'אלוביץ' פנה אלי, אמר לי שיש לו בעיה במשרד עם הנושא של המחירים, תבדוק את העניין הזה. אל תעצור את התחרות, אם צריך תמתן את המחירים'", אמר.

"ועשה תנועה עם היד", אמרה השופטת פרידמן-פלדמן.

"עשה תנועה עם היד", אישר פילבר. "אמרתי גם שהזכיר את הטלפוניה, ויש את המיזוג של בזק-yes, 'תסיים אותו'. וזהו".

בכך דווקא אישש פילבר את גרסתו לפגישת ההנחיה שמרעה עם ההגנה.

מחר, במה שצפוי להיות יום החקירה האחרון של עו"ד בן-צור, ישלים הסנגור של נתניהו את החקירה על "פגישת ההנחיה". לאחר מכן תחל החקירה החוזרת של עו"ד תירוש.

67104-01-20

משפט המו"לים

להורדת הקובץ (PDF, 2.08MB)