הטענה לפיה ראוי היה לחתוך את האצבעות של הילד הראשון שזרק אבנים באינתיפאדה הראשונה היא טענה שצריכה להישמע בשידור הציבורי, על אף חוסר הנוחות שהיא מעוררת. כך קבעה לאחרונה נציבת קבילות הציבור בתאגיד השידור הישראלי, אורלי ממן.

בתחילת החודש שעבר, על רקע רצף פיגועים קטלניים ברחבי ישראל, התנהל דיון על גל הטרור במסגרת התוכנית "אמילי והפרופסור" בכאן ב' של תאגיד השידור. את התוכנית מגישים אמילי עמרוסי, מנחה ב"דמוקרטTV" ויובל אלבשן, שמונה לאחרונה למנכ"ל הביטוח הלאומי. במהלך הדיון התבטאה עמרוסי במילים חריפות, בין השאר אמרה כי יש "לעקור את העיניים של ראשי ארגוני הטרור" ובהמשך טענה כי ראוי היה לקצץ את איבריהם של ילדים ערבים מיד בתחילת האינתיפאדה הראשונה.

"ב-88 התחילו זריקות האבנים?", פנתה עמרוסי בשאלה רטורית לפרופ' אלבשן. "אני רוצה לשאול אותך. אם היינו חותכים את האצבעות של הילד הראשון שזרק אבנים, היינו מאוד מכוערי נפש וזה היה דבר מאוד מכוער, האם בעקבות הפעולה המכוערת הזו היו נחסכים דמים שלנו ושלהם מ-88 ועד היום? כן. כן, כן!".

"לא, לא", אמר מנגד אלבשן והוסיף "זה אצלך בראש". בהמשך אמר: "אנחנו החזקים, ואם את היית מקצצת אצבעות היו צומחים לך על כל אצבע עוד ארבעה ילדים שיעשו אותו הדבר". "או שהוא היה חוזר הביתה", הציעה עמרוסי, "ואמא שלו היתה אומרת לכל האחים שלו 'אוי ואבוי לכם אם אתם יוצאים מהבית עם אבן ביד', כי אתם לא תחזרו כמו הילד הזה שחטף ממדינת ישראל".

בעקבות השידור התלונן עמירם גולדבלום אצל נציבת קבילות הציבור בתאגיד והפנה אותה לאמירות אלו ואחרות שהשמיעה עמרוסי בתוכנית.

"הדיון בנושא הטרור ראוי ודבריה של אמילי ועמדות שהיא מייצגת צריכים להישמע", השיבה לו ממן. "את הצד השני נותן יובל אלבשן". בהמשך הוסיפה ממן: "מסכימה שיש חוסר נוחות לשמוע 'שיש לעקור עיניים או לקצוץ אצבעות במלחמה בטרור' – זה נשמע קיצוני אם לא ברברי. על זה יוער למגישה למרות שלדעתי מדובר במטאפורה לחומרת הטיפול במחבלים אלה".

עמרוסי הדגישה בתגובתה ל"העין השביעית" כי דבריה נאמרו בהקשר הפיגועים הרצחניים שבוצעו ימים קודם לכן בבאר-שבע ובחדרה. לדבריה, "יתכן ש'כריתת אצבעות' היא מטאפורה לא עכשווית", אך היא בחרה בהצעה להטלת מום וכריתת איברים של טרוריסטים משום שלדעתה עונש המוות אינו יעיל מול מי שמובטח לו שכר שמימי על מעשיו.

"לשמחתי", הוסיפה עמרוסי, "תאגיד השידור והנהלת רשת ב מגבים אותי ('הדיון ראוי ודברייך צריכים להישמע' - מנהלת רשת ב, שרון עמית)".

ממן הדגישה בתגובתה כי לא קבעה כי דברי עמרוסי "ראויים" להישמע אלא שהדיון כולו, בנושא הטרור הרצחני, ראוי להישמע: "באשר לביטויים בהם נקטה המגישה - כפי שנמסר בתשובתי - מדובר בחוסר נחת לשומעם, הם קיצוניים אם לא ברבריים. ועל כן, בנושא זה יוער למגישה. עוד הוספתי, כהערת אגב, כי איני סבורה שהמגישה התכוונה לדברים באופן מילולי אלא מטאפורי, כפי שקורה לעיתים תכופות כאשר הדם סוער והרוחות מתלהטות נוכח אירועים קשים".